پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مولفه ها، ارائه الگو و رتبه بندی عوامل موثر بر اعتماد ادراک شده صورت گرفت. نقش پلیس در جامعه به عنوان عامل اجرای قانون بسیار مهم است، در این پژوهش مولفههای اعتماد عمومی بررسی شده و مدل به کار گرفته شده از طرف پلیس باید متناسب با محیط ا چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مولفه ها، ارائه الگو و رتبه بندی عوامل موثر بر اعتماد ادراک شده صورت گرفت. نقش پلیس در جامعه به عنوان عامل اجرای قانون بسیار مهم است، در این پژوهش مولفههای اعتماد عمومی بررسی شده و مدل به کار گرفته شده از طرف پلیس باید متناسب با محیط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه مورد نظرباشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی - توسعه ای، و از نظر ماهیت و روش، توصیفی می باشد. برای گردآوری دادهها از مصاحبه با خبرگان و پرسشنامه استفاده شده است. راهبرد این پژوهش کیفی استفاده از روش تحلیل مضمون است. نتایج حاصل از این پژوهش منجر به ارائه الگوی خط مشی گذاری توسعه اعتماد ادراک شده به نیروی انتظامی شد و یافتههای پژوهش نشان می دهد مولفههای رفتاری، زمینه ای، ساختار، اثرات، پیامدها، برونداد و عوامل مربوط به اجرا عوامل موثر بر اعتماد ادارک شده می باشند. سوالهای پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. بر این اساس تعداد 3 مضمون فراگیر، 7 مضمون سازمان دهنده (بُعد) از 70 مضمون پایه (مولفه) مرتبط با الگوی پژوهش شناسایی و استخراج گردید؛ جهت اعتبار سنجی عوامل استخراجی پس از انجام سه مرحله دلفی 41 مورد از مولفهها تائید و 22 مورد از آنها رد شدند. الگوی مستخرج با استفاده از نرم افزار Smart PLS03 ارزیابی و پس از اصلاح و حذف 22 مورد دیگر از سوالات مدل مورد برازش و تائید قرار گرفت.
پرونده مقاله
هدف پژوهش مطالعه سبک رهبری اخلاقی با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی دبیرستان های نواحی هفتگانه مشهد بود. پژوهش از لحاظ هدف توسعهای –کاربردی و از نظر روش توصیفی - پیمایشی است که به صورت میدانی و تکنیک دلفی (سه مرحله) انجام شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه محق چکیده کامل
هدف پژوهش مطالعه سبک رهبری اخلاقی با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی دبیرستان های نواحی هفتگانه مشهد بود. پژوهش از لحاظ هدف توسعهای –کاربردی و از نظر روش توصیفی - پیمایشی است که به صورت میدانی و تکنیک دلفی (سه مرحله) انجام شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه محقق ساخته بر پایه مبانی نظری و پیشینه تحقیق بود که روایی صوری و محتوایی آن به تایید متخصصان و پایایی از طریق آلفای کرونباخ تایید شد. نمونه تحقیق شامل 24 نفر از خبرگان مدیریت آموزشی و مدیران باتجربه دبیرستان های نواحی هفتگانه مشهد بود. نتایج نشان داد رهبری اخلاقی دارای 4 بعد فردی (6 مؤلفه)، انسانی (5 مؤلفه)، اعتقادی (5 مؤلفه) و مدیریتی (6 مؤلفه) است. مسئولیتپذیری اجتماعی نیز دارای 4 بعد اجتماعی (8 مؤلفه)، اخلاقی (4 مؤلفه)، فرهنگی (5 مؤلفه) و زیستمحیطی (5 مؤلفه) است. در مدل رهبری اخلاقی؛ ابعاد فردی و مدیریتی و در مدل مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی، ابعاد زیست محیطی و اجتماعی بالاترین اهمیت را دارند. بنابراین توجه به جنبههای فردی و مدیریتی جهت ارتقای سطح رهبری اخلاقی و توجه به ابعاد زیست محیطی و اجتماعی برای ارتقا سطح مسئولیت پذیری اجتماعی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهر مشهد ضروری است.
