سیستم تعلیق یکی از اجزاء مهم تشکیل دهنده خودرو میباشد که هدف اصلی آن جداسازی بدنه خودرو از ارتعاشات ناشی از شرایط مختلف جادهای میباشد. امروزه دستیابی به یک سیستم تعلیق که بتواند خود را با شرایط مختلف جاده تطبیق دهد چالش پیشروی شرکتهای سازنده خودرو میباشد. شرایط چکیده کامل
سیستم تعلیق یکی از اجزاء مهم تشکیل دهنده خودرو میباشد که هدف اصلی آن جداسازی بدنه خودرو از ارتعاشات ناشی از شرایط مختلف جادهای میباشد. امروزه دستیابی به یک سیستم تعلیق که بتواند خود را با شرایط مختلف جاده تطبیق دهد چالش پیشروی شرکتهای سازنده خودرو میباشد. شرایط جاده و سرعت پیشروی خودرو از عوامل متغییر با زمان میباشند که باعث میشود رفتار دینامیکی سیستم تعلیق بسیار تصادفی باشد. از اینرو طراحی و کنترل یک سیستم تعلیق که قابلیت تطبیق و انعطافپذیری مناسب در مواجه با شرایط مختلف جاده و سرعت پیشروی را داشته باشد، امری ضروری میباشد. در این پژوهش مدل دینامیکی خطی برای چهار چرخ خودرو در نظر گرفته شد و سپس معادلات دینامیکی مربوط به آن استخراج گردید. در ابتدا کنترلکننده فازی برای سیستم تعلیق خودرو طراحی شد، در مرحله بعد سیستم تعلیق خودرو با کنترلکننده فازی در مواجه با شرایط مختلف جاده و سه سرعت پیشروی قرار گرفت. سپس با استفاده از دادههای مربوط به کنترلکننده فازی دو کنترلکننده دیگر از طریق سیستم استنتاج تطبیقی عصبی-فازی مبتنی بر تقسیمبندی توری و خوشهبندی فازی آموزش داده شدند. نتایج شبیهسازی نشان دادند که کنترل کننده تطبیقی عصبی- فازی مبتنی بر خوشهبندی فازی با وجود تغییر در شرایط جاده و سرعت خودرو عملکرد سیستم تعلیق را بصورت قابل ملاحظهای بهبود میدهد، و در مقایسه با سایر روشهای کنترلی توانایی بیشتری در کاهش شتاب خطی بدنه خودرو دارد.
پرونده مقاله
در این پژوهش، پایداری ارتعاشات عرضی ورق مستطیلی شکل نازک با شرایط مرزی تکیه گاه های ساده که تحت عبور متناوب جرم های متحرک یکسان قرار دارد، با در نظر گرفتن تمامی ترم های اینرسی جرم های متحرک در تحلیل، مورد بررسی قرار گرفته است. در اثر عبور متناوب جرم ها از روی سطح ورق، ی چکیده کامل
در این پژوهش، پایداری ارتعاشات عرضی ورق مستطیلی شکل نازک با شرایط مرزی تکیه گاه های ساده که تحت عبور متناوب جرم های متحرک یکسان قرار دارد، با در نظر گرفتن تمامی ترم های اینرسی جرم های متحرک در تحلیل، مورد بررسی قرار گرفته است. در اثر عبور متناوب جرم ها از روی سطح ورق، یک مسأله ی پریودیک خطی حاصل می شود. از روش گالرکین، برای تبدیل معادله دیفرانسیل پاره ای ارتعاشات عرضی ورق به مجموعه ای از معادلات دیفرانسیل معمولی، استفاده گردیده است. در این تحقیق از تئوری فلاکه به عنوان یک روش تحلیلی عددی، برای بدست آوردن نواحی پایدار و ناپایدار صفحه ی پارامترها استفاده شده است. همچنین با بکارگیری روش پارامترهای فشرده به عنوان روشی نیمه تحلیلی، علاوه بر صحه گذاری بر نتایج حاصل از تئوری فلاکه، وجود پدیده ی پاسخ هم زمان برای سیستم ورق-جرم متحرک اثبات و نشان داده شده است. شبیه سازی های عددی انجام شده برای یافتن جابجایی نقطه میانی ورق، صحیح بودن نتایج تحلیلی حاصل از دو روش را به خوبی نشان می دهد.
