این تحقیق در راستای بررسی عوامل مؤثر بر بلوغ مدیریت دانش در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع دادهها کمی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحق چکیده کامل
این تحقیق در راستای بررسی عوامل مؤثر بر بلوغ مدیریت دانش در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع دادهها کمی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران میباشند که تعداد آنها حدوداً 2500 نفر میباشند. روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری ساده میباشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه گیری (براساس شیوة نمونه گیری مندرج در جدول مورگان(تعداد 384 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده و سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در پنج بعد و 25 گویه تنظیم براساس مقیاس پنج گزینهای لیکرت، و گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف دادهها در دو بخش متغیرهای زمینهای و متغیرهای اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیهها از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. با توجه به دادههای تحقیق میتوان گفت، بین توانمندسازی منابع انسانی، دانشمحور شدن سازمان، اجرای استراتژی مدیریت دانش، طراحی مجدد سیستم پاداش و طراحی مجدد ساختار با بلوغ مدیریت دانش در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رابطه مثبت و معنی داری وجوددارد.
پرونده مقاله
چشم انداز خدمات مالی در جهان به سرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانکها به این نکته پی بردهاند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا میتواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانکها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراک شده در رابطه میان اعتماد الک چکیده کامل
چشم انداز خدمات مالی در جهان به سرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانکها به این نکته پی بردهاند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا میتواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانکها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراک شده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان بانک ملت میباشد. روش تحقیق به لحاظ ماهیت از نوع پیمایشی و از حیث هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش را مشتریان استفاده کننده از خدمات الکترونیک بانک ملت در استان تهران تشکیل دادهاند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامههای معتبر کیفیت خدمات الکترونیک پاراسورامان و همکاران (2005)، ارزش ادراک شده کیو و همکاران (2009)، اعتماد الکترونیکی ویو و همکاران (2009) و قصد خرید مجدد کو و همکاران (2009) استفاده گردید. روایی پرسشنامهها توسط خبرگان امر مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آنها نیز از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ تأیید گردید. جهت تأیید نوع روش آماری از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده گردید و به منظور تحلیل دادهها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel و نیز نرم افزار آماری Spss استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که میان اعتماد الکترونیکی مشتریان با ارزش ادراک شده و قصد خرید مجدد آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. میان کیفیت خدمات الکترونیکی با ارزش ادراک شده و قصد خرید مجدد مشتریان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. میان ارزش ادراک شده مشتریان با قصد خرید مجدد آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج تحقیق نشان داد که ارزش ادراک شده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مشتریان نقش واسطهای دارد.
پرونده مقاله
زمینه: متغیرهای مختلفی میتواند در بهبود و ارتقای توانمندی و عملکرد مدیران مدارس مؤثر باشد. یکی از این عوامل که امروزه در رابطه با مدیران مورد توجه قرار گرفته، توجه به هیجانات مدیر یا هوش عاطفی است. لذا، هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل هوش عاطفی مدیران آموزش و پرورش لرستان بو چکیده کامل
زمینه: متغیرهای مختلفی میتواند در بهبود و ارتقای توانمندی و عملکرد مدیران مدارس مؤثر باشد. یکی از این عوامل که امروزه در رابطه با مدیران مورد توجه قرار گرفته، توجه به هیجانات مدیر یا هوش عاطفی است. لذا، هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل هوش عاطفی مدیران آموزش و پرورش لرستان بود.روش: روش پژوهش حاضر کیفی و از نظر هدف نیز پژوهشی کاربردی بود. جامعه آماری شامل خبرگان دانشگاهی استان لرستان بودند بودند که به صورت هدفمند انتخاب شدند و حجم نمونه بر اساس قاعده اشباع نظری 14 نفر انتخاب شد. ابزار مصاحبههای نیمه ساختار یافته بود و برای تحلیل دادهها از روش تحلیل مضمون استفاده شد. اعتبار یافتهها نیز از طریق روایی صوری با دیدگاه 4 خبره بررسی شد و برای پایایی نیز از روش کدگذاری مجدد استفاده شد که حاصل کدگذاری مجدد 3 مصاحبه 89/0 به دست آمد.یافتهها: یافتهها نشان داد مدل هوش عاطفی مدیران مدارس دارای 54 شاخص و 6 مؤلفه خودآگاهی با 5 مفهوم، دگر آگاهی با 5 مفهوم، انطباق پذیری با 4 مفهوم، مهارت ارتباطی با 7 مفهوم، انگیزش با 4 مفهوم و مهارت اجتماعی با 4 مفهوم است.نتیجهگیری: با توجه به نتایج میتوان نتیجه گرفت برای ارتقای هوش عاطفی مدیران آموزش و پرورش، برنامه ریزان و دست اندرکاران نظام آموزش و پرورش باید بتوانند در سه حوزه فردی، انگزیشی و اجتماعی اثرگذار بر هوش عاطفی مدیران اقدام کنند تا بتوان شاهد هوش عاطفی مطلوبی در مدیران بود.
