فهرست مقالات حمیدرضا وزیری گهر


  • مقاله

    1 - تأثیر هوش تجاری، یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکت‌های دانش بنیان واقع در پارک نوآوری دانشگاه تهران
    پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار , شماره 31 , سال 14 , زمستان 1402
    هدف مطالعه حاضر تعیین تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق متغیر واسطه‌ای نوآوری و یادگیری سازمانی است. جامعه آماری مطالعه شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستند، که برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه ساختار یافته و مبتنی بر مطالعۀ یانگ و همکاران (202 چکیده کامل
    هدف مطالعه حاضر تعیین تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق متغیر واسطه‌ای نوآوری و یادگیری سازمانی است. جامعه آماری مطالعه شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستند، که برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه ساختار یافته و مبتنی بر مطالعۀ یانگ و همکاران (2022) استفاده شده است. جهت بررسی پايايي پرسش نامه از آلفای كرونباخ، پايايي تركيبي و بار عاملي استفاده شد. بعلاوه، جهت تعيين روايي از روايي محتوای و سازه استفاده گرديد. جهت بررسي مناسب بودن ساختار مدل مفهومي از معيارهاي ضریب تعیین، شاخص ارتباط پيش بين و شاخص اندازه اثر استفاده شد. نتایج نشان داد که ابزار جمع‌آوری داده‌ها از پایایی و روایی لازم برخوردار می‌باشند. همچنین، مناسب بودن ساختار مدل مفهومي تأیید شد. جهت آزمون فرضيه‌ها از مدل معادلات ساختاري مبتنی بر حداقل مجموع مربعات جزئی استفاده شد. نتایج حاصله نشان داد که هوش تجاری بر یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی¬دار دارد. همچنین، یادگیری سازمانی بر نوآوری و عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی دار دارد، نوآوری بر عملکرد مالی تأثیر مثبت و معنی دار دارد و در نهایت، یادگیری سازمانی و نوآوری نقش میانجی در رابطه بین هوش تجاری و عملکرد مالی ایفا می‌نماید. این مطالعه با سنجش تأثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق متغیر واسطه ای نوآوری و یادگیری سازمانی توانست پنجره جدیدی بسوی محققان و دست اندرکاران برای بهبود عملکرد سازمانی بگشاید. بنابراین؛ نتایج این مطالعه می تواند برای مجامع علمی و دست اندرکاران مفید باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی نقش رسانه های اجتماعی در رضایت مشتری با نقش تعدیل گری تبلیغات پیشبردی مطالعه موردی: مشتریان فروشگاههای برند پوشاک کت و شلوار مردانه ایرانی درشهرتهران
    مدیریت بازرگانی و علم اطلاعات , شماره 2 , سال 1 , تابستان 1401
    مسئله مورد مطالعه بررسی نقش رسانه های اجتماعی در رضایت مشتری با نقش تعدیلگری تبلیغات پیشبردی در صنعت پوشاک مردانه تولید داخل است. اهداف اصلی، بررسی رابطه رسانه های اجتماعی بر رضایت مشتری و بررسی نقش تعدیلگری تبلیغات پیشبردی در رابطه ی بین رسانه های اجتماعی بر رضایت مشتر چکیده کامل
    مسئله مورد مطالعه بررسی نقش رسانه های اجتماعی در رضایت مشتری با نقش تعدیلگری تبلیغات پیشبردی در صنعت پوشاک مردانه تولید داخل است. اهداف اصلی، بررسی رابطه رسانه های اجتماعی بر رضایت مشتری و بررسی نقش تعدیلگری تبلیغات پیشبردی در رابطه ی بین رسانه های اجتماعی بر رضایت مشتری و اهداف فرعی نیز بررسی رابطه شهرت، کیفیت و رضایت از برند رسانه اجتماعی بر رضایت مشتریان است. جامعه ی آماری مشتریان فروشگاههای برند پوشاک کت و شلوار مردانه ایرانی در سطح شهر تهران و نمونه بر اساس فرمول کوکران 385 نفر، و بروش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد. گردآوری داده ها به روش کتابخانه ای، جستجو از طریق منابع اینترنتی و نیز مطالعه میدانی بوسیله پرسشنامه بود. آمار توصیفی از نرم افزار اس پی اس اس و نیز آمار استنباطی از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. یافته ها نشان میدهند که رسانه های اجتماعی با رضایت مشتریان فروشگاههای پوشاک مردانه ایرانی در سطح شهر تهران رابطه ی معناداری دارد و تبلیغات پیشبردی فروش نقش تعدیلگری را در این میان ایفا میکند. همچنین شهرت، کیفیت و رضایت از برند رسانه اجتماعی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد. نتایج برگرفته از این پژوهش حاکی است که تبلیغات پیشبردی فروش و نیز رسانه های اجتماعی بر شکل گیری نگرش مثبت مشتریان نسبت به محصولات صنعت کت و شلوارهای تولید داخلی مؤثر بوده است. پرونده مقاله