بررسي نقش واسط رضایت گردشگر در تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری گردشگران (مطالعه موردی: شهر شیراز)
محورهای موضوعی : مقالات تحلیلی جغرافیایی و محيطي
1 - دانش آموخته دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ايران (نویسنده مسئول)
2 - گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران
کلید واژه:
چکیده مقاله :
تحقیق حاضر با هدف بررسي نقش واسط رضایت گردشگر در تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری گردشگران در شهر شیراز در تابستان 139۸ صورت پذیرفته است. دادههای مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونهگیری در دسترس از گردشگران داخلی که در تابستان 139۸ به شهر شیراز سفر کردهاند و با ابزار پرسشنامه جمعآوری شده است. ماهیت تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. همچنین از نرمافزارهای SPSS 16 و Lisrel 8.5 از روشهای مختلف آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که کیفیت خدمات بر رضایت و وفاداری گردشگران تأثیر مثبت و معناداری دارد. تأثیر رضایت گردشگر از یک مقصد گردشگری بر وفاداری به آن مقصد مثبت و معنادار است؛ و همچنین نشان داده شد که متغیر کیفیت خدمات از طریق نقش واسط رضایت گردشگر بر وفاداری گردشگر تأثیر غیرمستقیم و معناداری دارد.