• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - تدوین مدل هستی شناسانه آموزش‌های زیست‌محیطی در نظام آموزش از دور باتأکید بر آیات قرآن
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - بررسی تطبیقی فرآیند گذار و چالش‌های آن در آموزش و پرورش ایران و ژاپن
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - شناسایی ابعاد ‌مدیریت شایستگی به منظور چابکی سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران با رویکرد کیفی
        سازمان های امروزی به طور فزاینده ای با محیط های پویا و رقابتی مواجه هستند و برای تبدیل شدن به یک سازمان چابک کارکنان و مدیران شایسته و توانمند بسیار تاثیرگذار هستند .هدف این پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد مدیریت شایستگی برای چابکی سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران می چکیده کامل
        سازمان های امروزی به طور فزاینده ای با محیط های پویا و رقابتی مواجه هستند و برای تبدیل شدن به یک سازمان چابک کارکنان و مدیران شایسته و توانمند بسیار تاثیرگذار هستند .هدف این پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد مدیریت شایستگی برای چابکی سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران می باشد. به منظور نیل به این هدف از رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوا استفاده شد. جامعه آماری را در این پژوهش 20 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی شهر تهران از خبرگان جهت مصاحبه شناسایی شدند که از روش نمونه گیری هدفمند و با در نظر گرفتن قانون اشباع به تعداد 10 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد.روایی یافته های پژوهش با استفاده از روش های بازبینی توسط اعضا، بررسی همکار، مشارکتی بودن پژوهش تضمین گردید. همچنین به منظور سنجش پایایی کدگذاری های انجام شده، از روش های پایایی بازآزمون و توافق درون موضوعی استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که ابعاد مدیریت شایستگی شامل بعد فردی (تصمیم گیری، دانش و معلومات، ویژگی های شخصیتی، خدمت گذاری، مسئولیت پذیری، ارزش های اعتقادی و اخلاقی، نگرش و بینش)؛ بعد سازمانی(شایستگی رهبری، برنامه ریزی، نظارت و کنترل، تعیین اهداف و استراتژی، تکنولوژی، مشتری مداری، مدیریت تغییر، مدیریت بحران) و بعد اجتماعی (کارگروهی، شبکه سازی، رفتار در روابط، درون سازمانی، برون سازمانی) می باشد پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - تحلیل محتوای کتاب حرفه وفن سوم راهنمایی براساس مولفه های کار آفرینی
        فریبا جهانشاهی محمد غفاری مجلج نوروز ناییجی
        نظام آموزش و پرورش یکی از بسترهای مهم در هر جامعه ای برای ایجاد، رشد و توسعه مهارت های کارآفرینی در افراد محسوب می شود .هدف این پژوهش تحلیل محتوای کتاب های آموزش حرفه وفن دوره راهنمایی براساس شاخص های کارآفرینی می باشد. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحلیل محتوا بوده و جامعه چکیده کامل
        نظام آموزش و پرورش یکی از بسترهای مهم در هر جامعه ای برای ایجاد، رشد و توسعه مهارت های کارآفرینی در افراد محسوب می شود .هدف این پژوهش تحلیل محتوای کتاب های آموزش حرفه وفن دوره راهنمایی براساس شاخص های کارآفرینی می باشد. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحلیل محتوا بوده و جامعه آماری پژوهش شامل محتوای کتاب آموزش حرفه وفن سوم راهنمایی در سال تحصیلی 1392 – 1391 در 193صفحه می باشد .چک لیست این پژوهش فرم تحلیل محتوا است که پنج شاخص اصلی کارآفرینی یعنی، خلاقیت، انگیزه پیشرفت، ریسک پذیری، مسئولیت پذیری و تحمل ابهام را دربرمی گیرد و به منظور روایی صوری و محتوایی آن از دیدگاه های صاحب نظران برنامه ریزی درسی و متخصصان کارآفرینی استفاده شده است. داده های تحلیل محتوا نیز با استفاده از شاخص های آمارتوصیفی، فراوانی و درصد فراوانی واز روش آنتروپی شانون برای وزن دهی متغیرها استفاده شده است همچنین تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی (شامل ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون چندگانه) انجام شد. نتایج نشان از تاثیر مثبت متغیرهای پژوهش می باشد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که در کتاب آموزش حرفه وفن بیش ترین میزان فراوانی مربوط به شاخص خلاقیت و نوآوری بوده وکم ترین میزان فراوانی مربوط به شاخص تحمل ابهام در کتاب آموزش حرفه و فن سال سوم دوره راهنمایی می باشد. براساس نتایج بدست آمده پیشنهاد شده که طراحان کتاب فراوانی مولفه‌های کارآفرینی را با توجه به اهمیت عنوان واحد درسی هماهنگ سازند. پرونده مقاله