هدف اصلی پژوهش، ارائه مدل آسیب شناسی خط مشی گذاری در حوزه تعاون است. این پژوهش از نظر ماهیت داده از نوع آمیخته و از نظر هدف، توسعه ای بود. جهت رسیدن به این هدف در گام اول عوامل و متغیرها بر اساس مبانی تئوریک و مطالعات مختلف داخلی و خارجی از طریق رویکرد تحلیل محتوای متون چکیده کامل
هدف اصلی پژوهش، ارائه مدل آسیب شناسی خط مشی گذاری در حوزه تعاون است. این پژوهش از نظر ماهیت داده از نوع آمیخته و از نظر هدف، توسعه ای بود. جهت رسیدن به این هدف در گام اول عوامل و متغیرها بر اساس مبانی تئوریک و مطالعات مختلف داخلی و خارجی از طریق رویکرد تحلیل محتوای متون استخراج شدند. در گام دوم پرسشنامه دلفی بر مبنای عوامل و متغیرهایی که در گام اول شناسایی شده اند، طراحی و میان خبرگان، توزیع و بر پایه نتایج، مدل مفهومی تحقیق طراحی گردید. در گام سوم با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و از طریق نرم افزار Smart PLS تحلیل انجام شد. نتابج نشان دهنده آن است که؛ مجریان خط مشی، ساختار قوانین و سازمان های اجراکننده خط مشی، منابع و امکانات، عوامل محیطی، ارزیابی و کنترل، فساد سیستمی گروه های فشار، ذینفعان وابسته، مهمترین عوامل آسیب شناسی خط مشی گذاری در حوزه تعاون هستند.
پرونده مقاله
امروزه مصرف کنندگان از مصرف به عنوان ابزاری برای ایجاد خودانگاری استفاده می کنند تا در محیط های اجتماعی، هویت خود را از طریق خدماتی که مصرف می کنند، نمایان سازند. هدف پژوهش حاضر استخراج شاخص های متمایزسازی در صنعت بانکداری است تا با در نظر گرفتن عوامل زمینه ای و مداخله چکیده کامل
امروزه مصرف کنندگان از مصرف به عنوان ابزاری برای ایجاد خودانگاری استفاده می کنند تا در محیط های اجتماعی، هویت خود را از طریق خدماتی که مصرف می کنند، نمایان سازند. هدف پژوهش حاضر استخراج شاخص های متمایزسازی در صنعت بانکداری است تا با در نظر گرفتن عوامل زمینه ای و مداخله گر، تاثیربازرایابی بر خودانگاره مصرف کنندگان به صورت مدل ترکیبی ارائه شود. تحقیق حاضر داده های کیفی از مصاحبه با خبرگان را جمع آوری و سپس جهت اعتباربخشی مـدل، با استفاده از روش میدانی پرسشنامه، داده های بخش کمی که شامل مشتریان شعب تهران بانک ملت شهر تهران بودند را جمع آوری نموده است. روش تحلیل داده ها و آزمون مدل براساس نظریه زمینه ای و معادلات ساختاری می باشد که در این راستا از نرم افزار آماری SPSS و Lisrel و Smart PLS استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون مدل نشان میدهد که اثر مستقیم و قدرت رابطه میان متغیرهای متمایز سازی سازمان پست مدرن بر خودانگاره مشتریان در سطح (01/0 P ‹) برابر 528/0 محاسبه شده که مثبت و معنادار می باشد. بنابراین با اطمینان 95 % می توان گفت متمایزسازی سازمانهای پستمدرن بر خودانگاره مصرف کنندگان تاثیر معناداری دارد
پرونده مقاله
هدف اصلی پژوهش ارایه مدلی تلفیقی از روش دیمتل و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی به منظور شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر برندسازی با استفاده از رویکرد گراندد تئوری در صنعت بانکداری است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و اکتشافی است. جهت تعیین حجم نمونه از روش گلوله برفی اس چکیده کامل
