فهرست مقالات بیضاء قاسمی


  • مقاله

    1 - طراحی مدل فضای خرده‌فروشی و خودپنداره، مصرف‌گرایی مشتری با رویکرد داده بنیاد
    مدیریت بازاریابی , شماره 58 , سال 18 , بهار 1402
    هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل فضای خرده‌فروشی و خودپنداره، مصرف‌گرایی مشتری با رویکرد داده بنیاد است و پژوهش از حیث ماهیت استقرایی و از لحاظ روش، کیفی است و ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه نیمه ساختار یافته است و محققان جهت انتخاب نمونه از مجموعه‌ای از روش‌های نمونه‌ چکیده کامل
    هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل فضای خرده‌فروشی و خودپنداره، مصرف‌گرایی مشتری با رویکرد داده بنیاد است و پژوهش از حیث ماهیت استقرایی و از لحاظ روش، کیفی است و ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه نیمه ساختار یافته است و محققان جهت انتخاب نمونه از مجموعه‌ای از روش‌های نمونه‌گیری غیر احتمالی هدفمند استفاده نمودند و جمع‌آوری اطلاعات تا رسیدن به مرحله اشباع نظری ادامه یافته و تعداد 14 مصاحبه با خبرگان و اساتید دانشگاهی و مدیران باتجربه رشته مدیریت انجام شد و رویکرد مورد استفاده پژوهش، تکنیک داده بنیاد است وکدگذاری در 3 مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام یافته و در کدگذاری باز، مقوله‌ها و مفاهیم استخراج شده از مصاحبه‌ها فهرست گردید و مقوله‌های مشابه در مقولات اصلی گروه‌بندی شدند و در کدگذاری محوری مقوله‌های استخراج شده با محورهای عوامل علی، محوری، زمینه‌ای، راهبردها و اقدامات، مداخله‌گر تسهیل‌کننده و بازدارنده و پیامدها قرار گرفتند و در کدگذاری انتخابی نوع روابط میان معیارها و زیر معیارها در قالب پارادایم داده بنیاد ارائه گردید و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از نرم‌افزار مکس کیودیا استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که در عوامل علی، طراحی محوطه خارجی در عوامل محوری، محیط داخلی فروشگاه - درعوامل زمینه‌ای ویژگی‌های دموگرافی، فردی، روان‌شناختی و فرهنگی، اجتماعی مشتری در راهبردها عوامل مدیریتی، محصولات فروشگاهی و فعالیت‌های پشتیبانی - در مداخله‌گر عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده و در عوامل پیامدی، پیامدهای مشتری و پیامدهای فروشگاه شناسایی شدند. پرونده مقاله