معرفي نشريه
علمی
فصلنامه «مهندسی آموزشی: طراحی تکنولوژی و آموزش» وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، فعالیت خود را از زمستان ۱۴۰۰ آغاز کرده است. انتشار این فصلنامه بهعنوان یک نشریه علمی-دانشگاهی در حوزه فناوری و مهندسی آموزشی، گامی ارزشمند در توسعه تحقیقات دانشگاهی ایران بهشمار میرود. در شکلگیری، توسعه و استمرار این نشریه، استادان برجستهای همچون دکتر امینه احمدی، دکتر سیداحمد هاشمی، دکتر حیدر تورانی و دکتر پریناز بنیسی نقش مؤثری ایفا کردهاند.
بر اساس مصوبه «کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 175375/87 مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۵، این فصلنامه دارای اعتبار علمی است و در چارچوب استانداردهای علمی مورد تأیید آن وزارتخانه فعالیت میکند.
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - بررسی علل و پیامدهای عدم استفاده از مهارت حل مسئله توسط نوجوانان و ارائه راهکارهایی جهت تقویت و توسعه آن
مژگان فریدون نژاد * ، مریم گوهریشماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - توسعه مدیریت یادگیری ترکیبی
محمد مهدی آهنگری ، امینه احمدی * ، قدسی احقر ، زهرا طالبشماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - اعتباریابی الگوی برنامه ویژه مدرسه دوره دوم ابتدایی براساس نظريه شناخت موقعیتی
اقدس باغستانی ، امینه احمدی * ، محمد نوریانشماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - توسعه حرفهای معلمان در عصر دیجیتال: یک بررسی جامع بر روشها، ابزارها و اثربخشی آموزشهای مبتنی بر تکنولوژی
مریم مهرآبادی *شماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - تدوین مدل مفهومی نوین رهبری آموزشی مبتنی بر اخلاق فناوری ، عدالت آموزشی و آینده پژوهی در عصر هوش مصنوعی
فرزانه جابری *شماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - بررسی دیدگاه معلمان غیرانگلیسیزبان نسبت به برابری دیجیتال
مهسا قلیچی * ، پریسا دفتری فرد *شماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - پیشبرد یادگیری کتاب های درسی دوره ابتدایی بر مدار فناوری واقعیت افزوده و ارائه مدل
فرهاد شفیع پور ، حیدر تورانیشماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - ارائه مدل کاربرد فناوریهای نوین در دانشگاه نسل چهارم
عصمت سيفی * ، امینه احمدی ، مجتبی معظمیشماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - بررسی فرایند طرح مسئله به عنوان ابزار ارزشیابی
Nasim Asghary * ، ربابه افخمی بنائم ، ahmadreza haghighiشماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - تبیین مولفه های برنامه ویژه مدارس (بوم) بر مبنای نظریه شناخت موقعیتی1
اقدس باغستانی ، امینه احمدی ، محمد نوریانشماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - تفاوتهای فردی در پذیرش تکنولوژی مطالعه نقش مستقل یا واسطه ای جنس و سن در مدلهای پذیرش تکنولوژی
زهرا حسینیشماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - ارائه مدل علی هویت حرفهای مدیران مدارس متوسطه بر اساس فرهنگ یادگیری و نقش میانجی رشد حرفهای
جواد باقری اصل ، رفیق حسنی * ، فردین عبداللهیشماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - بررسی علل و پیامدهای عدم استفاده از مهارت حل مسئله توسط نوجوانان و ارائه راهکارهایی جهت تقویت و توسعه آن
مژگان فریدون نژاد * ، مریم گوهریشماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - بررسی دیدگاه معلمان غیرانگلیسیزبان نسبت به برابری دیجیتال
مهسا قلیچی * ، پریسا دفتری فرد *شماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - تدوین مدل مفهومی نوین رهبری آموزشی مبتنی بر اخلاق فناوری ، عدالت آموزشی و آینده پژوهی در عصر هوش مصنوعی
فرزانه جابری *شماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - توسعه حرفهای معلمان در عصر دیجیتال: یک بررسی جامع بر روشها، ابزارها و اثربخشی آموزشهای مبتنی بر تکنولوژی
مریم مهرآبادی *شماره 2 , دوره 2 , پاییز 1404
