ارزیابی علل نارضایتی کانال های واسطه از سیستم پخش مواد غذایی در شهر تهران و چگونگی مدیریت شکایت ها (مطالعه موردی: شرکت پخش قاسم ایران، شرکت به پخش و شرکت پخش البرز)
محورهای موضوعی : آینده پژوهیدکتر محمد علی عبدالوند 1 , نسیم باغبانیان 2
1 - ندارد
2 - نویسنده مسئول یا طرف مکاتبه
کلید واژه: توزیع, کانال توزیع, خرده فروشی, عمده فروشی, کانال واسطه, نظام تدارکات,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر تحت عنوان ارز یابی علل نارضا یتی کانال ها ی واسطه از س یستم پخش مواد غذا یی در شهر تهران و چگونگیمدیریت شک ایتها و با هدف اصل ی بررس ی شبکه توز یع مواد غذایی در سه شرکت پخش مواد غذایی به پخش، قاسم ایران و البرزصورت گرفته است. در این پژوهش با توجه به مدل تحقیق یک فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی طرح گردیده است.این تحقیق از نظر اهداف، کاربردی است و از نظر نحوه اجرا به نوعی تحقیق پیمایشی با رویکرد همبستگی است . جامعه آمار یشامل ک لیه فروشگاه ایی است که از شبکه توز یع شرکت های به پخش، البرز و قاسم ایران کالا دریافت میکنند، از جامعه آمار ی196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد که نها یتا این حجم نمونه به 240 نفر افزایش یافت. جمع آوری اطلاعات در این پژوهش ازطریق پرسشنامه صورت گرفته است و ضریب آلفای کرونباخ0.858محاسبه شد. پس از جمع آور ی پرسشنامه و نمره گذار ی آنها کل یه اطلاعات با استفاده از روش ه ای آمار توص یفی و استنباط ی مورد بررس یقرار گرفت . به طور کل ی نت ایج نشان داد که فرض یه اص لی پژوهش رد نم ی شود، یعنی رس یدگی به شکا یات کانال واسطه منجر بهبالا رفتن رضایت آنها از سیستم پخش این شرکت ها خواهد شد.
This case study evaluates channel members’ dissatisfaction with the foodstuff distribution system inTehran and presents a complaint management model. It examines three major distribution companiesin Tehran: Behpakhsh, Ghasem Iran, and Alborz. This is a practical study in terms of objectives, yet ithas a correlational approach in implementation. The research population is all sales points, which takedelivery of goods from the above three distribution companies. The sample size is 196 stores, which isincreased to 240 in this study.Data were collected from a questionnaire with a Cronbach’s Alpha multiple of 0.858 and evaluated bydescriptive and inferential methods. Overall, the results show that the main assumption of the study isnot valid; consequently, designing and implementing the appropriate complaint management modelwill increase the satisfaction of intermediary channels