فهرست مقالات علیرضا عصاره


  • مقاله

    1 - سلامت روان دانش‌آموزان ابتدایی در همه‌گیری کرونا؛ نقش کلیدی سواد سلامت
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , شماره 1 , سال 19 , بهار 1401
    هدف مطالعۀحاضر بررسی سلامت روان دانش‌آموزان ابتدایی در پاندومی کرونا با تأکید بر سواد سلامت است. روش پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و براساس ماهیت و روش پژوهش، کیفی از نوع تحلیل مضمون (شبکۀ مضامین) و برحسب زمان گردآوری دادها از نوع مقطعی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ ماد چکیده کامل
    هدف مطالعۀحاضر بررسی سلامت روان دانش‌آموزان ابتدایی در پاندومی کرونا با تأکید بر سواد سلامت است. روش پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و براساس ماهیت و روش پژوهش، کیفی از نوع تحلیل مضمون (شبکۀ مضامین) و برحسب زمان گردآوری دادها از نوع مقطعی است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ مادران دارای فرزند در دورۀابتدایی ساکن شهر قم در زمان شیوع ویروس کروناست. برای تعیین نمونه‌های این پژوهش از روش نمونه‌گیری هدفمند و به روش گلوله برفی ( تا رسیدن به حد اشباع نظری) استفاده شده است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبۀ نیمه‌ساختار یافته بوده است. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مضموناستفاده شده است. یافته‌های حاصل از مصاحبه در 7 مضمون اصلی و 25 مضمون فرعی استخراج و طبقه‌بندی شدند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که شیوع بیماری کووید 19 با مشکلات روانشناختی مانند (مشکلات رفتاری و هیجانی، مشکلات خودتنظیمی، اضطراب و ترس، مشکلات مربوط به سازگاری و راهبردهای مقابله‌ای، تجربۀ بدرفتاری و آزار هیجانی، خلق افسرده و استرس) برای کودکان مورد مطالعه همراه بوده و شیوع ویروس کرونا سلامت روان کودکان را تحت تأثیر قرار داده است. پرونده مقاله