پرونده مقاله
آلیاژ آلومینیوم A356 یکی از آلیاژهای هیپویوتکتیک آلومینیوم- سیلیسیم است. این آلیاژ با خواص مکانیکی خوب و قابلیت انعطاف پذیری بالا، ویژگی های ریخته گری عالی و مقاومت در برابر خوردگی بالا شناخته شده است. تیگزوفورجینگ یک فرآیند تولید نیمه جامد است که دارای پتانسیل تولید قط چکیده کامل
آلیاژ آلومینیوم A356 یکی از آلیاژهای هیپویوتکتیک آلومینیوم- سیلیسیم است. این آلیاژ با خواص مکانیکی خوب و قابلیت انعطاف پذیری بالا، ویژگی های ریخته گری عالی و مقاومت در برابر خوردگی بالا شناخته شده است. تیگزوفورجینگ یک فرآیند تولید نیمه جامد است که دارای پتانسیل تولید قطعات با خواص مکانیکی و میکروساختار عالی میباشد. این فرآیند دارای پتانسیل بالایی در کاربردهای خودرو و هواپیما است. در این پژوهش فرآیند تیگزوفورجینگ به عنوان روش شکل دهی قطعات بررسی شد، که شامل آهنگری آلیاژ آلومینیم A356 در محدوده دمایی دو فازی (حالت خمیری) است. به منظور دست یافتن به شرایط مطلوب، تأثیر پارامتر دما در عملیات گرمایش مجدد روی فرآیند تیگزوفورجینگ مورد بررسی قرار گرفت. برای تهیه بیلت اولیه، از روش انجماد روی سطح شیبدار استفاده شد. دماهای نیمه جامد 575، 585 و 595 درجه سانتیگراد در نظر گرفته شد. نتایج بدست آمده نشان داد که در دمای 575 درجه سانتیگراد و زمان 20 دقیقه، ریزترین ساختار (37 میکرومتر) بدست آمده است. همچنین به منظور بررسی خواص مکانیکی، آزمون فشار و سختی سنجی نیز انجام شد و همانگونه که انتظار میرفت بهترین خواص مکانیکی (تنش تسلیم 218 مگاپاسکال، تنش فشاری نهایی 466 مگاپاسکال و سختی 89 برینل) در نمونه با ریزترین ساختار نمایان شد.
پرونده مقاله
موتورهای دی سی بدون جاروبک یکی از موتورهای محبوب و پرکاربرد در سال های اخیر بوده اند. استفاده از این موتور در کاربردهای حساس و ظریف به خاطر وجود امتیازاتی نظیر کم بودن نویز، عملکرد دقیق، کنترل دقیق سرعت، گشتاور و قابلیت انعطاف در ساختمان و شکل آن است. با توجه به کاربرده چکیده کامل
موتورهای دی سی بدون جاروبک یکی از موتورهای محبوب و پرکاربرد در سال های اخیر بوده اند. استفاده از این موتور در کاربردهای حساس و ظریف به خاطر وجود امتیازاتی نظیر کم بودن نویز، عملکرد دقیق، کنترل دقیق سرعت، گشتاور و قابلیت انعطاف در ساختمان و شکل آن است. با توجه به کاربردهای حساس این موتور، طراحی موتور به طوری که دارای کمترین حجم و بیشترین بازدهی باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این تحقیق، روشی جدید برای کاهش هم زمان حجم، تلفات و هزینه ساخت موتور دی سی بدون جاروبک با استفاده از الگوریتم بهینه سازی رقابت استعماری پیشنهاد شده است. در گام اول، تمام روابط الکتریکی موتور بر پایه پارامترهای هندسی آن استخراج و بیان شده است. در گام دوم، تابع شایستگی که همان کاهش هم زمان حجم، تلفات و هزینه ساخت موتور دی سی بدون جاروبک می باشد، بر پایه روابط بدست آمده در مرحله قبلی تعریف می شود. در گام سوم، از الگوریتم رقابت استعماری برای انتخاب بهترین مقادیر پارامترهای هندسی موتور طوری که تابع هدف حداقل شود، استفاده شده است. نتایج شبیه سازی ها نشان داد که الگوریتم رقابت استعماری دارای عملکرد خوبی است و می تواند با انتخاب مناسب پارامترهای هندسی، مقدار حجم، تلفات و هزینه را به طور چشمگیری کاهش دهد.