هدف اصلی پژوهش ارایه مدلی تلفیقی از روش دیمتل و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی به منظور شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر برندسازی با استفاده از رویکرد گراندد تئوری در صنعت بانکداری است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و اکتشافی است. جهت تعیین حجم نمونه از روش گلوله برفی استفاده شده است که بر اساس این روش حجم نمونه آماری 80 نفر در نظر گرفته شده است. در راستای دستیابی به اهداف پژوهش سئوالات مورد نظر جهت مصاحبه طراحی و در نهایت 7 عامل ساختاری، رفتاری، محیطی، فرآیندها، خروجی، پیامد و اثر و زیر مولفههای مربوط به هر عامل بر مبنای رویکرد گراندد تئوری به عنوان عوامل اصلی در برندسازی شناسایی شده است. در ادامه از مدل تلفیقی، تحلیل سلسله مراتبی فازی و دیمتل فازی جهت اولویتبندی، تعیین شدت تاثیرگذاری و تاثیرپذیری و ترسیم نمودار علی- معلولی میان مولفهها استفاده شده است. نتایج نشان داد در میان عوامل اصلی پژوهش عامل رفتاری بالاترین رتبه را کسب کرده است. عامل رفتاری که در وزندهی رویکرد تحلیل سلسله مراتبی فازی دارای رتبه اول است در روش دیمتل فازی نیز بیشترین وزن را دارد و با سایر معیارها در تعامل حداکثری قرار دارد؛ لذا به دلیل اثرپذیری بیشتر معیاری معلول محسوب میشود.
پرونده مقاله
چکیده: پژوهش کاربردی حاضر با هدف ارائه الگوی اثربخشی پیام تبلیغاتی با تاکید بر فرهنگ ملی ایران در بازار لوازم خانگی، در سال 1398 انجام گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی_پیمایشی میباشد. این پژوهش در زمرهی پژوهشهای ترکیبی بوده که در دو مرحله کیفی و کمّی اجرا گرد چکیده کامل
چکیده: پژوهش کاربردی حاضر با هدف ارائه الگوی اثربخشی پیام تبلیغاتی با تاکید بر فرهنگ ملی ایران در بازار لوازم خانگی، در سال 1398 انجام گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی_پیمایشی میباشد. این پژوهش در زمرهی پژوهشهای ترکیبی بوده که در دو مرحله کیفی و کمّی اجرا گردید. جامعهی آماری پژوهش شامل دو بخش است؛ بخش اول شامل 5 نفر از خبرگان که به صورت هدفمند انتخاب و از نظرات آنان استفاده شد و بخش دوم شامل مشتریان لوازم خانگی میباشد که با توجه به نامحدود بودنِ تعدادشان از روش نمونهگیری دردسترس استفاده شده و بر اساس حجم نمونه به دست آمده از فرمول کوکران 384 پرسشنامه توزیع گردید. روایی پرسشنامه به روش اعتبار محتوا و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ تأیید شد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس اس و پی ال اس استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهند که اگر پیام تبلیغاتی بر مبنای فرهنگ ملی و متناسب با علایق مشتریان باشد باعث میشود که آن پیام تبلیغاتی دارای جذابیت بوده و چه بسا گرایش به خرید محصول را برای افراد ایجاد کند.
