• راهنمای نویسندگان

    تذکر بسیار مهم: نویسنده محترم، لطفاً جهت آشنایی با فرآیندهای ارسال و پیگیری مقاله و انجام اصلاحات در سامانه سند، فایل راهنمای نویسندگان را از اینجا دانلود نمایید.

    عدم توجه به موارد ذیل منجر به طولانی شدن فرآیند بررسی مقاله و یا عدم پذیرش مقاله‌های ارسالی خواهد شد.


    از کلیه پژوهشگران گرامی که تمایل دارند مقاله‌های خود را برای داوری و انتشار به فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار ارسال نمایند، تقاضا می‌‏شود مطالب این صفحه را که شامل هفت موضوع ذیل است مطالعه فرمایند:

    ۱- شرایط پذیرش مقاله‌ها، ۲- فایل‌های مورد نیاز، ۳- انواع مقاله‌های مورد پذیرش، ۴- ساختار کلی مقاله، ۵- هزینه‌های داوری و انتشار، ۶- نکات مهم، ۷- محورهای موضوعی


    ۱. شرایط پذیرش مقاله‌ها

    • برای پیشگیری از اختلال در روند پیگیری مقالات، تنها یک بار در سامانه ثبت نام فرمایید و هر مقاله را تنها یک بار ارسال نمایید.
    • با توجه به عدم امکان تغییر نویسنده مسئول مقاله، لطفا قبل از بارگذاری مقاله نسبت به مشخص نمودن آن اقدام فرمایید. ضمناً، ضروری است که تمامی نویسندگان ORCID داشته باشند.
    • به دلیل اینکه پس از انتشار مقاله امکان هیچ‌گونه تغییری در مشخصات نویسندگان وجود ندارد، لطفاً مشخصات نویسندگان (نام و نام خانوادگی، وابستگی سازمانی و...) و همچنین ترتیب قرار گرفتن اسامی نویسندگان در سایت فصلنامه و در فایل مربوط به نویسندگان، به‌صورت صحیح و یکسان درج شود.
    • مقاله باید ارزش علمی - پژوهشی داشته و با حوزه فعالیت فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار (محورهای موضوعی) تناسب داشته باشد. حوزه فعالیت این فصلنامه، مدیریت و توسعه پایدار می‌باشد و مهمترین محورهای مورد توجه در ادامه همین صفحه فهرست شده است.
    • مقاله ارسالی باید حاصل کار پژوهشی اصیل بوده (حاصل مطالعه، تجربه و پژوهش‌های دست اول نویسنده باشد) و در نشریه‌ها‌ی داخلی و خارجی یا مجموعه مقالات سمینارها و مجامع علمی چاپ نشده ‌یا برای فصلنامه دیگری قبلا یا همزمان ارسال نشده باشد. چنانچه مشخص شود که مقاله‌ای قبلاً در مجله دیگری منتشر شده (duplicate publication)، سردبیر مجله مقاله مذکور را ابطال و نام نویسندگان و عنوان مقاله را ضمن انتشار عمومی به اطلاع موسسه/دانشگاه نویسندگان مقاله نیز می‌رساند.
    • از ارسال مقالاتی که در فصلنامه‌های مرتبط با موضوع این فصلنامه پذیرفته نشده‌اند، پرهیز فرمایید.
    • از نویسندگان محترم در هر سال فقط یک مقاله در فرآیند داوری و انتشار قرار می‌گیرد.
    • حداکثر تعداد صفحات مورد قبول مقاله ارسالی، ۲۰ صفحه است. در متن ارسالی از هیچ‌گونه استایلی استفاده نشود.
    • مقاله‌‌ای که در آن از نرم‌افزارهای آماری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده نشده باشد، در اولویت انتشار این مجله نیست.
    • دریافت مقاله فقط به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به این آدرس صورت می پذیرد:  https://sanad.iau.ir/fa/User/Author/SendArticle

    ۲. فایل‌های مورد نیاز

    « تذکر بسیار مهم: لطفاً از ارسال فایل‌های اضافی (بجز فایل‌های ذیل) و یا ارسال فایل‌ها با هر فرمت و ترتیب دیگر اکیداً خودداری فرمایید! »

