فهرست مقالات علی مشایخ نیا


  • مقاله

    1 - بررسی رابطه بین کشور مبدأ و ارزش برند (مطالعه موردی: گراد)
    مدیریت بازاریابی , شماره 17 , سال 7 , زمستان 1391
    امروزه از ارزش برند به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت ها نام برده می شود و ساختن برندهای قوی برای بسیاری از شرکت ها در اولویت می باشد. برند قوی مزیت های زیادی را برای شرکت ها به ارمغان می آورد که همه آن ها در نهایت منجر به سود بیشتر برای شرکت ها می شود. یکی از عوامل موث چکیده کامل
    امروزه از ارزش برند به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت ها نام برده می شود و ساختن برندهای قوی برای بسیاری از شرکت ها در اولویت می باشد. برند قوی مزیت های زیادی را برای شرکت ها به ارمغان می آورد که همه آن ها در نهایت منجر به سود بیشتر برای شرکت ها می شود. یکی از عوامل موثر در ارزش برند، تصویر کشور مبدأ برند می باشد. تصویر کشور مبدأ برند تصویری است که مشتریان از طریق آن با کشور مبدأ برند ارتباط برقرار می کنند. مقاله حاضر به بررسی ارتباط بین تصویر کشور مبدأ با ابعاد ارزش برند شامل تمایز برند، وفاداری برند و کیفیت ادراک شده برند و در نهایت تصویر کشور مبدأ با ارزش برند می پردازد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 137 نمونه از بین مشتریان گراد در چهار شعبه از فروشگاه های شهر تهران جمع آوری شد و با تحلیل رگرسیون ارتباطات بررسی شدند. نتایج به دست آمده وجود ارتباط بین تصویر کشور مبدأ و ارزش برند را تصدیق نمود. پرونده مقاله