پرونده مقاله
ترغیب و متقاعدسازی مشتری یکی از مهمترین مباحث در زمینه فروش محصولات است. اصل تعهد و ثبات در رفتار یکی از اصول مهم در روانشناسی نفوذ است. امروزه اصول تعهد و ثبات مورد توجه سازمانهای غیرانتفاعی و تجاری قرارگرفته است. مطالعات محدودی روی تکنیکهایFITD وLOWBALL که از اصول چکیده کامل
ترغیب و متقاعدسازی مشتری یکی از مهمترین مباحث در زمینه فروش محصولات است. اصل تعهد و ثبات در رفتار یکی از اصول مهم در روانشناسی نفوذ است. امروزه اصول تعهد و ثبات مورد توجه سازمانهای غیرانتفاعی و تجاری قرارگرفته است. مطالعات محدودی روی تکنیکهایFITD وLOWBALL که از اصول تعهد و ثبات هستند انجام شده است. هدف از این پژوهش بررسی میزان تاثیرات این تکنیکها را که از عناصر تشکیل دهنده متقاعدسازی مشتری است را بر روی رفتار مصرف کننده پس از خرید بر روی چهار سازه اعتماد، تعهد، رضایتمندی و وفاداری مشتری مورد سنجش قرار دهد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان و برای گردآوری دادههای مورد نیاز پرسشنامه بین 281 نفر از مشتریان شرکتهای مسافرتی و جهانگردی منتخب شهر کرمانشاه توزیع شد. برای تحلیل دادهها در بخش آمار توصیفی از نرم افزار SPSS و برای تحلیل مدل از طریق معادلات ساختاری و نرم افزار Smart Pls استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که اصول تعهد و ثبات بطور مستقیم بر اعتماد و تعهد و رضایتمندی مشتریان دفاتر گردشگری اثرگذار است و به بطور غیرمستقیم با وفاداری مشتری ارتباط معنی داری دارد.
پرونده مقاله
بانکداری دیجیتالی و تعیین الزامات جهت حرکت از وضعیت موجود به مطلوب مستلزم مجموعه تغییرات کسب و کارها در حوزه فعالیتها، فرایندها، توانایی ها و مدلهای کسب و کار است. استراتژی دیجیتال راهی است که از طریق آن، بانکها قادر خواهند بود خود را با دگرگونی دیجیتال انطباق داده و ضم چکیده کامل
بانکداری دیجیتالی و تعیین الزامات جهت حرکت از وضعیت موجود به مطلوب مستلزم مجموعه تغییرات کسب و کارها در حوزه فعالیتها، فرایندها، توانایی ها و مدلهای کسب و کار است. استراتژی دیجیتال راهی است که از طریق آن، بانکها قادر خواهند بود خود را با دگرگونی دیجیتال انطباق داده و ضمن تضمین بقای خود از فرصتهای ناشی از توسعه فناوری بیشترین بهره برداری را داشته باشند. در این میان بازآفرینی نظام بانکی با استفاده از تعیین استراتژی های مبتنی بر فناوری های نوین و مهاجرت به سمت بانکداری دیجیتال، به یکی از دغدغه های اصلی بازیگران صنعت بانکداری می باشد. لذا در مقاله حاضر شاخص های استراتژیک پیاده سازی بانکداری دیجیتال از طریق پرسشنامه های مجزا و نظرخواهی از 10 نفر از خبرگان صنعت بانکداری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. هدف پژوهش، استفاده از رویکردهای تحقیق درعملیات نرم یعنی مدلسازی ساختاری تفسیری جهت ساختاردهی به روابط بین شاخص های استراتژیک پیاده سازی بانکداری دیجیتال و کاربرد دیمتل فازی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف شاخص ها می باشد. نتایج نشان داد شاخص "استراتژی فرایند کسب و کار" پایه و اساس پیاده سازی بانکداری دیجیتال و شاخص "استراتژی محتوا" دارای بیشترین میزان تعامل با سایر شاخص ها می باشد
