فهرست مقالات نوش آفرین صفری


  • مقاله

    1 - بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه‌‌ی 4 تهران
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , شماره 5 , سال 8 , زمستان 1390
    پژوهش حاضر، به منظور بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان دختر سال اول متوسطه انجام شده است. جامعه‌ی آماری این پژوهش، شامل کلیه‌ی دانش‌آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه‌ی 4 تهران در سال تحصیلی 88 ـ 87 است. حجم نمونه‌ی چکیده کامل
    پژوهش حاضر، به منظور بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان دختر سال اول متوسطه انجام شده است. جامعه‌ی آماری این پژوهش، شامل کلیه‌ی دانش‌آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه‌ی 4 تهران در سال تحصیلی 88 ـ 87 است. حجم نمونه‌ی مورد مطالعه نیز 69 نفر است که 35 نفر آن از مدرسه‌ی هوشمند شهید دکتر صادقی (گروه آزمایش) و 34 نفر دیگر از مدرسه‌ی هدف (گروه کنترل) است و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. این پژوهش به شیوه‌ی شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل انجام شد. ابزارگردآوری داده‌ها در این تحقیق، آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب و پرسشنامه‌ی نگرش‌سنج فناوری اطلاعات و ارتباطات است و آمار استنباطی (تجزیه و تحلیل واریانس چندمتغیره یا مانوا) با نرم‌افزار SPSS18 استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی دانش‌آموزان دختر سال اول متوسطه در کل و در خرده مقیاس‌های تحلیل، ارزشیابی و استنباط تأثیرگذار است. پرونده مقاله