تأثیر تئوری نظم در آشفتگی در ایجاد تغییر جهت اساسی در مبانی علم اقتصاد
محورهای موضوعی : مهندسی مالی
زهره محمدی
1
(دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.)
محسن قدمی
2
(گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.)
کلید واژه: نظم در آشفتگی, مدیریت دانایی, اقتصاد نوآوری,
چکیده مقاله :
ورود تئوری نظم در آشفتگی در رشته های مختلف علوم، درست در همان جهتی است که دیدگاه سیستمی در سال های قبل به این حیطه وارد شد. اساس این تئوری بر مبنای تئوری هالستیکیا تئوری سیستمی چند سویه است. بر اساس این تئوری و اصول آن، گرچه سیستم های پیچیده ظاهری پر آشوب و بی نظم دارند ولی در واقع از یک نظم و جریان منظم غیر خطی و متناوب تبعیت می نمایند. این تئوری شالوده تمامی علوم را تغییر داده و روش های بدیعی را در مورد استفاده از رایانه، تصاویر و نمودارها به وجود آورده است. در این مقاله سعی گردیده ضمن مروری سریع بر مفاهیم اولیه و بررسی ادبیات موجود در این زمینه ، اهمیت و ضرورت توجه به تئوری مذکور و کاربردهای متنوع این نظریه در سایر علوم ، به بررسی تأثیر این تئوری به طور ویژه درعلم اقتصاد پرداخته شود و براساس تئوری های موجود و به روش اسنادی به ارائه مدل پرداخته شد.[i] Holistic
The introduction of chaos theory in various disciplines of science is in the same direction as the systemic vision was introduced in the previous years. The basis of this theory is based on the theory of holistic or system theory. Based on this theory and its principles, although complex systems have a seemingly turbulent appearance, they actually follow a non-linear and intermittent regular order and flow and they may change at any time of a single day. This theory has changed the foundation of all sciences and created innovative ways to use computers, images and charts. In this paper, we tried to study the impact of this theory on economics and, in particular, on the theory and practice of this theory in other sciences, and the importance and necessity of paying attention to the theory and the various uses of this theory in other sciences. In the documentary method, the model was presented.
_||_
http://c.ymcdn.com/sites/www.plexusinstitute.org/resource/resmgr/files/deeperlearningspring2011.pdf