پرونده مقاله
سطح رقابتپذیری کشورهای جهان یکی از معیارهای مهمی است که بسیاری از متغیرهای اقتصاد خرد و کلان را در نظر میگیرد. این شاخص در راستای حفظ بقای هر کشوری، نقش مهمی را بازی میکند و به عنوان ابزاری برای رسیدن به رشد مطلوب اقتصادی و توسعه پایدار محسوب میگردد، لذا بررسی عوامل چکیده کامل
سطح رقابتپذیری کشورهای جهان یکی از معیارهای مهمی است که بسیاری از متغیرهای اقتصاد خرد و کلان را در نظر میگیرد. این شاخص در راستای حفظ بقای هر کشوری، نقش مهمی را بازی میکند و به عنوان ابزاری برای رسیدن به رشد مطلوب اقتصادی و توسعه پایدار محسوب میگردد، لذا بررسی عواملی که می-تواند زمینه مناسب برای رقابت در میان عاملان اقتصادی، جهت رقابتیتر شدن فعالیت شرکتها در صنعت و بازارها را ایجاد نماید، ضروری میباشد. هدف این پژوهش بررسی اثر رقابتپذیری بر فضای کسب و کار در منتخبی از کشورهای اسلامی است. در این مطالعه اثر شاخصهای الزامات اساسی، افزایش کارایی، نوآوری، مخارج مصرفی دولت، نقدینگی و تغییرات نرخ ارز بر فضای کسب و کار 16 کشور اسلامی برای بازه زمانی(2017-2000) مورد بررسی قرار گرفته، و از روش داده های تابلویی با اثرات ثابت برای برآورد مدل استفاده شده است. دادههای جمعآوری شده به کمک نرمافزار Eviews10 تجزیه و تحلیل شدهاند. نتایج پژوهش نشان میدهد که شاخصهای الزامات اساسی، افزایش کارایی و نوآوری بر فضای کسب و کار اثر مثبت و معناداری دارند. پیشنهاد میشود دولت با فراهم کردن زیرساختهای لازم و بهبود فضای اقتصاد کلان و دیگر مؤلفههای مرتبط، بازار را به سمت رقابتی سالم سوق دهد.
پرونده مقاله
تحقیق موجود به بررسی عوامل موثر با تاکید بر زنجیره ارزش می‎پردازد که کالاهای صنعتی و واسطه‎ای در حوزه تجارت الکترونیک چگونه عرضه می‎شود و مدل ارائه این کالاها (صنعتی و واسطه‎ای) در حوزه کسب و کار B2B چگونه باید باشد. روش این تحقیق روش آمیخته اکتشافی است چکیده کامل
تحقیق موجود به بررسی عوامل موثر با تاکید بر زنجیره ارزش می‎پردازد که کالاهای صنعتی و واسطه‎ای در حوزه تجارت الکترونیک چگونه عرضه می‎شود و مدل ارائه این کالاها (صنعتی و واسطه‎ای) در حوزه کسب و کار B2B چگونه باید باشد. روش این تحقیق روش آمیخته اکتشافی است که خود به دو بخش کیفی و کمی تقسیم می‎شود. در بخش اول (کیفی - اقتضائی) بر اساس مطالعات کتابخانه‎ای و میدانی و بر حسب قضاوت شهودی و تجربیات محقق و همچنین مصاحبه باز با خبرگان صنعت و دانشگاه ایده ها و پیش فرض هایی در رابطه با الگو شکل گرفت که این مرحله از تحقیق جنبه اقتضایی و کیفی داشت. بر اساس روش کدگذاری انتخابی پس از غربال و پالایش و طبقه بندی عوامل، این پیش فرض‎ها در قالب پرسشنامه و مصاحبه ساختار یافته توسط گروه کانون ( 27نفر خبره صنعت و دانشگاه) مورد بررسی و پرسش قرار گرفت که پیش فرض ها و مولفه ها شده و آنهایی که مشترک بوده اند ادغام و در نهایت مفروضات اولیه استخراج گردید. در بخش دوم (کمی - اعتبارسنجی) مولفه‎های اولیه استخراج شده از مرحله قبل و روابط مولفه‎ها و الگوی تحقیق مورد سنجش و اعتبارسنجی قرار گرفت.
