• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - طزاحی مدل بهینه ساسی پزتفولیو با استفاده اس بزنامه ریشی ریاضی فاسی (موردکاوی : شزکت سزمایه گذاری بانک ملی ایران)
        Farhad Vafaei Sobhan Letafati Omid Ardalan
        مسأله بهینه سازی، همواره مد نظر بشر بوده است و او را بر آن داشته است که با توجه به محدودیت منابع در دسترس، به دنبال راهی باشد که بیشترین مزیت را برای او ایجاد کند و او را در تصمیمات پیش رو یاری نماید. در این تحقیق مسأله بهینه سازی پرتفوی، با توجه به اهمیت آن در بورس به چکیده کامل
        مسأله بهینه سازی، همواره مد نظر بشر بوده است و او را بر آن داشته است که با توجه به محدودیت منابع در دسترس، به دنبال راهی باشد که بیشترین مزیت را برای او ایجاد کند و او را در تصمیمات پیش رو یاری نماید. در این تحقیق مسأله بهینه سازی پرتفوی، با توجه به اهمیت آن در بورس به عنوان محور اصلی نظام مالی هر کشور و نقش آن در تخصیص بهینه منابع، از یک طرف، و برای سرمایه گذاران که خواهان بازده بیشتر و ریسک مورد انتظار کمتری هستند، از طرف دیگر، مورد بررسی قرار می گیرد. سپس یک مدل در شرایط فازی به نحوی طراحی می شود که ضمن به حداقل رساندن ریسک، حداکثر بازده مورد انتظار را برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاورد، در این راه از روشهای تصمیم گیری چند هدفه (MODM) کمک گرفته می شود. در این پژوهش پس از مدل سازی، به عنوان مورد کاوی، پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری بانک ملی مورد بررسی قرار می گیرد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - ارزیابی عملکرد به کمک فرآیند تحلیل شبکه‌ای فازی(FANP) و کارت امتیازی متوازن(BSC) (مطالعه موردی: شرکت پتروشیمی اصفهان)
        Ali Asghar Anvari Rostami Mohammad Rasoul Heshmati Maisam Shaverdi Vahab Bashiri
        کارت امتیازی متوازن(BSC) به عنوان یک ابزار ارزیابی استراتژیک، روشی جهت تعیین عملکرد تجاری با استفاده از شاخص‌‌های پیشرو برپایه ی دورنما و استراتژی ها است. این موضوع در مرور ادبیات این مقاله اشاره شده است که با وجود اینکه ابعاد مفهومی و نظری کارت امتیازی متوازن به خوبی ب چکیده کامل
        کارت امتیازی متوازن(BSC) به عنوان یک ابزار ارزیابی استراتژیک، روشی جهت تعیین عملکرد تجاری با استفاده از شاخص‌‌های پیشرو برپایه ی دورنما و استراتژی ها است. این موضوع در مرور ادبیات این مقاله اشاره شده است که با وجود اینکه ابعاد مفهومی و نظری کارت امتیازی متوازن به خوبی بررسی شده است اما این روش ناکارایی هایی در اجرای کمی داشته و برخی مسائل باید دوباره حل شوند. موضوع این مقاله، ابعاد سنجشی و ارزیابی کارت امتیازی متوازن را پوشش می‌دهد. در این پژوهش رویکرد کارت امتیازی متوازن با فرآیند تحلیل شبکه ای فازی(FANP) جهت سطح عملکرد تجاری شرکت پتروشیمی اصفهان برپایه ی دورنما و استراتژی آن ادغام شده است. علت ترکیب این دو مدل وجود رابطه متقابل بین شاخص های اثرگذار کارت امتیازی متوازن بر هم است که ANP فازی این مشکل را برطرف می کند. جهت طراحی مدل ابتدا لیستی از شاخصهای مرتبط با استفاده از مرور ادبیات موجود استخراج و سپس توسط کارشناسان شرکت پتروشیمی اصفهان بررسی و مدل نهایی پیشنهاد گردید. نتایج حاکی از آن است که شاخص مالی مهمترین شاخص در شرکت مزبور است. مدل پیشنهادی نشان داده که شاخص های عملکردی می تواند با ابعاد مختلف کارت امتیازی متوازن به کمک تکنیک ANP فازی ادغام شود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - مدل‌های تحلیل پوششی داده‌های بدترین عملکرد برای اندازه‌گیری کارآیی فازی