پرونده مقاله
سهم بخش ساختمان در مصرف انرژی کشورها قابل توجه است و به همین دلیل، در چند دهه اخیر، در اکثر کشورهای صنعتی، اقدامات اساسی در زمینه اصلاح الگوی مصرف، با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله تدوین مقررات و ضوابط، صورت گرفته است. در این تحقیق با بکار گیری انواع مصالحی که در جد چکیده کامل
سهم بخش ساختمان در مصرف انرژی کشورها قابل توجه است و به همین دلیل، در چند دهه اخیر، در اکثر کشورهای صنعتی، اقدامات اساسی در زمینه اصلاح الگوی مصرف، با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله تدوین مقررات و ضوابط، صورت گرفته است. در این تحقیق با بکار گیری انواع مصالحی که در جدارههای ساختمانهای شهر گرمسار استفاده میگردد، به تحلیل بار سرمایش و گرمایش ساختمان پرداخته گردید. همچنین مقایسه ضریب انتقال حرارت هر یک از مصالح استفادهشده بر روی دیوارهای خارجی ساختمان مدلسازی شده و ساختمان با مصالح پایه با توجه به شرایط اقلیمی شهر گرمسار مورد ارزیابی قرار میگیرد. درنهایت تاثیر راهکارهای مختلف در بار حرارتی ساختمان مورد بررسی قرار گرفته است.
پرونده مقاله
امروزه در بسیاری از سیستم هایی که عمل طبقه بندی بر روی آن صورت می پذیرد، رقیب تغییراتی را بروی داده ها، به منظور کاهش دقت کلاسه بندی کننده انجام می دهند. مهمترین مثال از این نوع، تشخیص هرزنامه الکترونیکی می باشد. اسپمرها بطور معمول برروی هرزنامه ها تغییراتی را صورت می د چکیده کامل
امروزه در بسیاری از سیستم هایی که عمل طبقه بندی بر روی آن صورت می پذیرد، رقیب تغییراتی را بروی داده ها، به منظور کاهش دقت کلاسه بندی کننده انجام می دهند. مهمترین مثال از این نوع، تشخیص هرزنامه الکترونیکی می باشد. اسپمرها بطور معمول برروی هرزنامه ها تغییراتی را صورت می دهند تا فیلتر، آنها را بصورت نامه های درست تشخیص دهد. در این مقاله رفتار بین رقیب (اسپمرها) و فیلتر هرزنامه (کلاسه بندی کننده) بعنوان دو بازیکن، برای بازی پی در پی بررسی می گردد. در این روش فیلترها با یادگیری رفتار رقیب به وجود هرزنامه پی می برند، رقیب نیز با یادگیری پارامترهای فیلتر به فریب کلاسه بندی کننده می اندیشد. همچنین به کمک الگوریتم استراتژی تکاملی نقطه تعادل بازی را محاسبه می نماییم. نتایج آزمایشات موید این مطلب است که روش پیشنهادی در مقایسه با روشهای دیگر تشخیص هرزنامه به مراتب دقیق تر وکارآمدتر می باشد
پرونده مقاله
در این تحقیق شبیهسازی فرآیند اکستروژن در کانالهای هم مقطع زاویهدار با نرمافزار آباکوس بهصورت سه بعدی بر روی آلیاژ منیزیمAZ31 انجام شده است. سپس نتایج حاصل شده با روابط تحلیلی و نتایج تجربی و عددی محققان دیگر مقایسه شده است. مقایسه فوق نشان میدهد که نتایج بهدستآم چکیده کامل
در این تحقیق شبیهسازی فرآیند اکستروژن در کانالهای هم مقطع زاویهدار با نرمافزار آباکوس بهصورت سه بعدی بر روی آلیاژ منیزیمAZ31 انجام شده است. سپس نتایج حاصل شده با روابط تحلیلی و نتایج تجربی و عددی محققان دیگر مقایسه شده است. مقایسه فوق نشان میدهد که نتایج بهدستآمده در این پژوهش از اعتبار خوبی برخوردار است. همچنین نیروی لازم برای شکلدهی، کرنش ایجاد شده، کیفیت نانو و رفتار قطعه کار در حین فرآیند مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاکی از این است که در قسمتی از شمش که در سمت زاویه کانال قرار دارد موارد ریز ساختار با کیفیت بهتری شکل گرفته است. همچنین بررسی تاثیر پارامترهای هندسی قالب نشان داد که زاویه کانال تاثیر زیادی برروی کرنش پلاستیک موثر و نیروی شکلدهی دارد و با افزایش زاویه کانال کرنش پلاستیک موثر و نیروی شکلدهی کاهش پیدا میکند ولی زاویه گوشه قالب تاثیر چندانی ندارد.
پرونده مقاله