پرونده مقاله
در فضای رقابتی امروز صنعت میهماننوازی ، افزایش ظرفیتها هتلها، یکی از دغدغههای اصلی مدیران بشمار میرود. هدف تحقیق این است که در چارچوب سیاستهای اعلامی اقتصاد مقاومتی ، مبنی بر فعالسازی ظرفیتهای درونی ، ابعاد و مؤلفههای مؤثر بر بازاریابی استراتژیک هتلها شناسای چکیده کامل
در فضای رقابتی امروز صنعت میهماننوازی ، افزایش ظرفیتها هتلها، یکی از دغدغههای اصلی مدیران بشمار میرود. هدف تحقیق این است که در چارچوب سیاستهای اعلامی اقتصاد مقاومتی ، مبنی بر فعالسازی ظرفیتهای درونی ، ابعاد و مؤلفههای مؤثر بر بازاریابی استراتژیک هتلها شناسایی گردد تا در مواجهه با شرایط ویژه اقتصادی ناشی از تحریمها، ظرفیت بالقوه هتلها را افزایش داده و موجبات توسعه صنعت هتلداری و در نهایت ،توسعه گردشگری را فراهم سازد. بدین منظور با بهرهگیری از روش تحلیل محتوای کیفی ، ابعاد اولیه تحقیق ، طراحی گردید. سپس با ارسال پرسشنامه و روش دلفی مدل نهایی استخراج شده است. جامعه آماری مربوط به تعیین ابعاد اقتصاد مقاومتی ، خبرگان علمی و سازمانی هستند. نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد که مؤلفههای اقتصاد مقاومتی مؤثر بر بازاریابی استراتژیک هتل در این پژوهش ، بهرهوری نیروی انسانی ، رهبری، مناسبسازی فرهنگ ، مناسبسازی ساختار و مشتری مداری میباشد .
پرونده مقاله
در این تحقیق به مدلسازی جهت طراحی شبکه پویای زنجیره تأمین کالای سیمانی برای کاهش کمبود بعد از بحران پرداختهشده است.پارامتر زمان یکی از مهمترین پارامترها بدلیل فسادپذیری محصولات سیمانی و همچنین نیاز به تأمین تقاضا در زمان مشخص است که در این تحقیق به مدلسازی این پارامت چکیده کامل
در این تحقیق به مدلسازی جهت طراحی شبکه پویای زنجیره تأمین کالای سیمانی برای کاهش کمبود بعد از بحران پرداختهشده است.پارامتر زمان یکی از مهمترین پارامترها بدلیل فسادپذیری محصولات سیمانی و همچنین نیاز به تأمین تقاضا در زمان مشخص است که در این تحقیق به مدلسازی این پارامتر در شرایط عادی و بعد از بروز بحران پرداخته شده است. حادثه دیدگان بلایا از اولویت متفاوتی نسبت به هم برای تأمین تقاضا برخوردار هستند که در این مدل علاوه بر مدلسازی این موضوع استفاده از اقلام جایگزین یا مشابه نیز در نظر گرفته شده است. از برنامهریزی استوار جهت ایجاد تصمیمات استوار به دلیل حساس بودن تأمین تقاضا استفاده گردیده است. برای حل مدل در ابعاد بزرگتر از الگوریتمهای فرا ابتکاری ژنتیک، بهینه سازی ازدحام ذرات و تبرید شبیه سازی استفاده شده که بنا بر نتایج حاصله از اجرای الگوریتمها برای ابعاد مختلف، الگوریتم ژنتیک از کیفیت بیشتری برخوردار است. با توجه به اهمیت پیش بینی تقاضا در دوره برنامه ریزی در این تحقیق از روش شبکه عصبی فازی تطبیقی برای پیش بینی تقاضا استفاده شده است که FCM بهترین الگوریتم شناسایی الگو و تطبیق پذیری شناخته شده است.