        Hossein Azizi Haidar Rasul Jahed Leila Farrokhi
        تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) در شکل کلاسیک خود که مبتنی بر مفهوم مرز تولید کارآ ست، بهترین نمره‌ی کارآیی ممکن را تعیین می‌کند که می‌توان آن را به هر یک از اعضای مجموعه‌ای از واحدهای تصمیم‌گیری (DMU) اختصاص داد. DMU بر اساس این نمرات به عنوان کارآی خوشبینانه یا غیرکارآی خوش چکیده کامل
        تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) در شکل کلاسیک خود که مبتنی بر مفهوم مرز تولید کارآ ست، بهترین نمره‌ی کارآیی ممکن را تعیین می‌کند که می‌توان آن را به هر یک از اعضای مجموعه‌ای از واحدهای تصمیم‌گیری (DMU) اختصاص داد. DMU بر اساس این نمرات به عنوان کارآی خوشبینانه یا غیرکارآی خوشبینانه تقسیم‌بندی می‌شوند، و DMU کارآی خوشبینانه، مرز کارآیی را مشخص می‌کنند. DEA کلاسیک را می‌توان برای شناسایی واحدهای دارای عملکرد خوب (کارآ) در مطلوب‌ترین سناریو استفاده کرد. به منظور شناسایی واحدهای دارای عملکرد بد، مانند بنگاه‌های ورشکسته در نامطلوب‌ترین سناریو (بدترین حالت)، رویکرد مشابهی به نام تحلیل بدترین کارآیی وجود دارد، که از مرز تولید ناکارآ برای تعیین بدترین نمره‌ی کارآیی نسبی ممکن که می‌توان به هر DMU اختصاص داد، استفاده می‌کند. DMU واقع شده بر مرز تولید ناکارآ به عنوان ناکارآی بدبینانه تعیین می‌شوند، و آنهایی که روی مرز تولید کارآ و تولید ناکارآ نیستند، به عنوان نامعین DEA اعلام می‌شوند. DEA نیازمند آن است که داده‌های ورودی‌ها و خروجی‌ها به طور دقیق معلوم باشند. ولی در کاربردهای واقعی همیشه چنین نیست. لیکن مقادیر مشاهده شده‌ی ورودی‌ها و خروجی‌ها در مسایل دنیای واقعی گاه فازی هستند. بسیاری از پژوهشگران روش‌های فازی مختلفی را برای کار با داده‌های فازی در DEA پیشنهاد کرده‌اند. این مقاله دو مدل DEA فازی جدید ارائه می‌کند که بر اساس حساب فازی برای کار با فازی بودن داده‌های ورودی و خروجی در DEA ایجاد شده‌اند. مدل‌های DEA فازی جدید به صورت مدل‌های برنامه‌ریزی خطی فرمول‌بندی می‌شوند و می‌توان آنها را برای تعیین کارآیی فازی گروهی از DMU مورد استفاده قرار داد. مدل‌های DEA فازی مرز بدترین عملکرد پیشنهاد شده در این مقاله، DMU دارای بدترین عملکرد را که مرز بدترین عملکرد (مرز ناکارآیی) را تشکیل می‌دهند، به صورت دقیق شناسایی می‌کنند. این مسأله به خصوص برای ارزیابی ریسک اعتبار مفید واقع می‌شود، ولی در هر کاربرد دیگری نیز می‌تواند سودمند باشد، زیرا واحدهایی که بدترین عملکرد را دارند، غالباً در همان جایی قرار دارند که بیشترین احتمال بهبود در آنجا وجود دارد. برای نشان دادن کاربرد رویکرد جدید، یک مثال ارائه خواهد شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - ارزیابی محاسبه مزایای برون سپاریفرآیندکسب وکار (BPO ) یک مطالعه تجربی از کارخانه لبنی استان فارس
        Sara Emadi Shapoor Amin Shayan Jahromi
        هدف پژوهش حاضر، ارائه تجزیه و تحلیل عمیق از مزایایی است که مدیران ارشد، آن ها را به BPO مرتبط می سازند و این که چگونه این مزایا بر تمایل مدیر به افزایش سطوح BPO تأثیر می گذارند. روش تحقیق از نوع تجربی کمّی بود. جامعه آماری شامل مدیران ارشد و کارشناسان خبره کارخانه صنایع چکیده کامل