    ۱- فرم اصل مقاله (فایل بدون نام نویسندگان) را از اینجا دانلود نمایید. (هیچگونه مشخصاتی از نویسندگان در هیچ قسمتی از این فایل نوشته نشود). کلیه فرمت‌های مورد نیاز جهت متن، جداول و نمودارها و فرمول‌ها، و شیوه نگارش منابع، در این فایل توضیح داده شده است. لطفاً این فایل را به دقت مطالعه نموده و تمامی موارد (بویژه مطالبی که هایلایت شده) را رعایت نمایید. در صورت عدم رعایت کلیه فرمت‌های مجله، مقاله شما در مرحله اول (بررسی توسط کارشناس) رد می‌شود یا برای انجام اصلاحات بازگردانده خواهد شد. تذکر خیلی مهم: فایلی که با این نوع و عنوان در سامانه آپلود می‌گردد، به صورت خودکار توسط سامانه برای داوران ارسال خواهد شد. بنابراین باید تمامی نکات در این فایل رعایت شده باشد. این فایل با فرمت word ارسال شود.

    ۲- ارسال درصد مشابهت‌یابی از طریق سامانه سمیم نور به همراه مقاله، الزامی می‌باشد. مهم: فقط فایل pdf تولید شده توسط سامانه سمیم نور مورد پذیرش است. (این فایل به عنوان «فایل پیوست مقاله» ارسال شود)

    ۳- فرم مشخصات نویسندگان را از اینجا دانلود نمایید. توجه: لطفاً تمامی اطلاعات این فرم را به دقت تکمیل نمایید. اطلاعات این فایل در مقاله شما قرار خواهد گرفت و قابل تغییر نخواهد بود. این فرم با فرمت word ارسال شود.

    ۴- فرم چکیده مبسوط را از اینجا دانلود نمایید. این فایل با فرمت word ارسال شود.

    ۵- فرم تعهد نویسندگان (Copyright) را از اینجا دانلود نمایید (هر دو صفحه این فایل را پس از تکمیل و امضاء، تبدیل به pdf نموده و ارسال نمایید. فایل word مورد پذیرش نمی‌باشد).

    ۶- فرم تعارض منافع (Conflict of Interest) را از اینجا دانلود نمایید (این فایل را پس از تکمیل و امضاء، تبدیل به pdf نموده و ارسال نمایید. فایل word مورد پذیرش نمی‌باشد). توجه: در زمان ارسال مقاله جدید، در صفحه‌ای که مشخصات مقاله را وارد می‌نمایید، باید فایل تعارض منافع را بارگذاری کنید.

     

    ردیف

    عنوان

    نوع فایل در سامانه نشریه

    فرمت فایل ارسالی

    ۱

    اصل مقاله بدون نام نویسندگان

    فایل بدون نام نویسندگان

    doc یا docx

    ۲

    درصد مشابهت‌یابی

    فایل پیوست مقاله

    pdf

    ۳

    فرم مشخصات نویسندگان

    فایل نویسندگان

    doc یا docx

    ۴

    فرم چکیده مبسوط

    فایل چکیده تفصیلی

    doc یا docx

    ۵

    فرم تعهد نویسندگان

    فایل تعهدنامه

    pdf

    ۶

    فرم تعارض منافع

    فایل تعارض منافع

    pdf یا jpg

    توجـــــــه:

    • خواهشمند است در صورت مشاهده اشکال در فایل‌های فوق و عدم موفقیت در دانلود فایل‌ها، مراتب را از طریق ایمیل فصلنامه جهت رفع مشکل اطلاع دهید.

    ۳.انواع مقاله‌های مورد پذیرش

    در این فصلنامه انواع مقاله‌های ذیل مورد بررسی و پذیرش قرار می‌گیرد:

