فهرست مقالات جلال حقیقت منفرد


  • مقاله

    1 - ‎سناریو پردازی آینده تاثیرگذاری تعالی سازمانی بر مدیریت بازاریابی در حوزه دانشگاه ها
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 134 , سال 34 , پاییز 1402
    در این تحقیق به بررسی سناریو پردازی آینده تاثیرگذاری تعالی سازمانی بر مدیریت بازاریابی در حوزه دانشگاه ها پرداخته شد. جامعه آماری این تحقیق شرکت کنندگان متخصصین یا خبرگان می باشند. آنها با خصوصیات دانش و تجربه در موضوع، تمایل، زمان کافی برای شرکت و مهارت های ارتباطی مؤث چکیده کامل
    در این تحقیق به بررسی سناریو پردازی آینده تاثیرگذاری تعالی سازمانی بر مدیریت بازاریابی در حوزه دانشگاه ها پرداخته شد. جامعه آماری این تحقیق شرکت کنندگان متخصصین یا خبرگان می باشند. آنها با خصوصیات دانش و تجربه در موضوع، تمایل، زمان کافی برای شرکت و مهارت های ارتباطی مؤثر نیاز دارند. نمونه آماری این تحقیق 10 نفر از خبرگان این صنعت به منظور مصاحبه انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق ، تحقیقات میدانی شامل کتاب، مقاله ، اینترنت ویا هر مرجع ومنبع مناسب علمی یافته های تجربی وپرسش از نخبگان ومتخصصین حوزه های مرتبط (مصاحبه) می باشد. بعد از انجام مراحل مصاحبه به تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شد. روش تجزیه و تحلیل مصاحبه تحلیل تم است. تحلیل تِم روشی برای تعیین، تحلیل و بیان الگوهای (تِم ها) موجود درون داده ها است. اصلی ترین تم های استخراج شده از تحقیق کنونی عبارت اند از زمینه منابع انسانی، مدیریت ارزش و شناسایی رقبا است. در سناریوی اول، چشم انداز 10 سال آینده دانشگاه آزاد در ایران در صورت ادامه وضع موجود، چندان مطلوب ارزیابی نمی شود. با ادامه روند فعلی، سهم دانشجویان دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های آن در کشورمان بسیار اندک است. در سناریو دوم( رشد سریع و هم پیوندی با جهان) پیشنهاد شده تا ایران از طریق جذب هرچه بیشتر دانشجو با اقتصاد جهانی پیوند برقرار سازد. سناریو سوم رشد متعادل و هم پیوندی با جهان می باشد. رشد 30 درصدی ورود دانشجویان به دانشگاه از اهداف این سناریو است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تحلیل عوامل موثر بر مکان یابی تاسیسات هوشمند تحت پوشش صنعت آب و فاضلاب کشور
    آینده پژوهی مدیریت , شماره 4 , سال 32 , زمستان 1400
    در صنعت آب و فاضلاب ایران، علی رغم توجه به سامانه‌های مدیریت هوشمند، اهداف عملیاتی و پیش نیازهای استقرار آنها، چندان مورد توجه قرار نگرفته‌ و با وجود سرمایه‌گذاری فراوان، عدم توجه به این موضوع، تا حد بسیار زیادی، اثربخشی آنها را با ابهام مواجه کرده و بر همین اساس، این پ چکیده کامل
    در صنعت آب و فاضلاب ایران، علی رغم توجه به سامانه‌های مدیریت هوشمند، اهداف عملیاتی و پیش نیازهای استقرار آنها، چندان مورد توجه قرار نگرفته‌ و با وجود سرمایه‌گذاری فراوان، عدم توجه به این موضوع، تا حد بسیار زیادی، اثربخشی آنها را با ابهام مواجه کرده و بر همین اساس، این پژوهش به منظور تحلیل عوامل موثر بر مکان یابی تاسیسات آب و فاضلاب هوشمند، از منظر الزامات استقرار آنها انجام شده است. پس از بررسی مستندات موجود، مصاحبه، تحلیل مضمون، تشکیل گروه کانونی و طراحی شبکه مضامین در گام نخست، در گام دوم و جهت بررسی روایی مضامین، از تدوین پرسشنامه، تعیین حجم نمونه و آزمون نرمال بودن ، ضریب کیسرمیرالکین، آزمون کرویت بارتلت، تحلیل عاملی و آزمون های نیکویی برازش استفاده، عوامل موثر بر مکان یابی تاسیسات هوشمند شناسایی و در نهایت از بارعاملی جهت رتبه بندی متغیرهای قابل اندازه گیری استفاده شده است. نتایج گواه است که متغیر مکنون پیش نیازهای استقرار سامانه مدیریت هوشمند آب تاثیر بیشتری در قیاس با متغیر اهداف دارد. بیشترین تاثیر در میان پیش نیازها ، متعلق به گزینه " وجود استراتژی اجرایی مناسب " است و"مدیریت هوشمند شبکه توزیع"بیش ترین تاثیر را بین اهداف استقرار تاسیسات آب هوشمند دارد. پرونده مقاله