        هدف پژوهش حاضر، ارائه تجزیه و تحلیل عمیق از مزایایی است که مدیران ارشد، آن ها را به BPO مرتبط می سازند و این که چگونه این مزایا بر تمایل مدیر به افزایش سطوح BPO تأثیر می گذارند. روش تحقیق از نوع تجربی کمّی بود. جامعه آماری شامل مدیران ارشد و کارشناسان خبره کارخانه صنایع غذایی لبنی در سال 90 می باشد که 50 نفر بودند و به علّت کوچک بودن جامعه آماری، تمامی آن مورد مطالعه قرار گرفت، و بنابراین تعداد نمونه ها نیز 50 نفر می باشد. جهت جمع آوری داده ها از ادغام دو پرسشنامه استاندارد مزایای برون سپاری و مزیّت های برون سپاریفرآیندکسب و کار از کشور آلمان استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش حداقل مربّعات جزیی (PLS) استفاده شد. این تحقیق، مزایای BPO را که هم از لحاظ تجربی و هم به لحاظ نظری بیان شده اند در یک مدل معادله ساختاری (SEM) ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل کمّی، یافته های جالبی را نشان می دهد. یک نتیجه قابل توجّه این است که برنامه‌ریزی هزینه، دارای ارزش بالاتری نسبت به صرفه جویی در هزینه واقعی یکی از مزیّت های برون سپاریفرآیندکسب و کار، می‌باشد. این بدین معنی است که بازار BPO به بلوغ رسیده است و شرکت پگاه فارس به اظهارات بازاریابی تأمین کنندگان خدمات BPO، نسبت به سال های گذشته حسّاس تر شده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - کیفیت (QFD) در ارزیابی کیفی پروژه های ساختمانی (مطالعه موردی: پروژه مسکن مهر شهرستان سنندج)
        Heirsh Soltanpanah Said Hoseini
        موضوع کیفیت پروژه های مسکن مهر که از سال 1386 در کشور ایران به صورت فراگیر به اجرا در آمده است، همواره مقوله‌ای چالش برانگیز برای متقاضیان و همچنین متولیان و سایر دست اندرکاران پروژه های مذکور بوده است. گرچه جهت ارزیابی کیفیت پروژه های ساختمانی، کمتر مطالعات اختصاصی انج چکیده کامل
        موضوع کیفیت پروژه های مسکن مهر که از سال 1386 در کشور ایران به صورت فراگیر به اجرا در آمده است، همواره مقوله‌ای چالش برانگیز برای متقاضیان و همچنین متولیان و سایر دست اندرکاران پروژه های مذکور بوده است. گرچه جهت ارزیابی کیفیت پروژه های ساختمانی، کمتر مطالعات اختصاصی انجام پذیرفته، ولی روش های مختلفی برای بررسی این گونه از پروژه ها می تواند مطرح گردد. در این راستا روش QFD به جهت تکیه بر ملاحظات مورد نظر مشتریان،می‌تواند یکی از مناسب ترین روش ها جهت ارزیابی کیفی این نوع از پروژه ها باشد. در این مقاله از دو رویکرد استراتژیک و عملیاتی QFD استفاده شده است. در رویکرد استراتژیک بیشتر به بعد کلان مفاهیم کیفیت پرداخته و گسترش کیفیت را درسطح مدیریتی فرآیند تولید و خدمات مورد توجه قرار میدهد. به این منظور طی دو مرحله به موضوع پرداخته شده است. در مرحله اول با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و توسعه عملکرد کیفیت (QFD) اطلاعات حاصله مورد تحلیل قرار گرفته و مشخص می شود که بین 16 مؤلفه کیفیت ساختمان و سه عامل ذی مدخل در پروژه های ساختمانی مسکن مهر، یعنی طراح، مجری و سازمان مسکن چه رابطه ای وجود داشته و نقش هر کدام از این سه عامل در ارتقای کیفیت این پروژه ها چه میزان است. در مرحله بعد میزان تطابق پروژه های اجرا شده مسکن مهر با حالت ایده آل مشخص می گردد. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد که نقش سه عامل طراح، مجری و سازمان مسکن، در احداث مطلوب پروژه مسکن مهر تقریباً یکسان می باشد. همچنین شاخص کیفیت پروژه (QPI) اجرا شده مسکن مهر شهرستان سنندج حدود 53 درصد است. این مدل برای ارزیابی کیفیت کلیه پروژه های عمرانی قابل تعمیم است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت توسعه محصول جدید با رویکرد سیستم استنتاج فازی
