ارتباطات ایمن در کشتیرانی ازطریق راهبردهای موثر روابط عمومی بر اساس مدیریت جهادی بر مبنای هدف
محورهای موضوعی : مدیریت جهادیوحید رحمتی 1 , علی محمد مزیدی شرف آبادی 2 , سیدعلیرضا افشانی 3
1 - گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد میبد، دانشگاه آزاد اسلامی، میبد، ایران.
2 - گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد میبد، دانشگاه آزاد اسلامی، میبد، ایران
3 - گروه تعاون و رفاه اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه یزد، یزد، ایران
کلید واژه: ارتباطات, روابط عمومی, فرهنگ دریایی, مدیریت جهادی بر مبنای هدف, کشتیرانی,
چکیده مقاله :
این پژوهش به دنبال تحلیل تجربی از تأثیر راهبردهای روابط عمومی در ارتباطات ایمن کشتیرانی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف می باشد. روش تحقیق حاضر از نوع ترکیبی است. در بخش کیفی از ابزار مصاحبه بهره گرفته شده است و با خبرگان تا رسیدن به اشباع نظری مصاحبه شده است و با استفاده از نرم افزار مکس کیو دی ای ، داده ها کدگذاری شدند و ابعاد و مولفه های بخش کیفی به شرح موارد زیر شامل مدیریت جهادی بحران سوانح دریایی، حفاظت از منافع، تقاضا برای دریانوردی، فرهنگ دریایی، کاهش دغدغه دریانوردان، مشکلات دریانوردان، مسئولیت در قبال سهامداران، مدیریت جهادی سوانح دریانوردی، فرهنگ دریانوردی و ارتقاء کیفیت آموزش دریانوردان شناسایی شدند. در بخش کمی نیز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که از بخش کیفی به دست آمد ؛ پس از ارائه فرضیه ها، با توجه به نتایج بخش کیفی ،به ارزیابی فرضیه های تحقیق پرداخته شد ؛ و همچنین از طریق نرم افزار اس پی اس اس داده های به دست آمده در بخش کمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ضمنا با استفاده از آزمون رگرسیون خطی، فرضیه ها بررسی شدند و همه فرضیه های پژوهش تایید گردید.
Designing a strategy that provides the specific goal of an organization is called goal-based management. This research seeks to empirically analyze the effect of public relations strategies on safe shipping communications based on goal-based management. The current research method is of a combined type. In the qualitative part, the interview tool was used and the experts were interviewed until reaching theoretical saturation, and the data was coded using Max QDA software, and the dimensions and components of the qualitative part are as described below, including crisis management. Maritime accidents, protection of interests, demand for seafaring, seafaring culture, reduction of seafarers' worries, seafarers' problems, responsibility to stakeholders, management of seafaring accidents, seafaring culture and improving the quality of seafarers' education were identified. In the quantitative part, using a researcher-made questionnaire that was obtained from the qualitative part; After presenting the hypotheses, according to the results of the qualitative section, the research hypotheses were evaluated; And also through SPSS software, the obtained data were analyzed quantitatively. In addition, using linear regression test, the hypotheses were checked and all research hypotheses were confirmed.
_||_