موسیقی، رسانهای در حفظ و اشاعه فرهنگ ملی در میان مخاطبان نسل سوم
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهمحمد رضا حقیقی 1 , افسانه مظفری 2 , مرتضی بهنام 3 , نرگس ریاضتی 4
1 - دانشجوی دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
2 - استادیار گروه علوم علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
3 - دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
4 - کارشناسیارشد علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
کلید واژه: رسانه, موسیقی, فرهنگ ملی, هویت ملی,
چکیده مقاله :
آدمی نمیداند که در این فضای پر از موسیقی چه آهنگی را بشنود. همه چیز به سرعت در حال دگرگونی است و دنیای موسیقی نیز از این تحولّات برکنار نمانده است. هرگز در طول تاریخ این قدر آهنگ نمیساختند و آهنگهای قدیمی را از فراموشخانۀ بیرون نمیکشیدند و اینقدر موسیقی پخش نمیکردند و مردم به موسیقی گوش نمیدادند. آن چه در این پژوهش مورد مطالعه قرار میگیرد، موسیقی رسانهای در حفظ و اشاعه فرهنگ ملی در میان مخاطبان نسل سوم است و یادآوری آنچه این نسل میراثدار آن است و ارائه راهکارهایی که بتوان هویت ملی را زنده نگهداشت.
One does not know what song you hear in this room full of music. Everything is rapidly changing and the music world has escaped from these developments. Never in history have so many songs and old songs do not set out to do and did not play music so people did not listen to music. What is studied in this research, preservation and dissemination of national culture in the music media audience and remember what this generation third generation of its heritage, that can be kept alive by providing solutions to national identity