کاربرد نسخه نوین هوشآزمای تهران- استانفورد- بینه در کودکان استثنایی
محورهای موضوعی : روان سنجیکامبیز کامکاری 1 , شهره شکرزاده 2
1 - دانشیار و دکتری تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران.
2 - استادیار و دکتری تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران.
کلید واژه: ناتوانی یادگیری, نسخه نوین هوشآزمای تهران- استانفورد- بینه, دانش آموزان,
چکیده مقاله :
نسخه نوین هوش آزمای تهران- استانفورد- بینه به عنوان ابزاری معتبر در تشخیص ناتوانی یادگیری محسوب می شود و با بهره گیری از اجرای همزمان این ابزار با نسخه چهارم مقیاس های هوشی وکسلر می توان اطلاعات مکفی و معتبری را در زمینه تشخیص و شناسایی ناتوانی یادگیری برای دانش آموزان با اختلال یادگیری در تهران به دست آورد
The new version of Tehran-Stanford-Binet IQ test is considered as a valid tool in diagnosing learning disabilities and by using this tool simultaneously with the fourth version of Wechsler IQ scales, sufficient and reliable information can be obtained in diagnosing and identifying learning disabilities for students. Achieved with learning disabilities in Tehran
_||_