فهرست مقالات حسین مهدی زاده


  • مقاله

    1 - بررسی عوامل مؤثر برگرایش به مصرف غذای سالم در بین دانشجویان (دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام)
    مدیریت بازاریابی , شماره 5 , سال 11 , زمستان 1395
    مقدمه: مطالعه حاضر در قالب یک طرح پیمایشی با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر مصرف غذای سالم در بین دانشجویان دانشگاه‌های ایلام انجام شد. روش‌ها: جامعه آماری دانشجویان دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام بودند که نمونه‌ای به حجم (n=170) نفر از آنان برای پاسخگویی با استفا چکیده کامل
    مقدمه: مطالعه حاضر در قالب یک طرح پیمایشی با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر مصرف غذای سالم در بین دانشجویان دانشگاه‌های ایلام انجام شد. روش‌ها: جامعه آماری دانشجویان دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام بودند که نمونه‌ای به حجم (n=170) نفر از آنان برای پاسخگویی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شد. به منظور سنجش پایایی متغیرهای آن از تحلیل عامل تأییدی (CFA) استفاده شد و با استفاده از معادلات ساختاری تلاش گردید تا با شناسایی عوامل مؤثر بر مصرف غذای سالم مدلی قابل اتکا برای پیش‌بینی مصرف غذای سالم ارائه گردد. نتایج: یافته‌ها نشان داد که متغیرهای دغدغه سلامت، هنجارهای ذهنی، در دسترس بودن، بطورمستقیم و متغیرهای تسلط برخویشتن، دانش استفاده از محصول، ویژگی‌های محصول بطور غیرمستقیم با مصرف غذای سالم ارتباط داشتتند. بحث و نتیجه‌گیری: عادات نامناسب غذایی جمعیت جوان از مهمترین چالش های تغذیه‌ای می‌باشد و توجه به این مهم که محیط دانشگاه آخرین فرصت برای آموزش بهداشتی و تغذیه‌ای قشر وسیعی از دانشجویان می‌باشد. ترسیم الگوی رایج غذای سالم و اقدام در جهت بهبود آن مؤثرترین راهکار برای ارتقا شیوه زندگی سالم در سطح جامعه است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی عوامل مؤثر‌ بر مصرف‌ محصولات ‌سبز در بین شهروندان خرم‌آباد با تکنیک (SEM)
    علوم و تکنولوژی محیط زیست , شماره 12 , سال 22 , زمستان 1399
    زمینه و هدف: مطالعه ی حاضر با هدف تعیین میزان اثر عوامل مؤثر بر مصرف محصولات سبز در بین شهروندان خرم آباد انجام شد. روش بررسی: جامعه آماری ساکنان شهر خرم آباد بودند که نمونه ای به تعداد (386 n=) نفر برای پاسخگویی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تص چکیده کامل
    زمینه و هدف: مطالعه ی حاضر با هدف تعیین میزان اثر عوامل مؤثر بر مصرف محصولات سبز در بین شهروندان خرم آباد انجام شد. روش بررسی: جامعه آماری ساکنان شهر خرم آباد بودند که نمونه ای به تعداد (386 n=) نفر برای پاسخگویی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تصادفی انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ساخت یافته بود که به منظور سنجش پایایی متغیرهای آن از آلفای کرونباخ استفاده شد و با استفاده از روش معادلات ساختاری تلاش گردید تا با تعیین میزان اثر عوامل منتخب مدلی قابل اتکا برای پیش بینی مصرف محصولات سبز ارائه گردد. یافته ها: نتایج حاکی از آنست که متغیر تناسب قیمت و کیفیت محصول بطور مستقیم (35/0=r)، مسئوولیت پذیری اجتماعی بطور مستقیم (23/0=r) و بطور غیر مستقیم (06/0=r)، دغدغه سلامت مصرف کنندگان بطور مستقیم (23/0=r)، دانش و اطلاعات زیست محیطی مصرف کنندگان بطور غیر مستقیم (08/0=r ) درک و تصور از محصول بطور غیرمستقیم (05/0=r ) بر مصرف محصولات سبز اثرگذار باشند. مدل نهایی حاصل از متغیرهای فوق در مجموع 37 درصد از واریانس مصرف سبز را تبیین نمود، همچنین مشخص شد که ضریب مسیر بین دو متغیر دغدغه سلامت و مصرف محصولات سبز در میان افراد دارای سابقه جهان شهری و استفاده کننده از اینترنت بیشتر می باشد. بحث و نتیجه گیری: در این مطالعه متغیرهای دغدغه زیست محیطی و نگرش زیست محیطی نیز مورد سنجش قرار گرفتند، اما نتوانستند اثر معناداری برسطح مصرف محصولات سبز داشته باشند. به شرکت های تولیدی فعال در حوزه تولید محصولات سبز پیشنهاد می شود که به تناسب قیمت و کیفیت محصولات خود توجه بیشتری نمایند. پرونده مقاله