        Saeid Jafari Khanshir Reza Radfar Reza Hosnavi Reza Azarafza
        توسعه محصول جدید رویکردی نوین برای مواجهه با تغییرات محیطی و مقدمه ای برای ورود به فضای رقابتی در شرایط چالشی است. شرکت ها می توانند با شناخت عوامل کلیدی موفقیت و کسب موقعیت ویژه در این عوامل، برای خود مزیت رقابتی ایجاد نمایند.تجزیه و تحلیل محققان در طول سال های اخیر در چکیده کامل
        توسعه محصول جدید رویکردی نوین برای مواجهه با تغییرات محیطی و مقدمه ای برای ورود به فضای رقابتی در شرایط چالشی است. شرکت ها می توانند با شناخت عوامل کلیدی موفقیت و کسب موقعیت ویژه در این عوامل، برای خود مزیت رقابتی ایجاد نمایند.تجزیه و تحلیل محققان در طول سال های اخیر درباره عوامل کلیدی موفقیت و دلایل شکست فرآیند توسعه محصولات جدید حاکی از آن است که مهم ترین این عوامل به مدیریت این فرآیند مربوط می شود. فرآیند توسعه محصول جدید در محصولات سامانه ای و پیچیده به دلیل پیچیدگی های فنی و اجرایی دارای اهمیت بیشتری است. از طرفی عوامل کلیدی موفقیت در صنایع متفاوت، یکسان نیستند. در نتیجه با وجود پیچیدگی های فرآیند توسعه و متفاوت بودن عوامل کلیدی موفقیت در صنایع مختلف، شناخت عوامل کلیدی موفقیت این گونه محصولات می تواند بنگاه را به سمت ارتقا اثربخشی فعالیت هایش راهنمایی کند و بنگاه می تواند از طریق ممیزی فرآیندهای سازمانی اش از نظر پشتیبانی فرآیندها از عوامل کلیدی موفقیت اش در جهت تقویت و عارضه یابی فرآیندها، اقدام مؤثر انجام دهد. در این تحقیق با هدف شناسایی عوامل کلیدی موفقیت توسعه محصولات جدید برای صنایع دانش بنیان تولید کننده محصولات سامانه‌ای و پیچیده (CoPS) سه گروه عوامل کلیدی شامل توانمندی های تیم توسعه، منابع سازمانی و نظام ها و فرآیندهای سازمانی شناسایی شدند. در این تحقیق بعد از مرور ادبیات و شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت پروژه های توسعه محصولات جدید، با بهر گیری از روش سیستم استنتاج فازی(FIS) و مطالعه موردی این پروژه ها در صنعت مربوط، عوامل کلیدی موفقیت اولویت بندی و انتخاب شدند. انتخاب عوامل کلیدی در سیستم استنتاج فازی بر اساس قواعد استنتاج ایجاد شده و دو متغیر ورودی سیستم استنتاج شامل سطح حضور عوامل در فرآیند توسعه محصول و میزان موفقیت پروژه های توسعه محصول از نظر سه شاخص زمان، هزینه و کیفیت و درجه کلیدی بودن عوامل به عنوان متغیر خروجی سیستم استنتاج و با استفاده از نرم افزار مطلب و مدل سوجنو انجام شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - مدلی در جهت بیان منطق سیستم ERP و مطالعه موردی کاربرد آن در نت
        Adnan Keshvari Arash Mehdizadeh Hamed Mirzapour
        این مقاله در پی ایجاد ارتباط منطقی بین مفاهیم پایه ERP و ایجاد چارچوبی برای درک هرچه بهتر ERP و چگونگی اجرای آن می‌باشد و سعی شده است با نمایش صفحه‌ای از عملیات انجام شده واحد نت، در بسته نرم افزاری ERP توصیف بهتری از سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی با روش‌های غیرفنی که چکیده کامل
