ارزیابی نقش رسانه ملی درتحقق مهندسیِ فرهنگ سازمانی
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهاسماعیل کاوسی 1 , سید محمود هاشمی 2
1 - نویسنده مسئول مکاتبات
2 - ندارد
کلید واژه: فرهنگ, مهندسی فرهنگ, رسانه ملی, توسعه ی فرهنگی, مصنوعات و نمادها, ارزشها, مفروضات,
چکیده مقاله :
در این مقاله در راستای تبیین نقش رسانه ملی درتحقق مهندسیِ فرهنگ سازمانی ، نخستمفهوم مهندسی فرهنگ مطرح و فرایند آن تشریح و سپس به نقش رسانه ملی در توسعه ی فرهنگیاشاره شده ودر ادامه با توجه به نظرسنجی به عمل آمده ازدانشجویان رشته ی ارتباطات دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران شرق در خصوص موضوع، نتایج حاصله ارائه شده است. با توجه به دادههایحاصله از جامعه آماری دربارهی تعیین اهمیت سطوح فرهنگ و مروری بر نتایج آزمون فرضیههامشخص شده است که سطح مصنوعات و نمادها از دیدگاه نخبگان، بیشترین تأثیر و اهمیت را درتحقق مهندسی فرهنگ سازمانی بر عهده داشته و مؤلفهی ارزشها در جایگاه دوم و مؤلفهی مفروضاتاساسی در جایگاه سوم قرار دارد.