رابطه اعتماد ادراک شده کارکنان به مدیران در بهبود عملکرد کارکنان (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین)
محورهای موضوعی : مدیریت
1 - کارشناس ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران
کلید واژه: عملکرد کارکنان, اعتماد متقابل, ادراک, صداقت, شایستگی, ثبات رویه, وفاداری و روراستی,
چکیده مقاله :
اعتماد یکی از جنبه های مهم روابط انسانی است و زمینه ساز مشارکت و همکاری میان اعضای جامعه می باشد. اعتماد مشارکت را در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سرعت بخشیده و تمایل افراد را برای همکاری با گروه های مختلف جامعه افزایش می دهد. با اعتماد، روابط اجتماعیِ محکم و صلح آمیز حفظ می شود که این ها به نوبه خود، پایه و اساس رفتارهای جمعی و همکاری های سازنده هستند [15]. در این پژوهش از میان دیدگاه های مطرح شده در مورد ابعاد اعتماد، دیدگاه رابینز و برای نشان دادن تأثیر اعتماد متقابل بر عملکرد از مدل کریتنر استفاده گردیده است. با تحلیل های آماری انجام شده بر روی داده های گردآوری شده، این نتیجه حاصل گردید که بین ابعاد اعتماد و عملکرد رابطه معناداری وجود دارد.
Trust is an important aspect of human relations, paving the way for the participation and cooperation among society members. Trust is the master key in management and a challenging issue facing today and tomorrow‘s managers. Drawing on Robbins perspective, this study elaborates on t trust and dimensions of trust and to show the impact on the performance of trust Kreitner model was used. The staff and managers in Qazvin Azad University participated as research population in this study. Research type is applied research and research method is correlation and associational research method. Data collection method has been surveying method (Using questionnaire with questionnaire validity being evaluated and confirmed by type Likert and questionnaire reliability being n evaluated and confirmed by Coronbach‘ alpha) and scientific and specialized library method. For information analysis, statistical descriptive and inferential methods were used. It was concluded that there are significant relationship between dimensions of trust and employees performance.