بدون خشت قوسی در کار نخواهد بود!
محورهای موضوعی : زبان و ادب فارسی
1 - پژوهشگر و دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج
کلید واژه: اقدام پژوهی, Theatre, Teaching English, الفبای انگلیسی, کاربرد هنر نمایش و داستان در تدریس زبان انگلیسی, study evidence action, English Alphaber Art,
چکیده مقاله :
پرواضح است که، بنیادِ زبان انگلیسی صرفاً در دو مهارت خواندن reading و نوشتنwriting برمبانیِ الفباءانگلیسی است. تفهیم و درک الفبای تازه، تفاوتها و مغایرتهای این مطلب به دانشآموزانی که علم وآگاهی نسبت به الفبای زبان انگلیسی ندارند و با الفبای زبان مادری و یا زبان رسمی رایج یعنی زبان فارسی مأنوسند، آنهم در مناطق و روستاهای دوردست که از بسیاری امکانات جامعهی شهری و مدرن بیبهرهاند مقداری سخت، مشکل و غریب مینماید، و اغلب روند ابتدایی تدریس، برای دبیران و یا فهم آن برای دانشآموزان غامضتر از هرمقولهای مینماید! برمبنای این ضرورت، پژوهش حاضر مشمول تفهیم، تجسم ذهنی و درک مشابهتها و مغایرت الفبای انگلیسی در قیاس و تقابل با الفبای زبان مادری و زبان رسمی رایج کشور است و با استفاده از قدرت و کاربردِ اول هنر داستان و دوم تئاتر و نمایشِ برای ملموس و محسوسکردن درک الفبا و کاربرد و ضرورت آن در جهت نیل به هدف والای فرایند یادگیری و آموزشِ الفبای انگلیسی صورت گرفته است.
It is clear, The English in both reading and writing skills is based on the alphabet. Explaining and teaching new alphabet (English) for teachers who teach in remote rural and deprived areas is too hard because students in this area are familiar with the native language and formal language. Classical and elementary teaching method creates more problems for teachers in the teaching process as well as for students in understanding the process. Based on this necessity, subject of this study, mentally visualize and understand the similarities and contrasts comparison of the English alphabet with native language alphabet and the official language alphabet. Using the power of art and the use of "story" and the "Theatre and Show" for better understanding and a deeper understanding of the English alphabet, as well as the application and its requirements.
_||_