پرونده مقاله
امروزه مفهوم توسعه منابع انسانی تغییر یافته است زیرا افراد نه تنها نیروی انجام وظیفه در سازمان محسوب میشوند بلکه منابع انسانی منبع اصلی مزیت رقابتی و داراییهای ملموس هر سازمان بحساب میآیند. هدف از تحقیق حاضرجستجوی شاخصها و مولفههای توسعه منابع انسانی با رویکرد بهره چکیده کامل
امروزه مفهوم توسعه منابع انسانی تغییر یافته است زیرا افراد نه تنها نیروی انجام وظیفه در سازمان محسوب میشوند بلکه منابع انسانی منبع اصلی مزیت رقابتی و داراییهای ملموس هر سازمان بحساب میآیند. هدف از تحقیق حاضرجستجوی شاخصها و مولفههای توسعه منابع انسانی با رویکرد بهرهوری در سازمان امور مالیاتی کشور انجام با روش کیفی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل 15 نفر از خبرگان حوزه منابع انسانی و مسلط به امور سازمانی در سازمان امور مالیاتی میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده است. مفاهیم شناسایی شده طبق نظر خبرگان و بر مبنای نظری تحقیق در4 بعد و 15 مولفه و 53 شاخص در این تحقیق شناسایی شدند. توسعه راهبردهای آموزشی انسانی، تفکر استراتژیک، شناخت دانش و سرمایههای سازمانی، تکنولوژی، توانمندسازی، حسن مشارکت، غنی سازی و بهسازی شغل، انگیزش کارکنان، شایسته سالاری، تعهد کارکنان، حسن روابط سازمانی، گسترس تولید دانش، بهبود کیفیت، نهادینه سازی یادگیری و ایجاد فرهنگ دانشی، از موثرترین عوامل شناسایی شده میباشند.
پرونده مقاله
امروزه در اکثر قریب به اتفاق کشورهای پیشرو و موفق، یکی از ستونهای اصلی نگهدارنده منابع مادی و غیرمادی دولت ها، سازمان ها، موسسات و... صنعت بیمه است. شرکتهای بیمه گر سعی میکنند با ارائه پوششهای مورد نیاز افراد، از طریق بیمه نمودن خطراتی که سلامتی و حتی عمر آنان را ته چکیده کامل
امروزه در اکثر قریب به اتفاق کشورهای پیشرو و موفق، یکی از ستونهای اصلی نگهدارنده منابع مادی و غیرمادی دولت ها، سازمان ها، موسسات و... صنعت بیمه است. شرکتهای بیمه گر سعی میکنند با ارائه پوششهای مورد نیاز افراد، از طریق بیمه نمودن خطراتی که سلامتی و حتی عمر آنان را تهدید میکنند، آسودگی خیال افراد را تامین کنند. در بین رشتههای مختلف بیمه، بیمه عمرعلت مزایای قابل توجهی که در بر دارد از اهمیت ویژهای برخوردار است.
هدف محقق در این پژوهش ارائه الگوی ارزش آفرینی برند در صنعت بیمه با تاکید بر سرمایه گذاری بروی بیمه عمر بوده است.پژوهش حاضر با رویکردی کاربردی بوده و به دنبال ارائه مدلی مفهومی برای تبیین مفهوم ارزش آفرینی برند در صنعت بیمه با تاکید بر بیمه عمر میباشد و پژوهشگر از رویکرد آمیخته استفاده کرده است.به این ترتیب که در بخش کیفی از استراتژی نظریه داده بنیاد و مشتمل بر کدگذاری باز،محوری،انتخابی به منظور دستیابی به مدل الگوی پژوهش بهره برده است. در بخش کمی از روش توصیفی پیمایشی و برای آزمون مدل پیشنهادی خود از نرم افزار ایموس استفاده کرده است که نتایج پژوهش در قالب یک مدل تایید و برازش یافته، شامل 6 بعد اصلی و 28 بعد فرعی ارائه شده است.