    1. مقاله پژوهشی: مقالات پژوهشی، حاصل تحقیق و پژوهش خود نویسنده هستند. محقق، یافته ها و نتایج آزمایش‌های خود را در قالب مقاله بیان می کند. در مقاله پژوهشی به موضوعاتی می پردازیم که قبلا در مورد آن تحقیق انجام نشده و در واقع یک سؤال بی پاسخ بوده است. پژوهشگران و محققان استقبال بیشتری از این نوع مقاله‌ها دارند.
    2. مقاله مروری: مقاله‌های مروری، به مرور مقاله‌ها و تحقیقات در یک موضوع خاص می پردازد و در نهایت، خلاصه ای از موضوع را ارائه می دهد. هدف پژوهشگر از بررسی موضوعات و چاپ مقاله مروری، تحلیل پژوهش‌ها، تفاوت‌های موجود و مشکلات و موانع پیشبرد موضوع می‌باشد. مقاله‌های از این نوع فقط در صورتی که با استانداردهای مورد قبول و مراجعه به منابع بروز و بین‌المللی و استفاده از ابزارهای علم‌سنجی تهیه شده باشد، مورد پذیرش خواهد بود.
    3. مقاله تحلیلی: مقاله تحلیلی به این صورت است که نویسنده با کمک منابع تحقیقات قبلی، نظریه خود را مطرح می کند. در این نوع مقاله علمی، محقق می‌تواند نظریه‌های قبلی را با استدلال های محکم گسترش دهد؛ یا به بیان دیگری به شرح و تفصیل آن‌ها بپردازد. در مقاله تحلیلی حتی می‌توان نظریه‌هایی که از قبل وجود داشته است را مورد تفکر و تأمل قرار داد.

    ۴. ساختار کلی مقاله

    بدنه اصلی مقاله (حداکثر ۲۰ صفحه) باید شامل بخش‌های ذیل باشد:

    • چکیده (شامل مقدمه و اهداف، روش کار، یافته‌ها، نتیجه‌گیری)
    • کلیدواژه‌ها
    • مقدمه (در مقدمه مقاله باید حداقل سه پاراگراف وجود داشته باشد. در پاراگراف اول درباره آنچه در خصوص موضوع مورد بحث می‌دانیم توضیح دهید. در پاراگراف دوم، نادانسته‌های آن حیطه، و در پاراگراف سوم، هدف از انجام پژوهش و نگارش مقاله آورده شود.)
    • مبانی نظری (چارچوب نظری) و پیشینه پژوهش
    • روش پژوهش (روش و نوع پژوهش، ابزار گردآوری داده‌ها، فنون تجزیه و تحلیل داده‌ها، تعریف متغیرهای مورد مطالعه و تعریف عملیاتی آنها، جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه‌­گیری). نویسندگان موظفند در بخش روش‌ها اعلام کنند که آیا شرکت کنندگان رضایت آگاهانه ارائه کرده‌اند و آیا رضایت کتبی یا شفاهی بوده است.
    • تجزیه و تحلیل داده‌ها
    • بحث و نتیجه‌گیری
    • پیشنهادها
    • میزان مشارکت نویسندگان
    • تشکر و قدردانی
    • تأیید اخلاقی
    • تعارض منافع
    • فهرست منابع.
      - شیوه استناد به صورت درون متنی به سبک استناددهی انجمن روانشناسان آمریکا (APA) باشد.
      - فهرست منابع نیز به صورت الفبایی، بر اساس سبک انجمن روانشناسان آمریکا در انتهای مقاله به صورت یکسان و مطابق روش زیر تنظیم شده باشد:  
      • برای کتاب: نام خانوادگی، نام کوچک نویسنده (سال نشر). عنوان کتاب (ایتالیک)، احتمالاً نام و نام خانوادگی مترجم یا مترجمان، محل نشر: نام ناشر.
        • مثال: اُکاشا، سمیر (۱۴۰۱)، فلسفه علم، هومن پناهنده، تهران: فرهنگ معاصر.
        • Okasha, Samir (1401), Philosophy of Science, Human Refugee, Tehran: Contemporary Culture.
      • برای نشریه: نام خانوادگی نویسنده، نام کوچک (سال نشر). عنوان مقاله، احتمالاً نام و نام خانوادگی مترجم یا مترجمان، نام نشریه (ایتالیک)، دوره (شماره انتشار)، صفحات.
        • مثال: پورشهابی، وحید و بخشی، محبوبه (۱۴۰۰). بررسی عوامل تسهیل کننده به اشتراک گذاری دانش در سازمان آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، مطالعات مدیریت و توسعه پایدار، ۱ (۳)، ۱۷۱-۲۰۸.
        • Pourshahabi, V., & Bakhshi, M. (2021). Investigating the factors facilitating knowledge sharing in the Water and Sewerage Organization of Sistan and Baluchestan Province. Journal of Management and Sustainable Development Studies, 1(3), 171-208. doi: 10.30495/msds.2022.1935580.1008 (In Persian)
      • برای مقاله‌های کنفرانس‌ها: ارائه دهنده، الف و ارائه دهنده، ب. (سال، ماه روز). عنوان مقاله یا پوستر کنفرانس [نوع مشارکت]. نام کنفرانس، مکان. https://doi.org/xxxxhttps://xxxx
        • ماسون، آی. و میسینگام، آر. (۲۰۱۹، 21-25 اکتبر). کتابخانه‌ها، مدیریت داده‌ها، و گردش‌های کاری تحقیقاتی [ارائه کاغذی]. کنفرانس eResearch استرالیا، بریزبن، QLD، استرالیا. https://bit.ly/2v1CjRg

