فهرست مقالات حدیث قاسمیان اصل


  • مقاله

    1 - ارائه الگوی حمایت سازمانی و اجتماعی ادراک شده و کیفیت زندگی کاری با نقش تعدیلگر توانمندسازی روانشناختی
    آموزش و پرورش متعالی , شماره 2 , سال 2 , تابستان 1401
    مقدمه و هدف: هدف از این پژوهش ارایه الگوی حمایت سازمانی و اجتماعی ادراک شده و کیفیت زندگی کاری با نقش تعدیلگر توانمندسازی روان‌شناختی معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. ماهیت تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و به لحاظ روابط بین متغیرها از نوع همبستگی است. روش ش چکیده کامل
    مقدمه و هدف: هدف از این پژوهش ارایه الگوی حمایت سازمانی و اجتماعی ادراک شده و کیفیت زندگی کاری با نقش تعدیلگر توانمندسازی روان‌شناختی معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. ماهیت تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و به لحاظ روابط بین متغیرها از نوع همبستگی است. روش شناسی پژوهش: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود و از این تعداد83 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه گیری کل شمار با محقق همکاری کردند. جهت گردآوری داده ها از یک پرسشنامه مشخصات فردی و چهار پرسشنامه استاندارد حمایت سازمانی ادراک شده(ایسنبرگر و همکاران، حمایت اجتماعی ادراک شده (زیمت و همکاران)، کیفیت زندگی کاری (کاری والتون) و توانمندسازی روان‌شناختی (اسپریتزر ) استفاده گردید. به منظور توصیف داده ها از روش‌های آمار توصیفی و برای تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها از روش های آماری توصیفی و آزمون کلموگروف -اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و معادلات ساختاری در نرم افزار پیرلس استفاده شد. یافته ها: یافته های این تحقیق نشان داد که بین حمایت های سازمانی ادراک شده و حمایت های اجتماعی ادراک شده با کیفیت زندگی کاری از طریق توانمندسازی روان‌شناختی آزمودنی ها ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین الگوی ارایه شده در تحقیق از برازش مناسبی برخوردار می باشد.(01/0P ≤). نتیجه گیری: در نتیجه شایسته است که در سازمان ها به منظور بالارفتن کیفیت زندگی کاری توجه بیشتری به متغیرهای حمایت اجتماعی،حمایت سازمانی و توانمند سازی روانشناختی کارکنان شود. پرونده مقاله