مطالعه درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی
محورهای موضوعی : نوآفرینی، نوآوری، رویکردهای نوینغللامرضا صفری 1 , محمد نیکنام 2
1 - استادیارگروه تربیت بدنی،واحد نورآباد ممسنی اداره آموزش و پرورش، نورآباد ممسنی،ایران
2 - اداره آموزش و پرورش، نورآباد ممسنی،ایران
کلید واژه: کارکنان, یادگیری سازمانی, درگیری شغلی, نوآوری سازمانی, اداره کل ورزش و جوانان فارس,
چکیده مقاله :
هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس است. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس به تعداد 114 نفر بود، که از این تعداد 93 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری کل شمار با محقق همکاری کردند.ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه های استاندارد درگیری شغلی قنبری و همکاران (1394)،یادگیری سازمانی سوالی نیفه(2001) و نوآوری سازمانی اسماعیل و همکاران (۲۰۰۲) بود. برای توصیف دادهها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون،رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی رابطه ی مثبت و معناداری وجود نداشت (01/0P ≤). که بین درگیری شغلی و نوآوری سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر یادگیری سازمانی رابطه ی مثبت و معناداری وجود نداشت (01/0P ≤).