        این مقاله در پی ایجاد ارتباط منطقی بین مفاهیم پایه ERP و ایجاد چارچوبی برای درک هرچه بهتر ERP و چگونگی اجرای آن می‌باشد و سعی شده است با نمایش صفحه‌ای از عملیات انجام شده واحد نت، در بسته نرم افزاری ERP توصیف بهتری از سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی با روش‌های غیرفنی که برای عموم قابل درک باشد، انجام پذیرد. ساختار اولیه سیستم ERP برگرفته از مدل کسب و کار 4P می‌باشد، زیرا بیشتر مدیران مؤلفه‌های آن را می‌شناسند، بنابراین با آن به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند. سیستم ERP به چهار مؤلفه اصلی تقسیم می‌شود که عبارتند از: نرم افزار، نقطه نظر مشتری، مدیریت تغییر و جریان فرآیندهای درونی سیستم. متدولوژی به عنوان یک مؤلفه جامع، این چهار مؤلفه را در جهت تامین یکپارچگی و اجرا در شیوه سازمان یافته، احاطه می‌کند. برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات جهت تداوم شرایط تولید به کمک نیروی انسانی و نگهداشتن تجهیزات در شرایط طبیعی، که از منابع اصلی سازمان محسوب می‌شوند، ازطریق این سیستم نرم افزاری بسیار ساده خواهد بود. بنابراین یافته های تحقیق با ایجاد مدل ادراکی و ویژگی عناصر متفاوت آن، ما را در درک بهتر پیچیدگی سیستم ERP و فرآیندهای انجام شده در آن یاری می‌رساند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - تحلیل هزینه‌های لجستیک شرکت‌های کوچک و متوسط و بررسی تأثیر طرح هدفمندی یارانه‌ها بر آن
        Fahimeh Kariminejad Farzad Haghighi Rad Sedigh Raissi
        این مقاله به توسعه مدلی مفهومی به منظور بررسی و تحلیل هزینه‌های اثر گذار بر فرآیند پشتیبانی در شرکت‌های کوچک و متوسط در صنایع غذایی و خودرو اختصاص دارد و در آن با اتکا بر ادبیات موضوع در حوزه لجستیک و مطالعات موردی انجام شده در شرکت‌های مذکور تأثیر طرح هدفمندی یارانه‌ها چکیده کامل
        این مقاله به توسعه مدلی مفهومی به منظور بررسی و تحلیل هزینه‌های اثر گذار بر فرآیند پشتیبانی در شرکت‌های کوچک و متوسط در صنایع غذایی و خودرو اختصاص دارد و در آن با اتکا بر ادبیات موضوع در حوزه لجستیک و مطالعات موردی انجام شده در شرکت‌های مذکور تأثیر طرح هدفمندی یارانه‌ها بر هزینه‌های لجستیک و راهکارهای کاهش هزینه مورد مطالعه قرار گرفته است. در این پژوهش از ترکیب روش‌های کیفی نظیر مصاحبه و روش‌های کمی نظیر فرآیند تحلیل سلسله مراتبی موسوم به AHP و تحلیل های آماری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که در سطح کلان هزینه‌های لجستیک به هفت گروه هزینه حمل و نقل، نگهداری موجودی، انبارداری، پردازش سفارش و سیستم‌های اطلاعات، جابه‌جایی، اندازه دسته سفارش و هزینه‌های مربوط به سطح خدمات مشتریان قابل تقسیم است که بر حسب نوع صنعت، اهمیت نسبی آن‌ها متفاوت است. به کارگیری روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی بر روی هزینه‌های لجستیک در شرکت‌های مورد مطالعه نشان داد که سهم عمده در این هزینه‌ها به حمل و نقل، توزیع و هزینه‌های سرمایه موجودی اختصاص دارد. در مقایسه هزینه‌های لجستیک قبل و بعد از اجرای مرحله اوّل طرح هدفمندی یارانه‌ها در شرکت پگاه 48/1% و در شرکت فنرسازی زر 42/2% در درآمد حاصل از فروش افزایش داشته است. بیشترین تأثیر اجرای طرح در این افزایش بر روی هزینه‌های حمل و نقل به دلیل آزادسازی قیمت‌های حامل‌های انرژی و هزینه‌های نگهداری موجودی به دلیل شرایط متغیر کسب و کار و مقابله با مخاطرات بیرونی بوده است که ناگزیر به افزایش حجم موجودی انبارهای خود شده‌اند. توسعه سیستم مدیریت هزینه‌های لجستیک در مفهوم هزینه کل، برنامه ریزی‌ها در راستای کنترل لجستیک و بهینه سازی زمان و مقدار خرید از جمله راهکارهای مشترک در دو شرکت مورد مطالعه در جهت کاهش هزینه‌های لجستیک و قیمت تمام شده محصولات است. رابطه بین راهکارها و کاهش هزینه با استفاده از آزمون ناپارامتریک دوجمله‌ای (Binomial) بررسی و راهکارها با آزمون آماری فریدمن اولویت‌بندی شده‌اند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - ارائه الگویی جهت شناخت تأثیر عوامل چابک بر عملکرد زنجیره تأمین در صنعت خودروی ایران ( مطالعه موردی در زنجیره تأمین شرکت ساپکو)