پرونده مقاله
هدف از این تحقیق بررسی تأثیر فرهنگ حمایت از نوآوری و دوسوتوانی سازمانی بر توسعه محصول جدید میباشد. این پژوهش از نظر پارادایم، فرااثبات گرا می باشد که با رویکرد کمی صورت پذیرفته است. همچنین استراتژی تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه چکیده کامل
هدف از این تحقیق بررسی تأثیر فرهنگ حمایت از نوآوری و دوسوتوانی سازمانی بر توسعه محصول جدید میباشد. این پژوهش از نظر پارادایم، فرااثبات گرا می باشد که با رویکرد کمی صورت پذیرفته است. همچنین استراتژی تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مدیران شرکتهای تولید کننده لوازم و تجهیزات ورزشی میباشد؛ که 69 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان اعضای نمونه انتخاب شده است. در این پژوهش از دو روش کتابخانهای و میدانی به منظور گردآوری دادهها استفاده شده است، که جهت بررسی پایایی پرسشنامه از دو معیار آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و جهت بررسی روایی، از روایی همگرا، روایی واگرا و روایی محتوی استفاده شده است. همچنین جهت بررسی رابطه بین متغیرها و تجزیه و تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داده است که فرهنگ حمایت از نوآوری تأثیر مثبت و معناداری بر دوسوتوانی سازمانی و عملکرد توسعه محصول جدید دارد. همچنین نتایج حاکی از آن بوده است که دوسوتوانی سازمانی شامل قابلیت اکتشاف و بهره برداری تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد توسعه محصول جدید دارد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر، ارزیابی ارزش در معرض ریسک شاخص سهام بر مبنای رویکردهای پارامتریک و ناپارامتریک در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. در این راستا از شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران(TEPIX) به عنوان نماینده پرتفوی بازار و دادههای روزانه در دوره زمانی 21/07/1388-21/08/1398 چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، ارزیابی ارزش در معرض ریسک شاخص سهام بر مبنای رویکردهای پارامتریک و ناپارامتریک در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. در این راستا از شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران(TEPIX) به عنوان نماینده پرتفوی بازار و دادههای روزانه در دوره زمانی 21/07/1388-21/08/1398 استفاده شده است. در این تحقیق ابتدا نتایج برآورد ارزش در معرض ریسک با استفاده از دو مدل میانگین متحرک موزون نمایی (EWMA) و شبیه سازی مونت کارلو (MC) ارائه میشود. در ادامه با استفاده از آزمونهای پس آزمایی کارایی این مدلها با مدلهای دیگر از جمله مدلهای گارچ و شبیه سازی تاریخی مقایسه میشود. نتایج برآورد این مدلها که با استفاده از نرمافزارهای Eviews 10 و Matlab 2018 به دست آمده است ارائه شد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که الگوی میانگین متحرک موزون نمایی (EWMA) از کارایی و دقت بالاتری نسبت به مدلهای دیگر برخوردار است. همچنین نتایج این تحقیق نشان میدهد بر اساس نسبت تخطی و آزمونهای پس آزمایی، مدلهای ناپارامتریک از جمله شبیه سازی مونت کارلو، ارزش در معرض ریسک را بیشتر از حد برآورد کرده است.