پرونده مقاله
منابع انسانی یکی از بیبدیلترین سرمایهها و داراییهایی است که جزو ارکان سازمانها بوده و توسعۀ آن ازجمله برنامهها و دغدغههای هر سازمانی میباشد. شناسایی، جذب، بهکارگیری و بهرهمندی از نیروی انسانی در سازمانها از پیچیدهترین فرآیند عملکردی است؛ لذا مدیران همواره با چکیده کامل
منابع انسانی یکی از بیبدیلترین سرمایهها و داراییهایی است که جزو ارکان سازمانها بوده و توسعۀ آن ازجمله برنامهها و دغدغههای هر سازمانی میباشد. شناسایی، جذب، بهکارگیری و بهرهمندی از نیروی انسانی در سازمانها از پیچیدهترین فرآیند عملکردی است؛ لذا مدیران همواره با تمام ظرفیتهای موجود در تحقق آن میکوشند. این پژوهش کاربردی با هدف فهم بهکارگیری منابع انسانی مبتنی بر شایستگی از منظر امام علی (ع) صورت گرفته است و از نوع تحقیقات آمیخته می باشد. جامعۀ آماری پژوهش حاضر شامل 30 نفر از خبرگان آموزشوپرورش و دانشگاه بوده که به روش، سیره و جلوههای مدیریتی امام علی (ع) آگاهی داشتهاند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای محقق ساخته شامل 63 نشانگر می باشد. همچنین روایی و اعتبار آن از طریق تحلیل دادهها (آزمون T) مورد تأیید قرار گرفت. یافتههای پژوهش حاضر نشان می دهند که دیدگاههای مترقیانه امام علی (ع) در خصوص شایستگیهای نیروی انسانی در دو مقولۀ ارزشهای انسانی و ارزشهای تعالی میتوانند در عصر مدرن برای تمام سازمانها ازجمله آموزشوپرورش و دانشگاهها یک رهیافت محسوب شود؛ رهیافتی که مبحث انسان و مردم را بیشازپیش در جامعه و سازمان محلی برجسته مینماید.
پرونده مقاله
یکی از متغیرهای کلیدی در سازمانهای خدماتی، مسیر شغلی کارکنان است که در پژوهش حاضر به دنبال شناسایی تأثیران بر سازمانهای چابک است. نوع پژوهش از منظر هدف کاربردی و از منظر روش توصیفی –پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش کلیه کارمندان شعبه مرکزی بانک ایران زمین بودند ک چکیده کامل
یکی از متغیرهای کلیدی در سازمانهای خدماتی، مسیر شغلی کارکنان است که در پژوهش حاضر به دنبال شناسایی تأثیران بر سازمانهای چابک است. نوع پژوهش از منظر هدف کاربردی و از منظر روش توصیفی –پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش کلیه کارمندان شعبه مرکزی بانک ایران زمین بودند که بر اساس تعداد جامعه، 118 نمونه از طریق نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس انتخاب شدند. پس از تأیید روایی و پایایی پرسشنامه تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار Spss برای توصیف متغیرها و سنجش نرمالیته بودن آنها انجام شد و سپس با توجه به غیر نرمال بودن متغیرهای پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار smart pls استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که تأثیر مسیر شغلی کارکنان بر چابکی سازمان در سطح خطای 5 درصد مورد تأیید واقع شد همچنین در بین ابعاد مسیر شغلی کارکنان، تأثیر بعدهای استقلال، امنیت، خلاقیت، کارکردهای فنی، کارکردهای مدیریتی، خدمت، سبک زندگی معنادار و تأثیر چالشهای ناب در سطح خطای 5 درصد مورد تأیید واقع نشد. بیشترین تاثیرگذاری در بین ابعاد مربوط به متغیر استقلال و کمترین تأثیر مربوط به متغیر امنیت بوده است.
پرونده مقاله