        Reza Radfar Nazanin Pilevarie Atefe Motevali Abiazani Hadi Razmi
        پیچیدگی تکنولوژی‌های پیشرفته، کوتاه و کوتاه ‌تر شدن چرخه عمر محصولات، نیازمندی‌های متمایز مشتریان و گسترش میل به تنوع‌طلبی و تقاضا برای محصولات متنوع در بازار جهانی، شفافیت بازار را تقلیل داده و بر عدم اطمینان آن افزوده است. تا کنون راهکارهای زیادی برای پاسخ گویی به این چکیده کامل
        پیچیدگی تکنولوژی‌های پیشرفته، کوتاه و کوتاه ‌تر شدن چرخه عمر محصولات، نیازمندی‌های متمایز مشتریان و گسترش میل به تنوع‌طلبی و تقاضا برای محصولات متنوع در بازار جهانی، شفافیت بازار را تقلیل داده و بر عدم اطمینان آن افزوده است. تا کنون راهکارهای زیادی برای پاسخ گویی به این مسائل ارائه گردیده است. از جمله این راهکارها می توان به چابکی زنجیره تأمین و عملکرد های زنجیره تأمین برای افزایش پاسخ گویی به نیاز مشتریان اشاره نمود. به دلیل تأثیر بسیار زیاد این دو راهکار، مطالعات فراوانی بر روی ابعاد ساختاری آنها صورت گرفته اما تا کنون ارتباط میان آنها مورد بررسی قرار نگرفته است. در این پژوهش در ابتدا مبانی نظری زنجیره تأمین چابک و عملکرد های زنجیره تأمین مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از نظرات کارشناسان و نرم افزار معادلات ساختاری، روایی مدل ارائه شده سنجیده می شود ودر انتها مشخص می شود که میان چابکی زنجیره تأمین و عملکردهای زنجیره تأمین رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - تعیین شاخص های ارزیابی سطح کیفیت فرآیندهای نگهداری و تعمیرات ماشین آلات
        Gholamreza Hashemzadeh Mehdi Vahedi Azad
        با توجه به نقش فرآیند نگهداری و تعمیرات در آماده به کار نگهداشتن ماشین آلات و تجهیزات تولید و کاهش توقفات و ایجاد زمینه ای برای مشارکت بیشتر کارکنان در هدایت و راهبری این فرآیند، لازم است که فرآیند نگهداری و تعمیرات، پایش و اندازه گیری شده تا از این طریق بتوان عوامل بهب چکیده کامل
        با توجه به نقش فرآیند نگهداری و تعمیرات در آماده به کار نگهداشتن ماشین آلات و تجهیزات تولید و کاهش توقفات و ایجاد زمینه ای برای مشارکت بیشتر کارکنان در هدایت و راهبری این فرآیند، لازم است که فرآیند نگهداری و تعمیرات، پایش و اندازه گیری شده تا از این طریق بتوان عوامل بهبود را شناسایی کرد و جهت ارتقا برنامه ریزی شود. هم اکنون در صنایع، شاخص هایی مرتبط با زمان مورد استفاده قرار می گیرد که از کفایت لازم برای پایش این فرآیند برخوردار نیست. با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی وارائه شاخص های که از بتواند فرآیند نت را پایش نماید از اهمیت بالایی برخوردار است. در این تحقیق تلاش شده است با تاکید بر عامل زمان و هزینه و. . . به عنوان معیارهای کنترلی , شاخص هایی را برای ارزیابی سطح کیفیت خدمات نگهداری و تعمیراتارائهنمود. در این تحقیق شاخص های پیشنهادی اثر گذار در سطح کیفیت فرآیند های نگهداری و تعمیرات از سه منظر مطابقت با خواسته های مشتری، شاخص های فرآیند نگهداری و تعمیرات و شاخص های خروجی های فرآیند مورد توجه قرار گرفته است و نتیجه به کارگیری آن در فرآیند نگهداری و تعمیرات شرکت پارس خودرو، مبین کارایی این روش جهت ارزیابی سطج کیفیت فرآیند نگهداری و تعمیرات می باشد. پرونده مقاله