فهرست مقالات هادی ابوالفتحی


  • مقاله

    1 - بررسی تاثیر مولفه های حکمرانی خوب بر توسعه کارآفرینی در بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران
    سیاست گذاری شهری و منطقه ای- نشریه علمی دانشگاه آزاد اسلامی , شماره 10 , سال 3 , تابستان 1403
    این تحقیق در راستای بررسی تاثیر مولفه های حکمرانی خوب بر توسعه کارآفرینی در بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه چکیده کامل
    این تحقیق در راستای بررسی تاثیر مولفه های حکمرانی خوب بر توسعه کارآفرینی در بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه کارکنان بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران در تهران می باشند که تعداد آنها حدودا 350000 نفر می باشد. روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری ساده می باشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه گیری (براساس شیوة نمونه گیری مندرج در جدول مورگان( تعداد 384 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده و سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در سه بعد و 44 گویه تنظیم براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت، و گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت، مولفه های حکمرانی خوب بر توسعه کارآفرینی در بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران اثر مثبت و معنی داری دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - مؤلفه های سازنده برای بهره وری حکمران خوب در دولت کارآفرین و ارائه الگوی کاربردی مرتب
    آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی , شماره 1 , سال 6 , بهار 1401
    امروزه دولت‌ها برای جلب و توسعه سرمایه‌های مادی و انسانی و رسیدن به خودکفایی در خصوص اشتغال و کسب درآمد، علاوه بر شناسایی ویژگی‌های دولت کارآفرین و حکمران خوب باید الگویی طراحی کنند تا حکمران خوب بتواند در حوزه کارآفرینی نیز کارآمد و اثربخش باشد، هدف پژوهش ارائه الگوی ت چکیده کامل
    امروزه دولت‌ها برای جلب و توسعه سرمایه‌های مادی و انسانی و رسیدن به خودکفایی در خصوص اشتغال و کسب درآمد، علاوه بر شناسایی ویژگی‌های دولت کارآفرین و حکمران خوب باید الگویی طراحی کنند تا حکمران خوب بتواند در حوزه کارآفرینی نیز کارآمد و اثربخش باشد، هدف پژوهش ارائه الگوی ترکیبی دولت کارآفرین و حکمرانی خوب در بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران است. پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر داده آمیخته اکتشافی از نظر ماهیت در بعد کیفی داده بنیاد و در بعد کمی، مقطعی است. جامعه آماری در بعد کیفی خبرگان حوزه با مدرک دکتری رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 33 نفر و در بعد کمی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی دولت به تعداد 400 نفر است. حجم نمونه در بخش کیفی 30 نفر و در بخش کمی 196 نفر است. ابزار سنجش در بخش کیفی یک فرم مصاحبه است که بر اساس کدگذاری باز و محوری تهیه شده، با تعداد 2 بعد، 23 مؤلفه و 145 شاخص نهایی شد. در بخش کمی نیز فرم مصاحبه، توسط پژوهشگر به پرسشنامه تبدیل و به کمک آزمون عاملی تأییدی تجزیه و تحلیل شد که با اختلاف 6 مؤلفه و 38 شاخص، مورد تأیید قرار گرفت. یافته‌های پژوهش در بخش کیفی نشان داد که الگوی ترکیبی دولت کارآفرین و حکمرانی خوب در بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران مشتمل بر 2 بعد با تعداد 23 مؤلفه و 145 شاخص، نتیجه بعد کیفی مورد تأیید قرار گرفته که تعداد 6 مؤلفه و 38 شاخص در بعد کمی، کمتر از بعد کیفی است. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی تاثیر رهبری اصیل بر رفتار غیر اخلاقی سازمانی با نقش میانجی تعامل کاری (مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی استان تهران)
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 5 , سال 11 , زمستان 1399
    تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر رهبری اصیل بر رفتار غیراخلاقی سازمانی با نقش میانجی تعامل کاری (مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران) صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی از نظر ماهیت و روش انجام، توصیفی و غیرآزمایشی، از نظر داده، کمی و به‌منظور جمع چکیده کامل
    تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر رهبری اصیل بر رفتار غیراخلاقی سازمانی با نقش میانجی تعامل کاری (مورد مطالعه: سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران) صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی از نظر ماهیت و روش انجام، توصیفی و غیرآزمایشی، از نظر داده، کمی و به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات به‌منظور رسیدن به اهداف تحقیق، از پرسشنامه توماسز (2020) استفاده ‌شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ 0.869 تعیین شده است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران است که تعداد آن‌ها 430 نفر و طبق جدول مورگان، حجم نمونه تعداد 203 نفر می‌باشد.نمونه ها به روش تصافی ساده انتخاب شدند. جهت آزمون فرضیه‌ها از روش معادلات ساختاری (SEM) به کمک نرم‌افزارهای SPSS نسخه 22 و Smart pls نسخه 2 استفاده ‌شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که رهبری اصیل تأثیری معنادار بر رفتار غیراخلاقی سازمانی با نقش میانجی تعامل کاری دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - تأثیر قابلیت های بازاریابی آنلاین بر عملکرد بین المللی با توجه به نقش میانجی جهت گیری بازار محور و جهت گیری راهبر بازار
    مدیریت بازرگانی و علم اطلاعات , شماره 5 , سال 1 , زمستان 1401
    هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر قابلیت‌های بازاریابی آنلاین با توجه به نقش میانجی جهت گیری بازار محور و جهت گیری راهبر بازار بر عملکرد بین المللی می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی؛ از نظر ماهیت، توصیفی- پیمایشی و از نظر داده، کمی است. جامعه آماری پژوهش شامل تما چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر قابلیت‌های بازاریابی آنلاین با توجه به نقش میانجی جهت گیری بازار محور و جهت گیری راهبر بازار بر عملکرد بین المللی می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی؛ از نظر ماهیت، توصیفی- پیمایشی و از نظر داده، کمی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان بخش فروش شرکت‌های کوچک و متوسط صنعت مواد غذایی در شهر تهران به تعداد 705 نفر و شاغل در 137 شرکت می‌باشد. جهت تعیین حداقل حجم نمونه لازم، از جدول مورگان استفاده شد که براساس این جدول تعداد 248 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش نمونه‌گیری در دسترس و از ابزار پرسش‌نامه استاندارد (تولستوی و همکاران، 2021) با ضریب آلفای کرونباخ (0.875) برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. جهت برازش مدل مفهومی این مطالعه و آزمون فرضیه‌ها از روش تحلیل مسیر و معادلات ساختاری به کمک نرم افزار لیزرل استفاده شد. بررسی فرضیه‌های تحقیق حاکی از این بود که قابلیت های بازاریابی آنلاین بر جهت گیری بازار محور، جهت گیری راهبر بازار و عملکرد بین المللی تاثیر معنادار و مثبتی دارد. جهت‌گیری بازار محور و جهت‌گیری راهبر بازار نیز بر عملکرد بین المللی تاثیر معنادار و مثبتی دارد. در نهایت مشخص شد که جهت‌گیری بازار محور و جهت‌گیری راهبر بازار نقش میانجی میان قابلیت های بازاریابی آنلاین و عملکرد بین المللی دارند. پرونده مقاله