رابطه بین کارآفرینی و مدیریت زمان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (واحدهای منطقه 12)
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشی
کلید واژه: کارآفرینی, مدیریت زمان,
چکیده مقاله :
هدف از انجام پژوهش بررسی رابطه بین کارآفرینی و مدیریت زمان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور فراهم آوردن الگوی مناسب برای مدیریت زمان دانشجویان براساس کارآفرینی آنان است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای منطقه 12 تشکیل می دهند. که از میان آنها تعداد 181 نفر به روش تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه محقق ساخته کارآفرینی و مدیریت زمان است. نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیری خطی نشان داد که: 1- بین کارآفرینی و مدیریت زمان دانشجویان رابطه وجود دارد. 2- الگوی کارآفرینی براساس مدیریت زمان دانشجویان به قرار زیر است: (پشتکار) 389/0 + (خلاقیت) 258/0 + 435/9 = مدیریت زمان
The purpose of the study is to investigate the relationship between entrepreneurship and university students' time management in Islamic Azad University in order to design a suitable model for students' time management based on their entrepreneurship. The population of the study consists of all university students in Islamic Azad University, Zone 12. The sample consists of 182 subjects chosen randomly using multistep method. The research tools are two researcher-made questionnaires of time management and entrepreneurship. The results of applying multivariate regression showed that: 1) there is a relationship between time management and entrepreneurship; 2) The model for students' time management based on their entrepreneurship is as follows: Time Management = 9.435 + 0.258 (Creativity)+0.389 (Perseverance)