فهرست مقالات فاطمه زین العابدین


  • مقاله

    1 - تأثیر روش آموزش مبتنی بر بازی وار سازی بر یادگیری دانش‌آموزان پایه سوم شهرستان قدس
    مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , شماره 13 , سال 4 , بهار 1403
    تاثیر روش‌های آموزش مختلف با توجه به تاثیرگذاری مستقیم روش آموزش بر کیفیت یادگیری پیوسته مورد توجه کارشناسان حوزه آموزش‌وپرورش بوده است. این پژوهش از نوع کاربردی است و هدف از پژوهش تاثیر روش آموزش مبتنی بر بازی وار سازی بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان در درس ریاضی است. جام چکیده کامل
    تاثیر روش‌های آموزش مختلف با توجه به تاثیرگذاری مستقیم روش آموزش بر کیفیت یادگیری پیوسته مورد توجه کارشناسان حوزه آموزش‌وپرورش بوده است. این پژوهش از نوع کاربردی است و هدف از پژوهش تاثیر روش آموزش مبتنی بر بازی وار سازی بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان در درس ریاضی است. جامعه آماری مورد بررسی دانش‌آموزان مقطع سوم دبستان شهرستان قدس می‌باشد. از روش شبه آزمایشی و با استفاده از طرح پیش آزمون- پس آزمون گروه کنترل این بررسی انجام شد. روش نمونه‌گیری نیز به صورت تصادفی ساده از بین 30 دانش‌آموز در یک کلاس و در دو گروه 15 نفره کنترل و آزمایش صورت گرفته است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته در بین دو گروه توزیع شده است. روایی این پرسشنامه توسط گروه نخبگانی و پایایی نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ سنجیده شد که نتجیه با 0.8 شده بود. سپس هشت جلسه تدریس ریاضی با استفاده از روش بازی وار سازی به دانش‌آموزان گروه آزمایش آموزش داده شد. بعد از اتمام جلسات مجدد پرسشنامه در اختیار دانش‌آموزان دو گروه قرار گرفت و نتایج جمع‌آوری شد. با استفاده از نرم‌افزار spss و آزمون آماری کوواریانس تفاوت میانگین‌ها مورد بررسی قرار گرفت که نتایج نشان دهنده این امر بود که در پنج بعد کیفیت یادگیری (نگرش و ادراکات، اکتساب و درهم تنیدن دانش، بسط و اصلاح دانش، استفاده معنادار از دانش، عادت‌های ذهنی) میانگین حاصل شده در گروه آزمایش بالاتر از گروه کنترل بوده است که به روش سنتی ریاضی تدریس می شده است. پرونده مقاله