فهرست مقالات معصومه سفیانیان


  • مقاله

    1 - شناسایی موانع و محدودیت های اجرای بازاریابی رابطه مند در شرکت های بیمه دولتی در ایران
    مدیریت بازاریابی , شماره 2 , سال 2 , بهار 1386
    در عصر حاضر، بخش خدمات دستخوش آنچنان تغییراتی است که در طول تاریخ خود تجربه نکردهاست. این تغییرات هم بر ساختار صنعت و هم بر ماهیت رقابت تاثیر گذاشت هاند. جای تعجب نیست که دراین محیط پرچالش همراه با تغییرات شتابنده، مؤسسات خدماتی و مالی مجبور شد هاند واکنش خود رانسبت به چکیده کامل
    در عصر حاضر، بخش خدمات دستخوش آنچنان تغییراتی است که در طول تاریخ خود تجربه نکردهاست. این تغییرات هم بر ساختار صنعت و هم بر ماهیت رقابت تاثیر گذاشت هاند. جای تعجب نیست که دراین محیط پرچالش همراه با تغییرات شتابنده، مؤسسات خدماتی و مالی مجبور شد هاند واکنش خود رانسبت به بازار تغییر دهند کمتر روی محصولات و بیشتر بر مشتریان و رقابت متمرکز شوند، و به جایدید کوتاه مدت، دید بلند مدت داشته باشند. شدت رقابت و پیچیدگی آن بسیاری از شرکت ها را ناگزیر ازپذیرش جهان بینی جدید بازاریابی، یعنی "بازاریابی رابطه مند"، نموده است. کاتلر( 2000 ) بازاریابی رابطه مند را "ایجاد، حفظ و تقویت روابط قوی با مشتریان و سایر گروههای ذینفع" تعریف کرده است. تحقیق حاضر به شناسایی موانع و محدودیت های اجرای بازاریابی رابط همند در شرکت های بیمه دولتی در ایران می پردازد. محقق ضمن مرور گسترده ای در منابع ثانویه و مصاحبه با افراد با تجربه در صنعت بیمه و شرکت های بیمه ایران، آسیا، دانا و البرز موانع مزبور را شناسایی نموده و پرسشنامه ای شامل 47 متغیر را بین 380 نفر از مدیران و کارشناسان چهار شرکت مزبور (که در مجموع 89 درصد از بازار بیمه ایران را در سال 1383 در اختیار دارند) پخش نمود. تحلیل عاملی متغیرهای مزبور موجب تقلیل آنها به 12 عامل 64 درصد از کل واریانس متغیرها را توجیه م ینمود گردید. در این تحقیق، ضمن معرفی / اصلی، که 5 عوامل مزبور، مدل جدیدی که در مورد موانع به کارگیری بازاریابی رابطه مند در شرکت های بیمه دولتی ایران طراحی شده است، ارائه می گردد. پرونده مقاله