یافتههای تحقیق نشان داد که قدرت اقتصادی مردم و توسعه بیمه عمر ارتباطی دو جانبه دارد.بدین معنا که هر چقدر درآمد سرانه مردم بیشتر و نرخ تورم کمتر میشود،اقبال عمومی به بیمه عمر بیشتر میشود و هرچقدر ضریب نفوذ بیمه در یک کشور بیشتر باشد، نشانگر وضعیت مناسب اقتصادی عامه مردم است. بنابراین فقر و پایین بودن درآمد سرانه در رابطه با بیمههای عمر یک مانع عمده است و البته راهکار ارتقاء سطح درآمد ها خارج از صنعت بیمه و قابل مدیریت این صنعت نیست. اما صنعت بیمه تاکنون نسبت به ارائه طرحهای بیمهای جهت اقشار کم درآمد ( بیمههای خرد ) اقدام موثری به عمل نیامده است.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر گرایش جوانان به کسب وکارهای نوین در استان لرستان انجام گرفت. این پژوهش از نوع هدف کاربردی و از حیث ماهیت در زمره پژوهشهای توصیفی اکتشافی، و از نوع داده، پژوهشی آمیخته است که از هر دو روش کمی و کیفی بهره میگیرد. جامعه آماری پژوهش خب چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر گرایش جوانان به کسب وکارهای نوین در استان لرستان انجام گرفت. این پژوهش از نوع هدف کاربردی و از حیث ماهیت در زمره پژوهشهای توصیفی اکتشافی، و از نوع داده، پژوهشی آمیخته است که از هر دو روش کمی و کیفی بهره میگیرد. جامعه آماری پژوهش خبرگان هستند که متشکل از کارشناسان سازمان ورزش و جوانان و اساتید دانشگاه که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه و پرسشنامه است. در بخش کیفی پژوهش، از مصاحبه استفاده شده، روایی و پایایی مصاحبه با استفاده از شاخص روایی محتوای نسبی CVR و شاخص پایایی کاپای کوهن مورد آزمون قرار گرفت. در بخش کمی ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است. برای سنجش روایی و پایایی آن، از روش روایی محتوا و پایایی بر اساس نرخ ناسازگاری استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از طریق کدگذاری زنده تحلیل شد و پس از شناسایی مولفهها، با استفاده از مطالعه کمی و روش دلفی فازی اولویت یابی مولفه ها صورت گرفت. در نتیجه مهمترین چالشها، موانع و عوامل شناسایی شده موثر بر گرایش جوانان به کسب و کارهای نوین شناسایی شدند.
پرونده مقاله
یکی از متغیرهای کلیدی در سازمانهای خدماتی، مسیر شغلی کارکنان است که در پژوهش حاضر به دنبال شناسایی تاثیر ان بر سازمانهای چابک است. نوع پژوهش از منظر هدف کاربردی و از منظر روش توصیفی –پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش کلیه کارمندان شعبه مرکزی بانک ایران زمین بودند چکیده کامل
یکی از متغیرهای کلیدی در سازمانهای خدماتی، مسیر شغلی کارکنان است که در پژوهش حاضر به دنبال شناسایی تاثیر ان بر سازمانهای چابک است. نوع پژوهش از منظر هدف کاربردی و از منظر روش توصیفی –پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش کلیه کارمندان شعبه مرکزی بانک ایران زمین بودند که بر اساس تعداد جامعه، 118 نمونه از طریق نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس انتخاب شدند. پس از تایید روایی و پایایی پرسشنامه تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار Spss برای توصیف متغیرها و سنجش نرمالیته بودن آنها انجام شد و سپس با توجه به غیر نرمال بودن متغیرهای پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار smart pls استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که تاثیر مسیر شغلی کارکنان بر چابکی سازمان در سطح خطای 5 درصد مورد تایید واقع شد همچنین در بین ابعاد مسیر شغلی کارکنان، تاثیر بعدهای استقلال، امنیت، خلاقیت، کارکردهای فنی، کارکردهای مدیریتی، خدمت، سبک زندگی معنادار و تاثیر چالشهای ناب در سطح خطای 5 درصد مورد تایید واقع نشد. بیشترین تاثیرگذاری در بین ابعاد مربوط به متغیر استقلال و کمترین تاثیر مربوط به متغیر امنیت بوده است.
پرونده مقاله
شناسایی قصد مصرفکننده و رفتار خرید به عنوان یک عامل مهم در بقا و رشد شرکتها مورد توجه قرار میگیرد. هدف از انجام پژوهش، بررسی اثر نقش ادراک و شخصیت مصرف کنندگان بر قصد خرید خودروهای هیبریدی است. روش تحقیق، توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه خریداران خودروهای هیبری چکیده کامل
شناسایی قصد مصرفکننده و رفتار خرید به عنوان یک عامل مهم در بقا و رشد شرکتها مورد توجه قرار میگیرد. هدف از انجام پژوهش، بررسی اثر نقش ادراک و شخصیت مصرف کنندگان بر قصد خرید خودروهای هیبریدی است. روش تحقیق، توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه خریداران خودروهای هیبریدی در تهران در سال 1400 است. روش نمونهگیری، غیراحتمالی و در دسترس و حجم نمونه 384 نفر است. در این پژوهش برای جمع آوری دادهها از دو پرسشنامه استاندارد (هی و هو 2018 و ایدین و پهلیوان 2010) استفاده میشود. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS21 و نرم افزار Smart_PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها حاکی از آن است که مزایای پولی درک شده، محیط درک شده، ریسک درک شده، هزینه درک شده، تیپ شخصیتی الف و تیپ شخصیتی ب بر قصد خرید خودروهای هیبریدی تاثیرگذار است. در نهایت، تاثیر نماد درک شده بر قصد خرید خودروهای هیبریدی مورد تایید قرار نگرفت.
پرونده مقاله