           

        • Mason, I. & Missingham, R. (2019, October 21–25).  Research libraries, data curation, and workflows [Paper presentation].  eResearch Australasia Conference, Brisbane, QLD, Australia. https://bit.ly/2v1CjRg
      • برای رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها: نام خانوادگی نویسنده، نام کوچک. (سال نگارش). عنوان [پایان‌نامه کارشناسی ارشد/رساله دکتری، نام دانشگاه]. مکان. لینک.
        • میلر، تی. (2019). افزایش آمادگی: کاوش در برنامه آتش نشانان واجد شرایط نیوزیلند [پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فناوری اوکلند]. تووهرا. https://openrepository.aut.ac.nz/handle/10292/12338

           

        • Miller, T. (2019). Enhancing readiness: An exploration of the New Zealand Qualified Firefighter Programme [Master's thesis, Auckland University of Technology]. Tuwhera. https://openrepository.aut.ac.nz/handle/10292/12338
      • برای آگاهی کامل از شیوه استناددهی APA مورد پذیرش این مجله، این فایل را دانلود و مطالعه نمایید.
      • رسم‌الخط، نقطه گذاری و واژه های معادل در زبان فارسی بر مبنای مصوبات فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.
      • معادل­های فارسی واژگان، اسامی و همچنین اصطلاح ­های خارجی مهم در متن، با اعداد تک از ۱ شماره ‏گذاری و در زیرنویس هر صفحه آورده شود.
      • منابع از طریق نرم‌افزار اندنوت رفرنس دهی شوند. راهنمای استفاده از نرم‌افزار اندنوت را از اینجا دانلود و مطالعه نمایید. توجه: در صورت پذیرش مقاله توسط داوران محترم، در مرحله ویراستاری، از شما خواسته می‌شود که فایل خروجی نرم‌افزار EndNote را که حاوی منابع مقاله است برای مجله ارسال کنید.
      • هنگام نگارش مقاله، از منابعی استفاده کنید که DOI دارند و این شناسه را هنگام رفرنس نویسی در انتهای تک تک منابع خود قرار دهید.

    ۵. هزینه‌های داوری و انتشار مقاله

    براساس دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره ۱۰/۶۲۸۱۵ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۴ مقرر گردیده در صورت تأیید اولیه توسط سردبیر؛ بابت ارسال هر مقاله جهت داوری مبلغ 1/500/000 ریال و پس از تأیید نهایی، مبلغ 3/500/000 ریال دیگر جهت چاپ مقاله از مولفان محترم دریافت گردد. (لازم به ذکر است در صورتی که مقاله از طرف داوران محترم مردود اعلام شود مبلغ 1/500/000 ریال اولیه قابل بازگشت به مولف نمی‌باشد).

    توجه ۱: از نویسندگان خارج از ایران هیچگونه هزینه‌ای برای داوری و انتشار مقالات دریافت نمی‌شود.

    توجه ۲: در حال حاضر هزینه‌های داوری و انتشار به صورت یکجا و پس از پذیرش علمی مقاله دریافت می‌شود.

    توجه ۳: در زمان پرداخت وجه دقت نمایید. مبالغ پرداخت شده به هیچ وجه قابل بازگشت نمی‌باشد.

     لطفاً هزینه‌های داوری و انتشار مقالات به حساب ذیل با عنوان درآمد غیرشهریه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان نزد بانک صادرات واریز گردد.

