جذابیت خدمات شخصی سازی شده برای استفاده کنندگان تلفن های همراه و تاثیر آن بر رفتار تغییر خدمات دهندگان از سوی مشتریان
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابیعبدالحسین نیسی 1 , مهدی قنواتی 2
1 -
2 -
کلید واژه: تجارت تلفن های همراه, شخصی سازی, حریم خصوصی, خدمات دهندگان تلفن های همراه و,
چکیده مقاله :
هدف از این مطالعه بررسی جذابیت و رفتار تغییر خدمات دهندگان تلفن های همراه در میان کاربران این خدمات با تاکید بر مدل هو و کوک(2003) است. در این جا پارامترهایی راهبردی مورد بررسی قرار گرفته تا خدمات دهندگان تلفن های همراه روش هایی را که میتوانند به وسیله ی آن ها مصرفکنندگان جدید خود را به دست آورند، تشخیص دهند. برای تجزیه تحلیل موضوع، متغیر وابسته را قصد مشترکان این گونه خدمات در تغییر خدماتدهندگان خود به خدماتدهندگان جدیدی که دارای سرویس های شخصیسازی شده هستند، در نظر گرفتیم. لذا پنج ساخته ی اصلی تبلیغات عمومی، تناسب، ارزش ادراک شده، حجم تبلیغات و پیام های کوتاه، و مباحث مربوط به حریم خصوصی افراد پیرامون تبلیغات شخصیسازی شده مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج تحلیل تجربی تحقیق نشان می دهد تمام این ساخته ها بر تصمیم مشتریان برای تغییر خدمات دهنده ی خود تاثیر معنی داری دارند.
The present study aimed at studying the attractiveness and the users of Mobile Service Providers Switching behavior through emphasizing on the HO and Kwok (2003) models. In the present study, the strategic parameters have been studied in order to determine the ways in which mobile service providers acquire new customers. For the purpose of analysis, the dependent variable is the service subscribers’ intention to switch to a new service provider with personalized services. Five main constructs have been studied ¾ the amount and the perceived usefulness of general advertisements, suited with user needs and desire, the perceived usefulness and privacy issues about personalized advertisements. This empirical study indicates that all five constructs are significant in affecting the decision by subscribers to change to a new mobile service provider.