پرونده مقاله
مسئله طراحی شبکه زنجیره تامین شامل تصمیمات استراتژیکی می شود که به پیکربندی زنجیره تامین اشاره دارد و به عنوان مسئله زیرساختاری در مدیریت زنجیره تامین، اثرات دیر پایی روی سایر تصمیمات تاکتیکی و عملیاتی شرکت دارد. در این مقاله برگرفته از نیازهای تحقیقاتی شناخته شده در اد چکیده کامل
مسئله طراحی شبکه زنجیره تامین شامل تصمیمات استراتژیکی می شود که به پیکربندی زنجیره تامین اشاره دارد و به عنوان مسئله زیرساختاری در مدیریت زنجیره تامین، اثرات دیر پایی روی سایر تصمیمات تاکتیکی و عملیاتی شرکت دارد. در این مقاله برگرفته از نیازهای تحقیقاتی شناخته شده در ادبیات و فضای خالی موجود در آن، یک مدل برنامه ریزی خطی عدد صحیح آمیخته فازی برای طراحی شبکه زنجیره تامین چند محصولی ارائه شده است. مدل ارائه شده به دنبال حداقل سازی هزینه ها و حداکثر کردن میزان محصول فرسوده جمع آوری شده در زنجیره می باشد. مدل پیشنهادی در شرکت صبا باطری که به تولید انواع باتری می پردازد، پیاده سازی شده است. با توجه به اینکه مدل ارائه شده به دسته NP-hard تعلق دارند، از روش فراابتکاری ازدحام ذرات چندهدفه جهت حل مدل استفاده شده است که نتایج آن نشان دهنده مکان، ظرفیت تسهیلات و میزان تولید محصولات می باشند.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مولفههای فرهنگ سازمانی در مدیریت تحول شعب بانک ملت شهر کرمانشاه اجرا شد. روش پژوهش از نظر ماهیت کمّی و از لحاظ هدف کاربردی بود چون نتایجش را میتوان برای برنامهریزیها و سیاستگزاریها به منظور پیادهسازی رهیافت مدیریتی و افزایش نوآوری در سی چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مولفههای فرهنگ سازمانی در مدیریت تحول شعب بانک ملت شهر کرمانشاه اجرا شد. روش پژوهش از نظر ماهیت کمّی و از لحاظ هدف کاربردی بود چون نتایجش را میتوان برای برنامهریزیها و سیاستگزاریها به منظور پیادهسازی رهیافت مدیریتی و افزایش نوآوری در سیستمهای بانکی بکار گرفت. همچنین از لحاظ نحوه گردآوری دادهها جزو تحقیقات توصیفی بود چرا که از روشهای توصیفی (غیرآزمایشی) و روش تحلیل همبستگی (رگرسیون و مدلسازی معادلات ساختاری) استفاده شد. جامعه آماری شامل 171 نفر از کارکنان شعب بانک ملت در شهر کرمانشاه بودند (171=N) که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای با انتساب متناسب براساس جدول نمونهگیری کرجسی و مورگان (1970) انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای لازم از یک پرسشنامه استاندارد استفاده شد و روایی آن با روایی محتوایی و روایی سازه و پایایی به کمک پایایی ترکیبی و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شدند و مورد تایید قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی دادهها از نرمافزارهای SmartPLS نسخه 3 و SPSS نسخه 25 استفاده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که وضعیت مدیریت تحول در بین کارکنان شعب بانک ملت شهر کرمانشاه در حد بالاتر از متوسط بود.
پرونده مقاله
ادبیات گستردهای در زمینه عوامل موثر بر قصد خرید محصولات خارجی ارائه شده است و هر یک از اندیشمندان این حوزه به یک یا چند بعد آن اشاره کردند، ولی تاکنون یک مدل فراگیر از عوامل و مولفههای موثر بر قصدخرید مشتری و ارتباط بین آنها ارائه نشده است. هدف این پژوهش شناسایی و تحل چکیده کامل
ادبیات گستردهای در زمینه عوامل موثر بر قصد خرید محصولات خارجی ارائه شده است و هر یک از اندیشمندان این حوزه به یک یا چند بعد آن اشاره کردند، ولی تاکنون یک مدل فراگیر از عوامل و مولفههای موثر بر قصدخرید مشتری و ارتباط بین آنها ارائه نشده است. هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل ساختاری تفسیری عوامل موثر بر قصد خرید مشتریان برای محصولات غذایی خارجی است. ابتدا با بررسی سیستماتیک ادبیات، مجموعه جامعی از مولفههای مربوط به قصد خرید مشتری استخراج شد. سپس با تحلیل محتوای کیفی مولفهها، 13 عامل شناسایی و در سطوح پنجگانه مدل ساختاری تفسیری قرار گرفتند؛ سطح5،مسئولیت اجتماعی شرکت، ویژگیهای شخصیتی مشتری، سطح4، ویژگیهای محصول، سطح 3، تصویر تجاری خردهفروشی، سطح2، آگاهی و دانش مشتری، هویت اجتماعی، نگرش، کشور مبدأ، هنجار ذهنی، سطح اول،ارزش درک شده، وفاداری، و کنترل رفتاری درک شده، ریسک ادراک شده، شناسایی شدند. چهار عامل بدست آمده در سطوح پنجم تا سوم دارای بیشترین تاثیر بر قصد خرید است. سهم پژوهش برای تولیدکنندگان و مدیران بازاریابی، آشنایی بیشتر نسبت به عوامل موثر بر قصد خرید و آگاهی از اولویتهای مشتریان در خرید محصولات غذایی خارجی است. نتایج پژوهش سهم بسزایی در اتخاذ استراتژی متناسب و افزایش سهم بازار دارد.