     شماره شبا: IR870190000000115860821001

    توجه ۴: براساس بخشنامه شماره ص/50260 مورخ 1403/7/17 مدیرکل انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، از شماره زمستان ۱۴۰۳ هزینه‌های داوری و انتشار به صورت ذیل اخذ خواهد شد:

    •  مبلغ پانصد هزار تومان  (پنج میلیون  ریال) هنگامی که هیئت تحریریه مقاله را مناسب برای ارسال به داوران تشخیص داد، دریافت می‌شود.
    •  مبلغ یک میلیون تومان  (ده میلیون  ریال) پس از تایید مقاله از سوی داوران و پیش از انتشار مقاله دریافت می‌شود. 

    ۶. نکات مهم 

    1. فایل مقاله بدون نام نویسندگان در قالب doc و یا docx  بارگذاری شود.
    2. داوری مقالات در این فصلنامه به صورت دوسو ناشناس انجام می شود از این رو لازم است تا مشخصات نویسندگان به فارسی و انگلیسی (شامل نام و نام خانوادگی نویسندگان به ترتیب ، با درج مرتبه علمی و سازمان متبوع نویسندگان در پانویس صفحه) در فایلی جداگانه بارگذاری شود. نشانی (آدرس پستی و کدپستی)، تلفن و پست الکترونیک نویسنده عهده دار مکاتبات در فایل مشخصات مشخص شود.
    3. نام نویسندگان به هیچ صورتی نباید در نام فایل اصلی مقاله و یا فایل پاسخ به داوران درج شده باشد.
    4. نویسندگان محترم می‌توانند جهت تسریع در فرآیند داوری مقالات، در هنگام ارسال مقاله داوران پیشنهادی خود را نیز مشخص نمایند. این داوران پیشنهادی باید اساتید خارج از دانشگاه محل تدریس و یا تحصیل نویسندگان باشند. توجه: معرفی حداقل یک داور پیشنهادی در زمان ارسال مقاله الزامی است.
    5. نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله امکان انتخاب یک عنوان کوتاه برای مقاله خود را دارند. خواهشمند است این عنوان کوتاه را با دقت انتخاب نمایید چرا که این عنوان در بالای صفحات مقاله شما درج خواهد شد (با توجه به محدودیت فضای نوشتار، عناوین مقاله‌ها به طور کامل در بالای صفحات درج نمی‌شود).
    6. هنگام نگارش مقالات، از منابعی استفاده کنید که DOI دارند و این شناسه را هنگام رفرنس نویسی در انتهای تک تک منابع خود نگارش کنید. این امر در افزایش اعتبار مقاله شما و همچنین سهولت در پذیرش بسیار کمک کننده خواهد بود.
    7. با توجه به اینکه فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار قصد دارد در آینده برای نمایه شدن در پایگاه‌های بین‌المللی اقدام نماید، چکیده مبسوط به زبان انگلیسی دریافت می‌گردد و کلیه منابع (حتی منابع فارسی) باید به صورت انگلیسی در مقاله‌های منتشر شده درج گردد. لذا، خواهشمند است در هنگام جستجوی منابع برای نگارش مقاله خود، به صفحه انگلیسی منبع در سایت مجلات فارسی مراجعه نموده و عنوان مقاله و مشخصات نویسندگان را به صورت انگلیسی دریافت نمایید.
    8. با توجه به اینکه فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار قصد دارد در آینده برای نمایه شدن در پایگاه‌های بین‌المللی اقدام نماید، خواهشمند است کلیه نویسندگان شناسه ORCID خود را در قسمت مشخصات شخصی خود درج نمایند (توجه: در صورت پذیرش مقاله، باید شناسه ORCID تمامی نویسندگان ارسال شود. در غیراینصورت، مقاله منتشر نمی‌شود). راهنمای عضویت در سایت ORCID و دریافت شناسه ORCID را از اینجا دانلود کنید.
    9. درصورتی که نویسنده مسئول پس از ارسال مقالات به داور به دلایل غیرموجه انصراف دهد، فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار از بررسی و چاپ مقالاتی که نویسنده مسئول یکی ازنویسندگان آن است (مقالاتی که در فرایند داوری و چاپ قرار دارند یا پس از آن ارسال می‌شوند) خودداری خواهد کرد.

