بررسی تأثیر آموزش گروهی بر افزایش عزت نفس دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه دبیرستانهای شهرستان بهبهان
محورهای موضوعی : علوم تربیتی
1 - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد
کلید واژه: عزت نفس, مشاوره گروهی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر به بررسی تأثیر آموزش گروهی، بر افزایش عزت نفس دختـراننوجوان پایه سوم مقطع متوسطه شهرستان بهبهان در سال تحصیلی 18-08 با اسـتفادهاز طرح تحقیقی آزمایشی پـس آزمـون بـا گـروه کنتـرل مـی پـردازد و میـزان اثربخشـیمشاوره گروهی را به عزت نفس می سنجد. نمونه تحقیق دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه یکی از دبیرستان های شهرستان بهبهان می باشد که به طور تصادفی انتخاب شده که 03 نفر از آزمودنی هـا بـهطور تصادفی در گروه آزمایش و 03 نفر آزمودنی به طور تصادفی در گـروه گـواه قـرارگرفته اند. متغیر مستقل 480 دقیقه جلسه مشاوره گروهی (تلفیقـی از دیـدگاه بـک والـیس) بود که فقط در مورد گروه آزمایش اجرا شد. پس از برگزاری مشـ اوره گروهـی میـانگیننمرات عزت نفس گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه افزایش نشان داده است.
The present study focuses on the effects of group training on increasing self esteem among femal adolcents in behbahan an experimental method was used. Sampling : subject 60 femal adolcents were randomly selected as the main sample including 30 student as group experiment and 30 of student daughters as control group. Training program included 430 minute throngh weekly sessions held only for experimental group results test showed that significant effect us group training of increasing on increasing the self esteem in the experimental group in more.