پرونده مقاله
با توجه به رقابت روزافزون موجود در صنایع بزرگ، شرکتها برای جذب مشتریان بیشتر به سمت محصولات خود، تلاش بسیاری میکنند؛ اما این مهم بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر تصمیم به خرید مشتریان امکانپذیر نخواهد بود. لذا، پژوهش حاضر به بررسی اثر تناسب خود بر قصد خرید بانوان از چکیده کامل
با توجه به رقابت روزافزون موجود در صنایع بزرگ، شرکتها برای جذب مشتریان بیشتر به سمت محصولات خود، تلاش بسیاری میکنند؛ اما این مهم بدون در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر تصمیم به خرید مشتریان امکانپذیر نخواهد بود. لذا، پژوهش حاضر به بررسی اثر تناسب خود بر قصد خرید بانوان از برندهای لوکس میپردازد. جامعهی آماری این پژوهش شامل تمامی بانوان شهر تهران است که در پاییز 1397 از برندهای لوکس پوشاک خریداری کردهاند. روش نمونهگیری، غیر تصادفی در دسترس بوده است و برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه، مشتمل بر 37 گویه استفادهشده است. حجم نمونه با توجه به فرمول کلاین حداقل 200 نفر در نظر گرفته شد. جهت آزمون دادههای جمعآوریشده، روش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار اسمارت پی ال اس مورداستفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که فرضیه اثر تناسب خود بر قصد خرید مورد تأیید قرار نگرفته اما سایر فرضیههای پژوهش تأییدشده است.
پرونده مقاله
در این پژوهش به منظور ارایه مدل توسعه کسب و کارهای نوین مبتنی بر رویکرد محله محور در کلان شهر تهران ، با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ با شناسایی 615 کد مفهوم، کدگذاری و دسته بندی آنها در سه مرحله نهایتا 189 شاخص اصلی؛ در پنج بعد و 22 مولفه، تبیین و در ادامه با استف چکیده کامل
در این پژوهش به منظور ارایه مدل توسعه کسب و کارهای نوین مبتنی بر رویکرد محله محور در کلان شهر تهران ، با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ با شناسایی 615 کد مفهوم، کدگذاری و دسته بندی آنها در سه مرحله نهایتا 189 شاخص اصلی؛ در پنج بعد و 22 مولفه، تبیین و در ادامه با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 32 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت. نهایتا مدل توسعه کسب و کارهای نوین مبتنی بر رویکرد محله محور در کلان شهر تهران در پنج بعد گسترش فناوری اطلاعات ، بهبود فضای کسب و کار ، مدیریت ارتباط با مشتری ، رویکرد محله محوری و رهبری کارآفرینانه ارائه شد. کلمات کلیدی: بهبود فضای کسب و کار ،گسترش فناوری اطلاعات ، رویکرد مدیریت محله محوری ، مدیریت ارتباط با مشتری و رهبری کارآفرینانهبهبود فضای کسب و کار ،گسترش فناوری اطلاعات ، رویکرد مدیریت محله محوری ، مدیریت ارتباط با مشتری و رهبری کارآفرینانه
پرونده مقاله