فهرست مقالات علیرضا پورابراهیمی


  • مقاله

    1 - ارائه‌ی یک مدل دو مرحله‌ی مبتنی بر داده کاوی جهت ارزیابی عملکرد مشتریان مشترک بانک و بیمه
    دانش مالی تحلیل اوراق بهادار , شماره 2 , سال 14 , تابستان 1400
    اکتشاف دانش از پایگاه داده و داده کاوی یکی از مهم ترین ابزار های مدیریت ارتباط با مشتری است که می تواند به سازمان با تاکید بر یافتن اطلاعات مفید یا دانش مورد علاقه آن کمک کند. امروزه بانک ها و بیمه ها از پایگاه های اطلاعاتی متعدد و گسترده ای برخوردار هستند که حاوی اطلاع چکیده کامل
    اکتشاف دانش از پایگاه داده و داده کاوی یکی از مهم ترین ابزار های مدیریت ارتباط با مشتری است که می تواند به سازمان با تاکید بر یافتن اطلاعات مفید یا دانش مورد علاقه آن کمک کند. امروزه بانک ها و بیمه ها از پایگاه های اطلاعاتی متعدد و گسترده ای برخوردار هستند که حاوی اطلاعات مربوط به مبادلات و جزئیات دیگر مربوط به مشتریانشان هستند. اطلاعات ارزشمند تجاری از درون همین ذخایر داده ای قابل بازیابی است. اما پشتیبانی از این دست تحلیل ها و تصمیم گیری با استفاده از زبان های گزارش گیری سنتی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراینبا توجه به اهمیت اطلاعات مشتریان مشترک بانک و بیمه باید آنها را هرچه دقیق تر تحلیل نمود. در این تحقیق با گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان مشترک بانک و بیمه یک متدولوژی مبتنی بر داده کاوی جهت ارزیابی مشتریان بر اساس شاخص های عملکردی آنها در حوزه بانکی و بیمه ای ارائه می شود. همچنین با تحلیل رفتار مشتریان با استفاده از یه رویکرد دو مرحله ای مبتنی بر یادگیری بدون نظارت و یادگیری با نظارت اقدام به پیش بینی رفتار مشتریان جدیدالورود خواهیم نمود. پرونده مقاله