چکیده این پژوهش با هدف بررسی تأثیر رهبری تحولآفرین و فرایندهای مدیریت دانش بر میزان نوآوری سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر صورت گرفته است. روش اجرای این تحقیق از نظر هدف، کاربردی، از لحاظ جمعآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری آن شامل همه مع چکیده کامل
چکیده این پژوهش با هدف بررسی تأثیر رهبری تحولآفرین و فرایندهای مدیریت دانش بر میزان نوآوری سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر صورت گرفته است. روش اجرای این تحقیق از نظر هدف، کاربردی، از لحاظ جمعآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری آن شامل همه معلمان ابتدایی شهرستان نوشهر می شود که براساس جدول مورگان 180 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. برای جمعآوری اطلاعات از سه پرسشنامه استاندارد (پرسشنامه رهبری تحول آفرین، فرآیندهای مدیریت دانش و نوآوری سازمانی) استفاده گردید و برای تجزیه و تحلیل دادهها، علاوه بر آمار توصیفی از تحلیل همبستگی استفاده شده است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که رهبری تحولآفرین بر نوآوری سازمانی معلمان تأثیر دارد. همچنین فرآیندهای مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی معلمان تأثیر معنیداری دارد. با توجه به نتایج پژوهش مبنی بر تأثیر رهبری تحولآفرین بر فرایندهای مدیریت دانش و نوآوری سازمانی، به مدیران و مسئولان آموزش و پرورش پیشنهاد میگردد: 1- ویژگیهای شخصیتی رهبری تحولآفرین در فرآیند گزینش و جانشینپروری رهبران و همچنین، ترویج فرهنگ تحولآفرینی و تقویت ویژگیهای تحولآفرینی، تسهیل مشارکت بیشتر پیروان با ایجاد چشمانداز مشترک و تصریح اهمیت تعهد قوی نسبت به هدف مورد توجه جدی قرار بگیرد.2- استفاده از مهندسی مجدد وظایف سازمان توسط مدیران با استفاده از ترغیب ذهنی به عنوان عامل محرک در معلمان 3- بهرهگیری از سبکهای مشارکتی در مدیریت و برقراری ارتباط با معلمان
پرونده مقاله
چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی پیامد های ناشی از استفاده از اینتر نت است و این که رسانه ها چگونه بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان از لحاظ انگیزشی و از لحاظ ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزشی و تحصیلی تاثیر می گذارد. جامعه آماری این پژو هش، همه دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران به چکیده کامل
چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی پیامد های ناشی از استفاده از اینتر نت است و این که رسانه ها چگونه بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان از لحاظ انگیزشی و از لحاظ ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزشی و تحصیلی تاثیر می گذارد. جامعه آماری این پژو هش، همه دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران به تعداد 382000 نفر را شامل می شود. از این تعداد 384 نفر طبق جدول مورگان به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. ابزار این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته و حاوی سوالات پرسشنامه استاندارد اعتیاد یانگ، برای بررسی اعتیاد اینترنتی استفاده شد است، و روایی پرسشنامه از سوی متخصصان تایید گردید. برای سنجش پایایی آن، پرسشنامه میان 30 نفر اجرا شد و با ضریب الفای کرنباخ 0.78 پایایی آن مناسب به دست آمد. سپس پرسشنامه با 384 نفر اجرا شد. تحلیل آماری به وسیله آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون t انجام گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که از بین تمام دانش آموزان، حدود 63 درصد کاربر اینتر نت هستند و 37 درصد کار بر اینترنت نیستند. همچنین گذراندن اوقات فراغت، تاثیری بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان ندارد و بین این دو، رابطه معنا داری مشاهده نگردید. افزون بر این استفاده از اینترنت، رابطه معناداری با سطح معناداری (0.51) دارد. یعنی کاربران اینترنت، وضعیت تحصیلی بدتری داشتند و در مورد اعتیاد به اینترنت، طبق تست اعتیاد یانگ که از دانش آموزان به عمل آمد حدود 64 درصد معمولی و 27 درصد در شرف به اعتیاد و 7 درصد معتاد بودند.
پرونده مقاله
چکیده:
موضوع پژوهش حاضر، بررسی تاثیر انتظار و کیفیت درک شده، بر وفاداری مشتریان شرکت آذر پدید سمنان با در نظر گرفتن نقش ارزش ادراک شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، از نوع کاربردی و از نظر روش، از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 95 نفر می شوند که با چکیده کامل
چکیده:
موضوع پژوهش حاضر، بررسی تاثیر انتظار و کیفیت درک شده، بر وفاداری مشتریان شرکت آذر پدید سمنان با در نظر گرفتن نقش ارزش ادراک شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، از نوع کاربردی و از نظر روش، از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 95 نفر می شوند که با توجه به جدول مورگان 76 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده، برای توزیع پرسشنامه انتخاب گردیدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. برای آزمون های آماری از نرم افزار spssو lisrel استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که انتظار مشتریان بر کیفیت ادراک شده و رضایت مشتریان، تاثیر مثبت دارد و همچنین کیفیت ادراک شده، بر روی ارزش درک شده و رضایت مشتریان تاثیر مثبت دارد. ارزش درک شده نیز، بر روی رضایت مشتریان تاثیر مثبت دارد. اما تاثیر انتظار مشتریان بر ارزش درک شده و همچنین شکایت مشتریان بر وفاداری مشتریان، مورد تایید قرار نگرفته است.
پرونده مقاله