فهرست مقالات فرح نادری


  • مقاله

    1 - مدل ساختاری رابطه معنای تحصیلی ، انعطاف‌پذیری خانواده ، حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس با پایستگی تحصیلی با نقش میانجی شکفتگی تحصیلی در دانش‌آموزان دختر پایه دوازدهم شهر شیراز
    فصلنامه علمی روش ها و مدل های روانشناختی , شماره 1 , سال 13 , بهار 1401
    مقدمه :این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین معنای تحصیلی ، انعطاف‌پذیری خانواده، حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس با پایستگی تحصیلی با نقش میانجی انگیزش تحصیلی در دانش‌آموزان دختر پایه دوازدهم شهرستان شیراز انجام‌شده است.
    روش:روش پژوه چکیده کامل
    مقدمه :این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین معنای تحصیلی ، انعطاف‌پذیری خانواده، حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس با پایستگی تحصیلی با نقش میانجی انگیزش تحصیلی در دانش‌آموزان دختر پایه دوازدهم شهرستان شیراز انجام‌شده است.
    روش:روش پژوهش‌ توصیفی از نوع همبستگی است . جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر به تعداد 8681 نفر بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای مرحله‌ای 400 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌های پژوهش از شش پرسش‌نامه استاندارد معنای تحصیلی هندرسون–کینگ و اسمیت (2006) ؛ انعطاف‌پذیری خانواده شاکری (1382)؛ حمایت تحصیلیساندز و پلانکت (2005)؛ ادراک از محیط کلاسداندی (2001)؛ پایستگی تحصیلی مارتین و مارش ( 2008) و شکفتگی تحصیلی دینر و همکاران ( 2010) استفاده شد. روایی پرسش‌نامه‌ها با استفاده از روایی محتوایی و صوری، و پایایی آن نیز از راه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و به ترتیب 86/0، 84/0، 83/0، 85/0 و 82/0 آورد شد.
    یافته ها: نتایج نشان داد که انعطاف‌پذیری خانواده، حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس بر پایستگی تحصیلی اثر معنادار و مثبت دارند و شکفتگی تحصیلی در مدل نقش میانجی دارد
    نتیجه گیری: می‌توان با افزایش متغیرهای مستقل و میانجی مدل پایستگی تحصیلی دانش‌آموزان را  افزایش داد.  پرونده مقاله