فهرست مقالات معصومه رییسی


  • مقاله

    1 - نقش فعالیتهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطه‌ای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز
    نوآوری در مدیریت ورزشی , شماره 5 , سال 2 , بهار 1402
    مقدمه:هدف پژوهش حاضر تعیین نقش فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطه‌ای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاه‌های ورزشی تبریز میباشد. روش کار:پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پ چکیده کامل
    مقدمه:هدف پژوهش حاضر تعیین نقش فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطه‌ای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاه‌های ورزشی تبریز میباشد. روش کار:پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر تبریز که در شبکه های اجتماعی بوده اند. برای تعیین حجم بخاطر نامحدود بودن جامعه، 384 نفر انتخاب شد. داده‌ها با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که در این راستا از نرم افزارهای SPSS و smart PLS استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها در این پژوهش شامل 3 پرسشنامه بود که روایی و پایایی ابزارها مورد تاییدقرار گرفت. داده‌های گردآوری شده در دو سطح مورد تجزیه و تحلیل (آمار توصیفی و آمار استنباطی) قرار گرفتند.یافته‌ها:نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و متغیر واسطه‌ای ارزش ادراک شده بر رضایت مشتریان تاثیر مثبت داشته و همچنین ارزش ادراک شده تأثیر فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان را واسطه می‌کند. با ظهور شبکه‌های‌اجتماعی،سبکی جدید در تعاملات و نحوه ارتباطات بشر در سراسر دنیا بوجود آمده‌است. نتیجه‌گیری:براساس مدل بدست آمده و ارتباطات خوب و تایید شده بین مولفه های مدل و ظرفیت های اشاره شده در مدل، می‌توان گفت توسعه و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی موجب دگرگونی در ارتباطات و کیفیت آن شده و امروزه تنها کسب وکاری اجازه حیات می‌یابد که بتواند استراتژیهای بازاریابی خود را متناسب با سبک ارتباطی دنیای مدرن تنظیم و به اجرا درآورد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - نقش فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت با تاکید بر نقش میانجی قابلیت‌های پویا مورد مطالعه شرکت‌های تولید لوازم ورزشی تبریز
    نوآوری در مدیریت ورزشی , شماره 7 , سال 2 , پاییز 1402
    مقدمه: هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت با تاکید بر نقش میانجی قابلیت‌های پویا مورد مطالعه شرکت‌های تولید لوازم ورزشی تبریز می‌باشد. روش کار: پژوهش حاضر از نظر روش‌شناسی، از نوع کمی، از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع تو چکیده کامل
    مقدمه: هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت با تاکید بر نقش میانجی قابلیت‌های پویا مورد مطالعه شرکت‌های تولید لوازم ورزشی تبریز می‌باشد. روش کار: پژوهش حاضر از نظر روش‌شناسی، از نوع کمی، از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکت‌های تولید لوازم ورزشی تبریز بوده حجم نمونه 300 شرکت انتخاب شد. داده‌ها با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که در این راستا از نرم افزارهای SPSS و smart PLS استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه قابلیت‌های پویای سازمانی جی یانگ مک کاب و همکاران، پرسشنامه فناوری اطلاعات بر اساس مدل سابروال و چان و عملکرد شرکت (سوها و یاداو) بود که روایی و پایایی ابزار مورد تایید قرار گرفت. داده‌های گردآوری شده در دو سطح مورد تجزیه و تحلیل (آمار توصیفی و آمار استنباطی) قرار گرفت.یافته‌ها: یافته های بدست آمده نشان داد که فناوری اطلاعات از طریق عملکرد خود به عنوان یک مکانیسم هماهنگی و یکپارچه سازی بر مزیت‌های رقابتی تأثیر می‌گذارد، که منجر به بهبود قابلیت های مدیریت در شرکت‌ها و بین سازمان های تولیدی می شود، که منجر به تمایز بیشتر و افزایش عملکرد می‌شود. نتیجه‌گیری: براساس مدل بدست آمده و ارتباطات تایید شده بین مولفه های مدل ، نتایج بدست آمده حاکی است که فناوری اطلاعات و قابلیت‌های پویا برعملکرد شرکت‌های تولید لوازم ورزشی تبریز تاثیر مثبت داشته وهمچنین قابلیت‌های پویا تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت را واسطه می‌کند. پرونده مقاله