بررسی تاثیر فعالیت های رسانه های اجتماعی بر رضایت از تجارت الکترونیکی و قصد خرید در رویکردهای جدید حکمرانی اسلامی
محورهای موضوعی : حکمرانی اسلامیزهرا حجتی کوشالی 1 , محسن امینی خوزانی 2 , علیرضا روستا 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2 - گروه مهندسی مالی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
کلید واژه: قصد خرید, اعتماد در فضای حکمرانی اسلامی, فعالیت های رسانه های اجتماعی, رضایت از تجارت الکترونیک,
چکیده مقاله :
با رواج اینترنت، رسانه های اجتماعی تبدیل به ابزار مهمی برای رویدادهای بازاریابی آنلاین شده اند. افراد و شرکت ها هر دو صفحات هواداری در پلتفرم های آنلاین ایجاد میکنند و فرصتهای کسب و کار را با استفاده از رسانههای اجتماعی گسترش میدهند. می توان این پژوهش را از لحاظ هدف تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی نام برد. تحقیق حاضر را میتوان از نوع تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی و از نوع معادلات ساختاری به حساب آورد. در میان انواع روش های تحقیق توصیفی در زمره مطالعه موردی قرار میگیرد و از نوع کمی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا هستند. لذا حجم جامعه نامحدود و شمارش پذیر در نظر گرفته و حجم نمونه با توجه با فرمول کوکران 384 نفر مشخص گردید. نتایج نشان میدهد این مدل به درک کاربران از قصد بکارگیری از رسانه اجتماعی کمک میکند. بازاریابی رسانه اجتماعی به مخاطب هدف دست یافته و از طریق رابطه نزدیک و بلندمدت با جامعه آنلاین، اثر اطلاعات انتقالی را بهبود میبخشد. ارائه دهندگان خدمات رسانه اجتماعی باید نحوه افزایش اثرات فعالیتهای بازاریابی رسانه اجتماعی را مدنظر داشته باشند.
With the advent of the Internet, social media has become an important tool for online marketing events. Individuals and companies both create fan pages on online platforms and expand business opportunities using social media. This research can be called applied research in terms of research purpose. The present study can be considered as a descriptive research of the correlation type and the type of structural equations. The present study can be considered as a descriptive research of the correlation type and the type of structural equations. Among the types of descriptive research methods, it is considered as a case study and is of quantitative type. The statistical population of the present study is all customers of Digi Kala online store. Therefore, the size of the population was considered unlimited and countable and the sample size was determined according to Cochran's formula of 384 people. The results show that this model helps users understand the intention to use social media. Social media marketing reaches the target audience and improves the impact of information transfer through a close and long-term relationship with the online community. Social media service providers need to consider how to increase the impact of social media marketing activities.
_||_