نگاهی به وضعیت رسانه های الکترونیک و روزنامه نگاری آنلاین در ایران و چشم انداز آتی آن
محورهای موضوعی : مدیریت رسانه
1 - ندارد
کلید واژه: اینترنت, , رسانه های الکترونیکی, تحول رسانه های سنتی, عوامل توسعه رسانه های آنلاین,
چکیده مقاله :
دراین مقاله وضعیت رسانه های جمعی و بویژه رسانه های الکترونیکی ایران در عصر اینترنت مورد بررسی قرار میگیرند. به طور کلیرسانه هایی که در عصر اینترنت به نوعی در ارتباط با آن قرار دارند را می توان به سه دسته عمده تقسیم بندی نمود: 1. رسانه های سنتیکه از منابع اینترنتی استفاده میکنند؛ 2. رسانه های دارای نسخه الکترونیکی؛ 3. خود رسانه های الکترونیکی.در این نوشتار پژوهشگران با بهره گیری از روش های آمار توصیفی، تحلیل محتوا، مشاهده و مصاحبه نتیجه میگیرند که امروزه با درنظر گرفتن موانع اقتصادی، اجتماعی و فنی و تکنولوژیکی موجود در کشور، مهمترین این تغییرات را می توان درگروه اول ازرسانه ها مشاهده نمود. درارتباط با گروه دوم و سوم هم یافته های تحقیق مبین آن است که تعداد سایت روزنامه ها بیشتر از تعدادسایت های سایر رسانه هاست، و رسانه های اینترنتی با توجه به عوامل بازدارنده فنی، اجتماعی و اقتصادی به کندی توسعه می یابند.ضمن اینکه درتمام موارد مذکور، مساله رعایت حقوق مولف هم مطرح است.