    ۷. محورهای موضوعی فصلنامه

     مدیریت دولتی

     

    • مدیریت دولتی در عصر پست مدرن
    • مدیریت دولتی و بازار
    • شهروندی و مدیریت دولتی
    • فناوری و بخش دولتی
    • حکمرانی خوب و توسعه پایدار
    • مدیریت دولتی و توسعه پایدار
    • سایر مباحث جدید مرتبط با مدیریت دولتی

     

    مدیریت بازرگانی

    • تحقیقات بازاریابی و توسعه پایدار
    • مدیریت فروش و توسعه پایدار
    • رفتار مصرف کننده و توسعه پایدار
    • سایر مباحث جدید مرتبط با مدیریت بازرگانی و توسعه پایدار

     

     مدیریت مالی

    • مدیریت بازار سرمایه و توسعه پایدار
    • مدیریت مالی بنگاههای اقتصادی و توسعه پایدار
    • سایر مباحث جدید مرتبط با مدیریت مالی و توسعه پایدار

     

     مدیریت گردشگری

    • گردشگری مذهبی و توسعه پایدار
    • علوم اجتماعی، گردشگری و توسعه پایدار
    • برنامه ریزی توسعه و اقتصاد جهانگردی
    • مدیریت جهانگردی و توسعه پایدار
    • سایر مباحث جدید مرتبط با مدیریت گردشگری

     

    مدیریت فناوری اطلاعات

    • مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه پایدار
    • مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و توسعه پایدار
    • مدیریت کسب و کار هوشمند و توسعه پایدار
    • مدیریت امنیت اطلاعات و توسعه پایدار
    • سایر مباحث مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات

     

    مدیریت منابع انسانی

    • تئوری‌های نوین مدیریت منابع انسانی
    • دیدگاه‌های نوین انگیزش در مدیریت منابع انسانی
    • طراحی مدل‌های نوین اداری سازمان‌ها با محوریت منابع انسانی
    • مدیریت منابع انسانی در عصر تغییر
    • مدل‌ها و راهکارهای جدید جذب، آموزش، نگهداشت منابع انسانی
    • مدیریت فرهنگ سازمانی
    • مدیریت منابع انسانی و توسعه پایدار
    • سایر مباحث جدید مرتبط با مدیریت منابع انسانی

     

     مدیریت توسعه

    • مدیریت تحقیق و توسعه
    • مدیریت توسعه مبتنی بر فناوری
    • آینده پژوهی و توسعه
    • مدیریت توسعه پایدار
    • مدل‌های توسعه پایدار
    • حکمرانی نوین و توسعه پایدار
    • سایر مباحث جدید مرتبط با مدیریت توسعه و توسعه پایدار

     

      مدیریت MBA

    • مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک
    • مدیریت استراتژیک و توسعه پایدار
    • سایر مباحث جدید مرتبط با مدیریت اجرایی و MBA

     

      کارآفرینی و مدیریت کسب و کار

    • مدیریت و توسعه کسب و کار
    • آموزش کارآفرینی و پژوهش در کسب و کار
    • کارآفرینی و توسعه پایدار
    • سایر مباحث جدید مرتبط با کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و توسعه پایدار

     

     مدیریت بیمه

    • مدیریت ریسک و بیمه
    • پژوهش‌های کاربردی در مدیریت بیمه
    • نقش بیمه در توسعه پایدار
    • سازمان و مدیریت شرکت های بیمه
    • سایر مباحث جدید مرتبط با مدیریت بیمه و توسعه پایدار

     

    مدیریت دانش و مطالعات میان رشته‌ای

    • نظریه و مدل‌های مدیریت دانش
    • سیستم‌ها، ابزار و فنون مدیریت دانش
    • مدیریت دانش و هوشمندی کسب و کار
    • مدیریت دانش و کسب و کار الکترونیکی
    • مدیریت دانش و شبکه‌ها
    • مدیریت دانش و مزیت رقابتی سازمان
    • مدیریت دانش و توسعه پایدار

    توجه: این یک مجله میان رشته‌ای است؛ اما مقاله‌هایی که منحصراً مربوط به رشته‌های اقتصاد، حسابداری و... است و مرتبط به علم مدیریت نمی‌باشند، در این فصلنامه داوری و منتشر نمی‌شوند.