فهرست مقالات احمد هاشمی


  • مقاله

    1 - مقایسه رفتار اطلاع‌یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , شماره 5 , سال 8 , زمستان 1390
    پژوهش حاضر، با هدف بررسی و مقایسه‌ی رفتار اطلاع‌یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده در نواحی چهارگانه‌ی آموزش و پرورش شهر شیراز انجام گرفت. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی ـ کاربردی به شیوه‌ی پس رویدادی و جامعه‌ی آماری آن کلیه‌ی معلمان شاغل در نواحی چهارگانه‌ی آموزش و پرو چکیده کامل
    پژوهش حاضر، با هدف بررسی و مقایسه‌ی رفتار اطلاع‌یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده در نواحی چهارگانه‌ی آموزش و پرورش شهر شیراز انجام گرفت. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی ـ کاربردی به شیوه‌ی پس رویدادی و جامعه‌ی آماری آن کلیه‌ی معلمان شاغل در نواحی چهارگانه‌ی آموزش و پرورش شیراز را در سال تحصیلی 87 ـ 88 در بر می‌گیرد که تعداد آنها 14284 نفر اعلام شده است. 65 نفر از آنها به عنوان معلم پژوهنده معرفی شده‌اند. ابزار تحقیق، پرسشنامه‌ی محقق ساخته مشتمل بر60 سؤال است که جهت گردآوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق از آمار توصیفی و برای آزمون فرضیات از آمار استنباطی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که نوع اطلاعات مورد نیاز معلمان پژوهنده و غیرپژوهنده متفاوت است و معلمان پژوهنده، بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده کرده و میزان آگاهی آنان از مجاری مختلف تحصیل اطلاعات نیز بیشتر است. همچنین میزان استفاده‌ی معلمان پژوهنده از سخت افزارها و نرم افزار‌ها بیشتر بوده، روش‌های آنان جهت جستجوی اطلاعات متفاوت است. پرونده مقاله