فهرست مقالات صدیقه بهرامی


  • مقاله

    1 - تأثیر آموزش هوش عملی بر اضطراب و تمرکز دانش‌آموزان دختر پایه سوم راهنمایی
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , شماره 2 , سال 6 , تابستان 1388
    این پژوهش به‌منظور بررسی تأثیر آموزش هوش عملی بر اضطراب و تمرکز دانش‌آموزان صورت گرفته است. از بین جامعه آماری دو گروه 15 نفری از دانش‌آموزان پایه سوم مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه 2 اصفهان، به‌عنوان نمونه آماری به شیوه نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای در نظر گرفته شد و به دو گ چکیده کامل
    این پژوهش به‌منظور بررسی تأثیر آموزش هوش عملی بر اضطراب و تمرکز دانش‌آموزان صورت گرفته است. از بین جامعه آماری دو گروه 15 نفری از دانش‌آموزان پایه سوم مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه 2 اصفهان، به‌عنوان نمونه آماری به شیوه نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای در نظر گرفته شد و به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. این پژوهش شبه تجربی است و اضطراب و تمرکز از طریق پرسشنامه LASSI، پیش‌آزمون و پس‌آزمون و با استفاده از نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد دانش‌آموزانی که در زمینه هوش عملی آموزش ‌دیده بودند نسبت به گروهی که آموزش ندیده بودند، از اضطراب کمتر و تمرکز بیشتر برای مطالعه برخوردار بودند (05/0 ). پرونده مقاله