فهرست مقالات آزاده اشرفی


  • مقاله

    1 - بررسی تأثیر ازدحام در زمان کووید بر رابطه و رضایت از خرید (فروشگاه‌های زنجیره‌ای منطقه 5 تهران)
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 4 , سال 14 , زمستان 1402
    با شروع همه‌گیری کووید-19، جهان شاهد شدیدترین محدودیت‌ها بر آزادی و زندگی اجتماعی افراد بوده است. هدف این تحقیق تشخیص تغییرات احتمالی در رابطه بین ازدحام ادراک شده و نتیجه حیاتی آن، رضایت از خرید، علی‌رغم تغییرات عمیقی است که در حال حاضر در رفتار خرده‌فروشان و مصرف‌کنند چکیده کامل
    با شروع همه‌گیری کووید-19، جهان شاهد شدیدترین محدودیت‌ها بر آزادی و زندگی اجتماعی افراد بوده است. هدف این تحقیق تشخیص تغییرات احتمالی در رابطه بین ازدحام ادراک شده و نتیجه حیاتی آن، رضایت از خرید، علی‌رغم تغییرات عمیقی است که در حال حاضر در رفتار خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان رخ می‌دهد. از این رو تحقیق حاضر به بررسی تأثیر ازدحام در زمان کووید بر سطح رضایت از خرید از طریق متغیر میانجی ارتباط مشتری-کارمند پرداخته است. نوع تحقیق توصیفی پیمایشی و جامعه آماری آن کلیه مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای منطقه 5 تهران می‌باشد؛ بدین منظور حجم نمونه تعداد 142 نفر بر اساس نرم افزار تعیین حجم نمونه 3 Power G در نظر گرفته شده است و پرسشنامه‌ها بین اعضای نمونه آماری توزیع و جمع‌آوری گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای تمامی متغیرهای پژوهش از مقدار 0.7 بالاتر بود. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش مدل-یابی معادلات ساختاری به کمک نرم‌افزار SmartPLS استفاده گردیده است. نتایج تأثیر ازدحام در زمان کووید بر ارتباط مشتری-کارمند و همچنین تأثیر ارتباط مشتری-کارمند بر سطح رضایت از خرید را تأیید نمود؛ همچنین تأثیر غیرمستقیم ازدحام در زمان کووید بر سطح رضایت از خرید از طریق متغیر میانجی ارتباط مشتری-کارمند نیز تأیید گردید. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - اقدامات مدیریت منابع انسانی بخش بهداشت و درمان کشوردر شرایط قبل از بحران سلامت
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 1 , سال 2 , بهار 1390
    هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی اقدامات مدیریت منابع انسانی بخش بهداشت و درمان کشور در شرایط قبل از بحران سلامت و با توجه به تجربه اپیدمی کرونا است. پژوهش در قلمرو زمانی سال 1399 و قلمرو مکانی تمامی کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران که در مها چکیده کامل
    هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی اقدامات مدیریت منابع انسانی بخش بهداشت و درمان کشور در شرایط قبل از بحران سلامت و با توجه به تجربه اپیدمی کرونا است. پژوهش در قلمرو زمانی سال 1399 و قلمرو مکانی تمامی کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران که در مهار بحران کرونا در سال -991398 مشارکت مؤثر داشته‌اند، در نظر گرفته شد. روش تحقیق از نوع کیفی بود که بر پایه روش گراندد تئوری مدل گلیزر (بدون ساختار)‌ انجام گردید. برای گردآوری داده‌ها، از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته و برای نمونه‌گیری، از روش گلوله برفی استفاده شد. در نهایت روش تجزیه‌وتحلیل اطلاعات با استفاده از کدگذاری‌های موضوعی و سه‌گانه در محیط نرم‌افزار MAXQDA صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که ‌اقدامات راهبردی مدیریت منابع انسانی بخش بهداشت و درمان کشور در شرایط قبل از بحران سلامت را می‌توان در شش کارکرد در نظر گرفت. شش کارکرد واحد منابع انسانی بخش بهداشت و درمان کشور در شرایط قبل از بحران سلامت عبارتند از: استخدام کارکنان ، بهبود و پرورش کارکنان ، نظام جبران خدمت ، روابط کارکنان ، نگهداشت کارکنان ، جدا شدن کارکنان از سازمان . پرونده مقاله