یک مدل مفهومی جهت توسعه محصول جدید در محیط مهندسی همزمان
محورهای موضوعی : آینده پژوهیسید محمد سیدحسینی 1 , سید جواد ایرانبان 2
1 - ندارد
2 - ندارد
کلید واژه: توسعه محصول جدید, مهندسی همزمان, عوامل تعیین کننده سود, پتانسیل حداکثر سازی سود, مدل انتشار, شاخص اثربخشی,
چکیده مقاله :
چکیدهامروزه محصول جدید و لزوم و اهمیت آن به عنوان یک استراتژی ضروری جهت ماندگاری در کسب و کار تبدیل گردیده است.شرکتهای پیشرو تلاش می نمایند تا با بکارگیری رویکردها و نگرشهای نوین؛ فرایند توسعه محصول جدید 1 را بهبود بخشند. یکی از اینرویکردهای نوین نگرش مهندسی همزمان 2 می باشد . تحقیقات و مطالعات فراوانی در خصوص این نگرش انجام گرفته و یا در حالانجام م یباشد. در یک دیدگاه عمومی مهندسی همزمان الگوئی را ارائه می نماید که دارای سه جنبه اصلی طراحی؛ تولید و مشتریمی باشد. به عبارت بهتر رویکرد مهندسی همزمان تلاش می نماید که با در نظر داشتن طراحی محصول؛ تولید آن و مشتری محصول؛ بههدفی دست یابد که با اتکا به آن بتوان به بهبودهای چشمگیری در کسب و کار دست یافت. در این مقاله تلاش می گردد که هر سهجنبه اصلی فضای مهندسی همزمان مورد توجه قرار گرفته و در نهایت مدل مفهومی توسعه محصول جدید در این فضا ارائه گردد.
Today necessary and important of new product, conversion as a necessary strategy for stay in business.Chief companies try to use new approaches for improvement of new product development (NPD) process.One of these new approaches is concurrent engineering (CE). Many researches and studies about thisapproach was carried out or is doing now. In the general perspective, concurrent engineering presenting thepattern that have three aspects of design, production and customer. In other words, concurrent engineeringapproaches try to consider the design, manufacturing and customer of product for achievement thesignificant improvements in business. In this article try to consideration all three aspects of concurrentengineering and finally presenting the conceptual model of new product development (NPD) in thisenvironment.