-
مقاله
1 - Presenting a Model of Product Development Process Management in Gas Refining CompanyJournal of System Management , شماره 2 , سال 7 , بهار 2021Every company should think about producing new goods, the production of alternative goods is necessary in order to stabilize the level of sales or new sales; Customers also want new products, and if the company neglects to do so, competitors will certainly do so. Theref چکیده کاملEvery company should think about producing new goods, the production of alternative goods is necessary in order to stabilize the level of sales or new sales; Customers also want new products, and if the company neglects to do so, competitors will certainly do so. Therefore, the present article seeks to provide a model appropriate to the conditions of gas refining companies for product development. In this study, the qualitative research method has been used as a grand theory; Using theoretical sampling and theoretical saturation, 20 experts of gas refining companies (Parsian, South Pars, Fajr Jam) were interviewed. Based on the basic theory, the data were analyzed in three stages of coding (open, axial and selective) using MAXQDA software. In the open coding phase, the data were labeled conceptually and then those that were common to each other were named into a category; the obtained categories were 43 categories. In the central coding stage, logical relationships were found between the categories and the obtained categories were included in the open coding under more general categories; finally, in the selective coding stage, all categories were summarized in one main category. The main category of the research was named "Interfering factors in new product development". The final result of this research, according to the researcher's attention and reflection on the details of the process of each of the three refining companies, is to provide an existing common model for all three companies and also to provide a common desired model for all three companies.In the open coding phase, the data was labeled conceptually and then those that were common to each other were named into a category; The obtained categories were 43 categories. In the central coding stage, logical relationships were found between the categories and the obtained categories were included in the open coding under more general categories; Finally, in the selective coding stage, all categories were summarized in one main category. The main category of the research was named "Interfering factors in new product development".The final result of this research, according to the researcher's attention and reflection on the details of the process of each of the three refining companies studied, providing a common model for all three companies and also providing a common model for all three companies. پرونده مقاله -
مقاله
2 - شناسایی مشکلات، راهکارها و عوامل موثر بر موفقیت مدیریت فرایند توسعه محصول جدیدمدیریت صنعتی , شماره 4 , سال 17 , پاییز 2022در دنیای با تغییرات سریع تکنولوژی و رقابتی امروز، شرکتها نیازمند توسعه محصولات جدیدی هستند تا با افزایش مزیت رقابتی، در بازارهای داخلی و جهانی بتوانند رقابت کنند. در این راستا یکی از چالشهایی که شرکتها با آن مواجه هستند، توسعه محصول جدید متناسب با شرایط روز با توجه به چکیده کاملدر دنیای با تغییرات سریع تکنولوژی و رقابتی امروز، شرکتها نیازمند توسعه محصولات جدیدی هستند تا با افزایش مزیت رقابتی، در بازارهای داخلی و جهانی بتوانند رقابت کنند. در این راستا یکی از چالشهایی که شرکتها با آن مواجه هستند، توسعه محصول جدید متناسب با شرایط روز با توجه به محدودیت منابع است. برای کمک به حل مساله فوق با انجام مطالعات کتابخانهای گسترده مراحل و عوامل موثر در مدیریت توسعه محصول مورد شناسایی قرار گرفت. همچنین مشکلات شناسایی، راهکارها و عوامل موثر بر موفقیت فرایند توسعه محصول مورد بررسی قرار گرفت. یافتههای پژوهش مشکلات و راهکارهای موجود در مسیر فرایند توسعه محصول جدید را در مراحل راهبرد محصول جدید، ایدهیابی و غربال کردن ایدهها، توسعه مفهوم محصول و آزمون آن، آزمون تجاری، و راهاندازی و معرفی محصول به بازار بیان نمود. همچنین یافتهها نشان داد عوامل موثر در موفقیت توسعه محصول جدید شامل نوآوری محصول جدید، سهم بازار، فروش، و تحقق اهداف عملکردی محصول، اثربخشی و عملکرد مالی، سودآوری و موفقیت محصول نهایی، معیارهای داخلی بنگاه و خارجی، سرعت ارائه به بازار، عملکرد در بازار، و رضایتمندی مشتری میشود. پرونده مقاله -
مقاله
3 - طراحی الگوی فرایند توسعه محصول در شرکتهای پالایش گاز مبتنی بر نظریه داده بنیادمطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 8 , سال 2 , زمستان 1401در دنیای امروز که با تغییرات سریع تکنولوژی و رقابتی همراه است، شرکتهای صنعتی نیازمند توسعه محصولات جدیدی هستند. در این راستا، هدف این پژوهش ارائه الگوی توسعه محصول جدید متناسب با شرایط شرکتهای پالایش گاز است. این پژوهش از رویکرد نظریه داده بنیاد استفاده کرده است. جامع چکیده کاملدر دنیای امروز که با تغییرات سریع تکنولوژی و رقابتی همراه است، شرکتهای صنعتی نیازمند توسعه محصولات جدیدی هستند. در این راستا، هدف این پژوهش ارائه الگوی توسعه محصول جدید متناسب با شرایط شرکتهای پالایش گاز است. این پژوهش از رویکرد نظریه داده بنیاد استفاده کرده است. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران، روسای ادارات، کارشناسان شرکتهای پالایشی مورد مطالعه میباشد. این پژوهش پس از انجام 20 مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان، الگوی فرایند توسعه محصول را براساس راهبرد پژوهش کیفی و با استفاده از نرمافزار MAXQDA مدلسازی کرده است. یافتهها نشان داد شرایط علی توسعه محصول، شامل فشارهای ناشی از سیاستهای نظام، نگرش مشتریمداری و عوامل درون سازمانی موجب حرکت به سمت مدیریت توسعه محصول و شرایط زمینهای، شامل ملاحظات مالی- اقتصادی، سیاسی، قانونی، فنی- تکنولوژیکی، حاکمیتی و سرمایهگذاری میشود. همچنین، شرایط مداخلهگر شامل زیر ساختها، ویژگیهای مدیریتی، ویژگیهای کارمندان و ساختار سازمانی میشود. پدیده اصلی نیز توسعه محصول است. همچنین، راهبردها شامل تشکیل تیم توسعه محصول، غربال ایدهها، تحقیقات بازاریابی، بازارسنجی، تسریع فرایند ایده تا عمل، امکانسنجی مقدمات تولید، فراهمسازی مقدمات تولید، ایدهپردازی دقیق و انطباق استراتژی به صورت افقی و عمودی میشود. در نهایت، پیامدهای مورد انتظار مدیریت توسعه محصول شامل حضور به موقع محصول در بازار و افزایش فروش و صادرات است. پرونده مقاله