فهرست مقالات محمود نادری بنی


  • مقاله

    1 - طراحی یک مدل رفتارهای منجر به خرید آنلاین براساس کیفیت سایت
    دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی , شماره 5 , سال 17 , زمستان 1395
    هدف این پژوهش ارائه مدل جامعی از عوامل تعیین‌کننده رفتارهای منجر به خرید آنلاین براساس کیفیت سایت است. پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری همه دانشجویان کارشناسی ارشد غیر مجازی ورودی 1393 دانشگاه یزد بودند که از میان آنها 212 نفر براساس فرمول کوکران و چکیده کامل
    هدف این پژوهش ارائه مدل جامعی از عوامل تعیین‌کننده رفتارهای منجر به خرید آنلاین براساس کیفیت سایت است. پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری همه دانشجویان کارشناسی ارشد غیر مجازی ورودی 1393 دانشگاه یزد بودند که از میان آنها 212 نفر براساس فرمول کوکران و به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌های پرسشنامه که شامل ابعاد کیفیت وب‌سایت برگرفته از سبی (2013)، شنیدرمن (1998)، دیویس، باگوزی و وارشا (1989)، دیزامز، یلیسیو، اردم و یالکین (2015)، ون در مرو و بکر (2003)، الینگ، لنتز، د جونگ و ون دن برق (2012)، لیو، هی، گاو و اکسی (2008)، لی و کوزار (2006)، سلطان یودین (2011)، کولیر و بینستوک (2006)، چافی و اسمیت (2013) و سیتکلفی (2002) و قصد خرید اینترنتی برگرفته از هوانگ و چا (2013) و لیو و جیانگ (2014) بود و همچنین برخی از پرسش‌های پرسشنامه محقق‌ساز بودند. تحلیل داده‌ها به روش حداقل مربعات جزئی و با کمک نرم‌افزار Smart Pls 2.0 و همچنین نرم‌افزار Amos 23 انجام شد. یافته‌ها نشان می‌دهند که کیفیت فنی، ظاهری و محتوای سایت بر قصد خرید اینترنتی تأثیری مثبت دارند (05/0< p ). پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - Presenting a Paradigm Model of Green washing based on the Grounded Theory Approach
    Journal of System Management , شماره 2 , سال 9 , بهار 2023
    Greenwashing is considered as a deliberate and conscious deception of the consumer in relation to the environmental activities of an organization or the environmental benefits of a product, which has adverse consequences for various groups, including consumers, stakehol چکیده کامل
    Greenwashing is considered as a deliberate and conscious deception of the consumer in relation to the environmental activities of an organization or the environmental benefits of a product, which has adverse consequences for various groups, including consumers, stakeholders and the environment, therefore, the purpose of this article was to analyze the different angles of greenwashing in the real context of the companies active in the dairy industry, as well as to identify and explain this phenomenon. The philosophy of this research is interpretive, its approach is qualitative, and the strategy used is grounded theory based on the emergent approach. The studied community included managers and activists of the dairy industry and related organizations, 15of whom were selected through purposive sampling until reaching theoretical saturation, and the research data was collected through semi-structured interviews. In order to check the strength of the research, the four criteria of reliability, transferability, reliability and verifiability have been used. The relevant data analysis has been done using MAXQDA software and open, central and selective coding processes, and during continuous comparison, 427codes, 27concepts, 11categories and 2categories have been obtained. which has led to the emergence of the final model of research around the central category under the title of "companies greenwashing actions" model. The mentioned model includes the causes and results related to the central category of the research. In general, this study, by explaining the greenwashing measures theory, has provided the necessary platform for understanding this category of measures as well as their control and prevention. پرونده مقاله