• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - شناسایی پیشایندهای موثر بر نیات رفتاری هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس نظریه‌شناختی
        احمد اسماعیلی نصرالله محمدی فرشاد  امامی
        این تحقیق با هدف شناسایی پیشایندهای موثر بر نیات رفتاری هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس نظریه شناختی تدوین شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه هواداران باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران بوده بود . حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران شامل 384 نفر بدست آمد ودر نهایت تع چکیده کامل
        این تحقیق با هدف شناسایی پیشایندهای موثر بر نیات رفتاری هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس نظریه شناختی تدوین شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه هواداران باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران بوده بود . حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران شامل 384 نفر بدست آمد ودر نهایت تعداد 410 پرسشنامه تحلیل آماری شد. پرسشنامه شامل دو بخش بود: بخش اول با هدف بررسی ویژگی‌های دموگرافیک هواداران فوتبال از قبیل سن، جنسیت و سطح تحصیلات انجام شد. بخش دوم بر ارزیابی هواداران از عملکرد مهارتی، محیط، همزاد پنداری، اشتیاق سایر مصرف کنندگان، تعامل مصرف کننده با مصرف کننده و نیات رفتاری متمرکز بود. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه عملکرد مهارتی کو و همکاران(2011) با سه سوال، پرسشنامه همزاد پنداری فو و همکاران(2017) با چهار گویه، پرسشنامه عوامل محیطی کو و همکاران(2011) با سه گویه، اشتیاق سایر مصرف کنندگان چن و همکاران(2013) با سه گویه، تعامل با سایر مصرف کنندگان کیم و همکاران(2018) با سه گویه و نیات رفتاری جانگ و نامکنگ (2009) با سه گویه استفاده شد. مدل نهایی تحقیق با استفاده از تکنیک حداقل مربعات جزئی و نرم افزار اسمارت پی. ال. اس مورد اعتبارسنجی قرار گرفت. نتایج آزمون فرضیات نشان داد که به ترتیب عوامل محیطی، عوامل مهارتی، تعامل با سایر هواداران، اشتیاق سایر هواداران و همزادپنداری بیشترین اثرگذاری را بر نیات رفتاری هواداران داشتند. بنابراین آگاهی از عوامل مذکور، شرایط لازم برای مدیران و برگزارکنندگان مسابقات ورزشی جهت مدیریت بهتر هواداران فراهم می‌کند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - ارائه مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی
        طیبه ناظمیان نعمت الله نعمتی طاهره باقرپور
        تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی انجام شد. در تحقیق حاضر از روش آمیخته ترکیبی و تحلیل کیفی و کمی استفاده شد. در این تحقیق در بخش کیفی با مصاحبه از 35 نفر تا اشباع نظری داده های تحقیق جمع آوری گردید و در بخش کمی جامعه آماري اعضاي هیات چکیده کامل
        تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی انجام شد. در تحقیق حاضر از روش آمیخته ترکیبی و تحلیل کیفی و کمی استفاده شد. در این تحقیق در بخش کیفی با مصاحبه از 35 نفر تا اشباع نظری داده های تحقیق جمع آوری گردید و در بخش کمی جامعه آماري اعضاي هیات علمی دانشکده هاي مدیریت کارآفرینی دانشگاه هاي سراسر کشور، اعضاي هیات علمی دانشکده هاي تربیت بدنی و علوم ورزشی با تخصص کارآفرینی و مدیریت کسب و کار تشکیل دادند که تعداد آنها 2210 نفر جامعه آماری بوده که بر اساس جدول مورگان 385 نفر نمونه تحقیق برآورد شدند. برای اجرای تحقیق در مرحله کیفی با استفاده از مصاحبه‌های عمیق نیمه ساختار یافته و در مرحله کمی از پرسشنامه برگرفته از مرحله کیفی تحقیق استفاده شد. تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش گرندد تدئری به روش گلیزر و تکنیک‌های کد گذاری باز و محوری و در بخش کمی تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد مولفه های نهایی مدل کارآفرینی استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی شامل مدیریت، نگرش، ساختار و فرهنگ می باشد. همچنین نتایج مدل سازی تحقیق نشان داد مدل تحقیق نیز دارای برازش مطلوب می باشد. بر اساس یافته ها می توان نتیجه گرفت برای توسعه کارآفرینی در کسب وکارهای ورزشی باید با استفاده از توسعه نگرش کارآفرینی بر مبنای ساختار قانونی و مدیریتی موجود، اقدامات لازم را برای بهره گیری از فرصت های کارآفرینی انجام داد و زمینه توسعه کسب و کارهای ورزشی را فراهم نمود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - بررسی عوامل موثر بر مبارزه با فساد بر اساس مطالعات تطبیقی کشورهای منتخب : با رویکرد مدیریت رفتار سازمانی (مورد مطالعه: اداره ورزش و جوانان استان مرکزی)
        صدف نقش جواهری علی اصغر پورعزت ابوالحسن فقیهی امیربابک مرجانی
        پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر مبارزه با فساد با رویکرد مدیریت رفتار سازمانی در اداره ورزش و جوانان استان مرکزی بر اساس مطالعات تطبیقی صورت گرفته در کشورهای دانمارک، فنلاند و نیوزلند ، سنگاپور و سوئد که دارای رتبه اول و دوم بهترین عملکرد در مبارزه با فساد بر اسا چکیده کامل
        پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر مبارزه با فساد با رویکرد مدیریت رفتار سازمانی در اداره ورزش و جوانان استان مرکزی بر اساس مطالعات تطبیقی صورت گرفته در کشورهای دانمارک، فنلاند و نیوزلند ، سنگاپور و سوئد که دارای رتبه اول و دوم بهترین عملکرد در مبارزه با فساد بر اساس وضعیت شاخص فساد جهانی انجام گرفت. پژوهش از نوع توصیفی -همبستگی و از حیث جمع آوری اطلاعات، پیمايشی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان مرکزی و هیئت های زیر مجموعه به تعداد 890 نفر انتخاب شد. حجم نمونه طبق فرمول محدود کوکران برابر با 268 نفر به دست آمد. روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده بود. از روش میدانی و ابزار پرسشنامه جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. در اين تحقیق از پرسشنامه استاندارد بوردیا و همکاران (۲۰۰0) برای متغیر صداقت سازمانی ، از پرسشنامه باتیمن و همکاران(2004) برای متغیر اخلاق کاری ،از پرسشنامه بالفور و وکسلر (۱۹۹۶) برای متغیر تعهد سازمانی ،از پرسشنامه استاندارد ویلیامز و اندرسون (1991) برای متغیر رفتار شهروندی سازمانی و از پرسشنامه عبدالهی (1392) برای متغیر مبارزه با فساد استفاده شد . پایـایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ و روایی آن به روش روایی محتوا و کسب نظر از اساتید دانشگاهی مورد تایید قرار گرفته است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و لیزرل استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد که صداقت سازمانی، اخلاق کاری ، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر مبارزه با فساد در اداره ورزش و جوانان استان مرکزی تاثیر مثبت دارد. پرونده مقاله