طراحی و ارائه مدل قیمت گذاری کالاهای فرهنگی
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیدکتر رمضانعلی رویایی 1 , دکتر علی رشیدپور 2
1 - ندارد
2 - ندارد
کلید واژه: ارزش گذاری کالای فرهنگی, قیمتگذاری کالای فرهنگی, مد لهای ارزش گذاری,
چکیده مقاله :
این پژوهش با هدف دستیابی به یک الگوریتم قیمت گذاری کالاهای فرهنگی و هنری و به کارگیری مفاهیم ریاضی در مقول ههای کیفی و نیز به کارگیری عملیاتی در شرایط واقعی، به بررسی دیدگ اه ها و نظریات مختلف در مورد فرآیند قیمت گذاری و روش های تعیین قیمت گذاری و مدل های ارزش گذاری کالاهای فرهنگی پرداخته است . این پژوهش یک پژوهش کاربردی محسوب شده و به روش مد لسازی ریاضی انجام گرفته است . در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه، نظرات 52 نفر دانشجوی مدیریت فرهنگی، دانشجویان اقتصاد، کارشناسان سنجش تولید کالاهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز تولیدکنندگان و مصر فگنندگان فرهنگی جمع آوری شده و بعد از تجزیه و تحلیل، فرضی ههای پژوهش به اثبات رسیده است .
This research aims to achieve the price setting algorithm of cultural and artisticgoods. It focuses on using mathematical concepts in qualitative elements and usingfunctions in real conditions. The research studies various viewpoints and theoriesabout the process of price setting, different methods for using the proper price settingmodel and the assessment models of cultural goods. This research is one from theapplicable researches and has been done through the mathematical model making.Questionnaires have been handed out to 52 students who majored in culturalmanagement and economics, also to experts from the Children and Teenager'sIntellectual Education Center examining the production of goods and to culturalproducers and consumers. Then the hypotheses of the research have been proved afteranalyzing the collected questionnaires.