فهرست مقالات محسن خلیل زاده


  • مقاله

    1 - بررسی تأثیر توسعۀ محصول جدید و استراتژی‌های بازاریابی بین‌الملل بر عملکرد صادراتی (مطالعه موردی: شرکت‌های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی)
    مدیریت بازاریابی , شماره 30 , سال 11 , بهار 1395
    در دهه‌های اخیر، ورود به بازارهای خارجی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشورها ایفا کرده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر توسعه محصول جدید و استراتژی‌های بازاریابی بین‌الملل بر عملکرد صادراتی می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ پژوهش، توصیفی پیمایشی می‌باشد چکیده کامل
    در دهه‌های اخیر، ورود به بازارهای خارجی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشورها ایفا کرده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر توسعه محصول جدید و استراتژی‌های بازاریابی بین‌الملل بر عملکرد صادراتی می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ پژوهش، توصیفی پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری، شرکت‌های تولیدی و صادراتی استان آذربایجان‌غربی، نمونه آماری شرکت‌های تولیدی و صادراتی شهرستان ارومیه که تعدادشان 55 شرکت، می‌باشد. داده‌ها در نیمه دوم سال 94-93 به روش تمام شماری و مصاحبه، جمع‌آوری شده است. برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از روش کتابخانه‌ای و میدانی، از پرسشنامه بسته-پاسخ از نوع مقیاس چند درجه‌ای لیکرت، برای محاسبه قابلیت اعتماد سوالات پرسشنامه از آلفای کرونباخ و تحلیل استنباطی از آزمون کلموگروف-اسمیرنف و رگرسیون، از نرم افزار 21 SPSS، Smart PLS استفاه شد. نتایج نشان می‌دهد توسعه محصول جدید و استراتژی بازاریابی بین‌الملل بر عملکرد صادراتی تأثیر معناداری دارد. همچنین فرضیه‌های فرعی نشان می‌دهد توسعه محصول جدید بر عملکرد صادراتی، استراتژی بازاریابی بین‌الملل بر عملکرد صادراتی، تأثیر معناداری دارد. ولی استراتژی بازاریابی بین‌الملل بر توسعه محصول جدید تأثیر معناداری ندارد. پرونده مقاله