فهرست مقالات ناصر قبولی


  • مقاله

    1 - کشف دانش حاکم بر ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مشتریان در انتخاب بانک‌ها با استفاده از قوانین انجمنی در داده کاوی
    مهندسی مدیریت نوین , شماره 4 , سال 9 , پاییز 1402
    هدف از پژوهش حاضر کشف دانش حاکم بر ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان در انتخاب بانک‌ها با استفاده از قوانین انجمنی در داده کاوی است تصمیم گیری مؤثر و یادگیری در دنیای در حال رشد و با پیچیدگی های چشمگیر علاوه بر وجود مدیران و رهبرانی متفکر، نیاز به ابزارهایی جهت درک ساختاره چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر کشف دانش حاکم بر ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان در انتخاب بانک‌ها با استفاده از قوانین انجمنی در داده کاوی است تصمیم گیری مؤثر و یادگیری در دنیای در حال رشد و با پیچیدگی های چشمگیر علاوه بر وجود مدیران و رهبرانی متفکر، نیاز به ابزارهایی جهت درک ساختارهای سیستم های پیچیده و تلخیص انبوه داده ها و تولید دانش برای تصمیم گیری دارند. اکثر کسب‌وکارها، مشتریان کلیدی خود را از طریق ویژگی جمعیت شناختی متنوع شناسایی می کنند. کسب‌وکارها همچنین مصرف کنندگان خود را به وسیلۀ ویژگی های مشابه در تبلیغات و ترفیعات برنامه های بازاریابی خود هدف قرار می‌دهند. هدف گیری مصرف کنندگان با ویژگی های جمعیت شناختی مشابه به حداکثرسازی فروش و سودآوری کسب‌وکار کمک می نماید. بانک‌ها نیز به عنوان بخش مهمی از اقتصاد یک کشور از این قاعده مستثنی نیستند. داده‌کاوی این مسأله را با فراهم کردن روش‌ها و نرم‌افزارهایی برای خودکارسازی تحلیل‌ها و اکتشاف از مجموعۀ داده‌های بزرگ و پیچیده حل می‌کند. این پژوهش بر اساس استاندارد CRISP-DM انجام گرفته و داده ها با پرسشنامه جمع آوری شده و نتایج آن به‌صورت بانک اطلاعاتی به یک نود منبع تبدیل و سپس با استفاده از نرم‌افزار spss modeler قوانین انجمنی مربوط به رفتار مشتریان آن بانک استخراج شده است. قوانین استخراج نشان‌دهندۀ تغییر ها، چه تأثیری در سایر عوامل و در نهایت در دستیابی به اهداف دارند. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - فراتحلیل عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک
    پژوهش های مدیریت راهبردی , شماره 1 , سال 25 , بهار 1398
    هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل ادبیات موجود در زمینه عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک‌ها و تعیین متغیرها و تعیین اندازه اثر متغیرهای مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک‌ها است. بانک‌ها برای حفظ مشتریان و کسب سهم بیشتر از بازار مصرف کنندگان، ملزم به شناخت رفت چکیده کامل
    هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل ادبیات موجود در زمینه عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک‌ها و تعیین متغیرها و تعیین اندازه اثر متغیرهای مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک‌ها است. بانک‌ها برای حفظ مشتریان و کسب سهم بیشتر از بازار مصرف کنندگان، ملزم به شناخت رفتار و نیازهای مصرف کنندگان هستند و با توجه به اینکه پژوهش‌های متعددی در این باب صورت گرفته و از آنجایی که در این پژوهش ها توانایی مهار و کنترل محیط پژوهش، نمونه و روش ها، ابزار اندازه‌گیری از پژوهشی به پژوهشی دیگر متفاوت بوده، نتایج پژوهش‌ها متفاوت و بعضاً متعارض بوده لذا از این رو انجام پژوهش‌های ترکیبی که عصاره پژوهش‌های انجام شده در این موضوع را به شیوه نظام مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد، اهمیت فراوان دارد. در مجموع 15 مطالعه انتخاب و با نرم افزار CMA2 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که عوامل ذیل در ترجیح مشتریان در انتخاب بانک ها نقش داشته اند: ۱- تسهیلات مالی ۲- اعتماد به بانک ۳- نحوه برخورد کارکنان ۴- ارائه خدمات بانکی ۵- شرایط فیزیکی و مکانی ۶- فناوری جدید و پیشرفته ۷- شهرت و اعتبار بانک ۸- امنیت و حفظ اطلاعات ۹- هزینه ارائه خدمات ۱۰- دسترسی سریع به بانک ۱۱- بازاریابی پرونده مقاله