رهیافتی بر تجربه پیاده سازی سیستم نظام پیشنهادها دردانشکدههای نوپا
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیامیرحسین رهبر 1 , رضا علی حسینی 2 , رحمان محمدی 3 , رضا علیحسینی 4
1 - استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه بوعلی سینا
2 - پژوهشگر و تسهیلگر/ فارق التحصیل دانشگاه بوعلی سینا
3 - کارشناسی مدیریت صنعتی دانشگاه بوعلی سینا
4 - کارشناسی مدیریت دولتی دانشگاه بوعلیسینا
کلید واژه: نظام پیشنهادها, تحول سازمانی, مدیریت دانشگاهی, چالش نوآوری,
چکیده مقاله :
برنامه نظام پیشنهادات کارکنان برنامه ای است که جهت تشویق ایدهها و پیشنهادات ارائه شده توسط کارکنان طراحی شده است. لذا این مقاله، حاصل پیادهسازی نظام پیشنهادها در یکی از دانشکدههای نوپا و اقماریِ دانشگاه بوعلی سیناست.روش انجام کار به این شرح بوده که فراخوان برگزاری از طُرق مختلف به اطلاع ذینفعان رسید و کانالهایی جهت دریافت الکترونیکی و کاغذی پیشنهادها تعریف شد. که مجموعاً 102 پیشنهادِ قابلِ استفاده از دانشجویان و اساتید گردآوری شد و در چهار مقوله دستهبندی شدند. از آنجایی که این پیشنهادها میتوانند برای سایر دانشکدههایی که به صورت بافتاری با سازمانِ محل اجرای این تحقیق مشابه هستند مفید باشد، متن پیشنهادها به صورت کامل منعکس گردید.درنهایت استنتاجی از کمّ وکیفِ پیشنهادهای واصله انجام شد و پیشنهادهایی برای ادامهی پروژه درسازمانِ محل اجرا و نیز رهیافتهای سودمندی برای سایر دانشکدههای نوپایِ زیر مجموعهی وزارت بهداشت و وزارت علوم که قصد مشابه دارند، ارائه گردید.
The employee suggestion system program is a program designed to encourage ideas and suggestions provided by employees. Therefore, this article is the result of the implementation of the suggestions system in one of the new and satellite faculties of Bu-Ali Sina University. The method of doing the work is as follows: the call for holding was informed by different ways to the stakeholders and channels to receive Suggestions are defined. A total of 102 usable suggestions from students and professors were collected and categorized into four categories that can be effective for other faculties as well. Finally, a conclusion was made about the quality and quantity of the received proposals, and suggestions for the continuation of the project in the organization of the place of implementation, as well as useful approaches for other fledgling faculties under the Ministry of Health and the Ministry of Science, which have similar intentions, were presented.
_||_