چالشهای استراتژیک و رابطه آنها با موفقیت معلمان تربیت بدنی
محورهای موضوعی : نوآوری در مدیریت ورزشیجواد مرادی چالشتری 1 , سعاد عوید راضی خلف 2
1 - گروه تربیت بدنی، واحد شهرکرد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران
2 - گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان( خوراسگان)، ایران
کلید واژه: معلمان تربیتبدنی, موفقیت, چالش های استراتژیک,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر باهدف بررسی چالشهای استراتژیک و رابطه آنها با موفقیت معلمان تربیتبدنی استان ذی قار انجام شده است. این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی-همبستگی بود که جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان تربیتبدنی در استان ذی قار به تعداد 380 نفر می باشند. از بین این افراد و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، تعداد 181 نفر بهصورت نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق مشتمل بر دو پرسشنامه عوامل موفقیت معلمان و پرسشنامه تدوین استراتژی (برنامه ریزی استراتژیک) می باشد که پس از اخذ روایی و پایایی از سوی خبرگان بین نمونه آماری به صورت تصادفی توزیع و جمع آوری گردید. تحلیل دادههای این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون از طریق نرمافزار اس پی اس اس صورت پذیرفت. نتایج نشان داد بین تدوین استراتژی (برنامه استراتژیک)، بسترسازی برای اجرای استراتژی، عملیات اجرایی استراتژی و بین کنترل و ارزیابی استراتژی و موفقیت معلمان تربیت بدنی رابطه معنی داری و قوی وجود دارد. بنابراین این عوامل استراتژیک در موفقیت معلمان تربیتبدنی استان ذی قار تأثیر دارند.
This study was conducted with the aim of investigating the strategic challenges and success of physical education teachers in Dhi Qar province. This was a descriptive-correlation applied research, whose statistical population includes all physical education teachers in Dhi Qar Governorate, numbering 380 people. 181 people were selected as a sample from among these people and using the Karjesi and Morgan table. The research tool consists of two questionnaires of teachers' success factors and the questionnaire of strategy formulation (strategic planning), which were randomly distributed and collected among the statistical sample after obtaining validity and reliability from the experts. The data analysis of this research was done using descriptive and inferential statistics including Pearson correlation test and regression through spss24 software. The results showed that there is a significant and strong relationship between strategy development (strategic planning), strategy implementation, strategy implementation operations, and between strategy control and evaluation and the success of physical education teachers. Therefore, these strategic factors have an effect on the success of physical education teachers in Dhi Qar province.
_||_